2019-10-23, 11:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Bajen har beställt 12 000 guldtröjor. Modigt nånstans, men sätter inte det en fruktansvärd press på spelarna? Nu har de plötsligt allt att förlora...

Har djuuu beställt en guldtröja till Rodic?
Citera
2019-10-23, 12:32
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Nej, din särknullade nybajare. Du och alla bajare som skriver under på det där är så jävla bortkomna att man blir mörkrädd. Det här är det som händer när man fördubblar sin fanbase på ett par år, tidigare värden och traditioner har kastats all världens väg och ni har blivit en jävla sekt bestående av strutsar som kört huvudet i röven på varandra.
Det Rodic gör är sjukt korkat och töntigt. Framförallt efter guldfirandet med gnihet i närminnet. Alla andra supportrar bara hånskrattar åt killen och ni hjärntvättade sopor som ska rida ut till hans försvar. Ni är så bortom det att när såna uppenbart pinsamma situationer uppstår så kan ni inte ens stå upp för er själva utan tvärvänder och ska leka att han är skön istället.

Stockholms övre medelklass lajvar arbetarklass på Instagram genom att ta bilder där de supportar Sveriges mest amerikaniserade klubb. Snart är de i majoritet och kan rösta igenom namnbytet till "Stockholm Southsiders"
Citera
2019-10-23, 13:40
Medlem
Borde inte fokus just nu ligga på diffen och deras ständiga hets om jippopublik och färre men värre hit och dit. man går alltså från att kämpa för att komma upp i femsiffriga publiksiffror från omgång 1-28 för att sedan sälja slut sin match mot örebro.

känns väl lite skevt för dom få sönerna från kåkstaden som ändå bemödar sig att kolla diffen från april-okt att få så mycket sällskap sista hemma?
Citera
2019-10-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Borde inte fokus just nu ligga på diffen och deras ständiga hets om jippopublik och färre men värre hit och dit. man går alltså från att kämpa för att komma upp i femsiffriga publiksiffror från omgång 1-28 för att sedan sälja slut sin match mot örebro.

känns väl lite skevt för dom få sönerna från kåkstaden som ändå bemödar sig att kolla diffen från april-okt att få så mycket sällskap sista hemma?

Inget konstigt alls att arenan fylls upp med sällangångare när matchen har sådan dignitet.

Många har inte tid eller råd att gå på allt, till viss del beroende på att vi har framgångsrika lag i landets två största sporter att följa.

Leksand kommer ju inte ner till stan så ofta och AIK riskerar till och med att ryka från Hockeyallsvenskan (ligger näst sist).

Har du beställt en guldtröja?

När det gäller mytbönderna så lär den såklart att säljas hur det än går, eftersom man officiellt kommer att gå ut med att vraken var moraliska vinnare...;0)
Citera
2019-10-23, 14:07
Medlem
Citat:

Ännu en intressant sak när vi pratar medgångare är att Bajen hade 4000 sista matchen mot Häcken 2009 och tio år senare mot samma motstånd har man 28000 . Tycker faktiskt vi har varit otroligt bra i år. Snittat typ 13000-18000 varje match och inga stora förändringar oavsett motstånd. Att sista matchen blir slutsåld i detta läge är ju verkligen inte konstigt.
Citera
2019-10-23, 14:25
Medlem
Så länge ni diffare som går på matcherna är nöjda med jippopubliken så ska väl inte vi andra vara inne och peta på det. man vill ju inte att ni ska tappa er identitet lixom..
Citera
2019-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Så länge ni diffare som går på matcherna är nöjda med jippopubliken så ska väl inte vi andra vara inne och peta på det. man vill ju inte att ni ska tappa er identitet lixom..

Från 4000 Sparven till 28000 IT-bönder i lycra som lajvar Café Bärs och leker äkta...;0)

Vi är nöjda, tack, men vår identitet är inte knuten till publiksiffror.

Vi gör inte ens en stor affär av att vi har flest resande supportrar i landet.
Citera
2019-10-23, 15:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nej, däremot är jag oerhört trött på alla pajasar från (främst) Stockholm som vänder kappan efter vinden och definierar vad som är ok och inte ok helt utifrån vad som passar dem bäst för tillfället. Ibland är melodistölder (oavsett hur mycket texten ändrats) sjukt dålig stil och "fantasilöst", ibland är det tydligen ok om man tycker att texten är skön men det är inte ok om man inte tycker att texten är skön eller tillräckligt ändrad. Ibland är ramsstölder ok om de görs av rätt lag, men fel om de görs av fel lag. Ibland är det ok för att det har gått så lång tid sedan stölden. Ibland är det inte ens ok trots att originalmelodin användes av mängder med lag redan på 70-talet.

Inte med Göteborg att göra? Det är oss de snott melodin av – inte för att jag bryr mig. Men nån-jävla-stans måste du väl fatta vad pinsamt det blir när ni försöker gå in och diktera vad som är ok eller inte.

/feldgrau

Jaha, ni var först med Moonlight shadow? Det hade jag faktiskt ingen aning om, och då förstår jag varför du reagerat och argumenterat som du gjort.

Jag tar inte på mig en dumstrut, men jag ställer mig i skamvrån en halv minut eller så
Citera
2019-10-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Vilket misslyckande det hade varit om ens klubb vann guld, och klubben var helt oförberedd. Spelarna skålar i Powerade iklädda sina GPS-västar, och supportrarna fick vänta 2-4 veckor på guldtröjorna.

Ja, för det är ju guldmerchen som är det viktigaste när man vunnit guld!

Helt oväsentlig fråga.
Citera
2019-10-23, 17:14
Medlem
Som sagt inget konstigt alls att sista hemmamatchen - när vi leder tabellen - blir slutsåld. Hur var det för AIK förra året när de plötsligt drog 48 000 eller vad det var? Och samma slags sällangångare hade inte alls gått på Bajen om Tele2 hade mer kapacitet?
Citera
2019-10-23, 19:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jaha, ni var först med Moonlight shadow? Det hade jag faktiskt ingen aning om, och då förstår jag varför du reagerat och argumenterat som du gjort.

Jag tar inte på mig en dumstrut, men jag ställer mig i skamvrån en halv minut eller så

Frågan är varför det egentligen spelar någon roll om det var vi eller något annat lag som var först med den melodin. Min reaktion och argumentation är egentligen den samma, nu kanske det inte hade hänt om det varit något annat lags originalmelodi (eftersom jag inte har full koll på hela allsvenskans melodirepertoar ...), men bortsett det.

Har som sagt inte så mycket att säga om att melodin är tagen heller, tycker att "stöld"-grejen har fått för stora proportioner rent allmänt, och MFF har antagligen inte ens varit medvetna om att vi körde den sporadiskt 2007–09 med en rätt usel text som hyllningsramsa till Pontus Wernbloom (eller att DIF också kört den lite runt 2010(?)). Är egentligen mest arg över att vi inte gjorde något bättre av melodin, tycker precis som du att MFF:s variant är riktigt skön.

Och lite arg över att vi jämnt får skit för att vi snor ramsor/melodier när det finns rätt många exempel på det motsatta.

/feldgrau
Citera
2019-10-23, 19:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Frågan är varför det egentligen spelar någon roll om det var vi eller något annat lag som var först med den melodin. Min reaktion och argumentation är egentligen den samma, nu kanske det inte hade hänt om det varit något annat lags originalmelodi (eftersom jag inte har full koll på hela allsvenskans melodirepertoar ...), men bortsett det.

Har som sagt inte så mycket att säga om att melodin är tagen heller, tycker att "stöld"-grejen har fått för stora proportioner rent allmänt, och MFF har antagligen inte ens varit medvetna om att vi körde den sporadiskt 2007–09 med en rätt usel text som hyllningsramsa till Pontus Wernbloom (eller att DIF också kört den lite runt 2010(?)). Är egentligen mest arg över att vi inte gjorde något bättre av melodin, tycker precis som du att MFF:s variant är riktigt skön.

Och lite arg över att vi jämnt får skit för att vi snor ramsor/melodier när det finns rätt många exempel på det motsatta.

/feldgrau

Yes, skulle kunna utveckla var jag står i frågan men är nog övertygad om att jag redan gjort det så jag släpper det här nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in