Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Jaha, ni var först med Moonlight shadow? Det hade jag faktiskt ingen aning om, och då förstår jag varför du reagerat och argumenterat som du gjort.
Jag tar inte på mig en dumstrut, men jag ställer mig i skamvrån en halv minut eller så

Frågan är varför det egentligen spelar någon roll om det var vi eller något annat lag som var först med den melodin. Min reaktion och argumentation är egentligen den samma, nu kanske det inte hade hänt om det varit något annat lags originalmelodi (eftersom jag inte har full koll på hela allsvenskans melodirepertoar ...), men bortsett det.
Har som sagt inte så mycket att säga om att melodin är tagen heller, tycker att "stöld"-grejen har fått för stora proportioner rent allmänt, och MFF har antagligen inte ens varit medvetna om att vi körde den sporadiskt 2007–09 med en rätt usel text som hyllningsramsa till Pontus Wernbloom (eller att DIF också kört den lite runt 2010(?)). Är egentligen mest arg över att vi inte gjorde något bättre av melodin, tycker precis som du att MFF:s variant är riktigt skön.
Och lite arg över att vi jämnt får skit för att vi snor ramsor/melodier när det finns rätt många exempel på det motsatta.
/feldgrau