Citat:
Ursprungligen postat av
Condottieri
Tja, den lägger nog ner sig själv med tiden.
Förmodligen, men så borde ju även vara fallet vad gäller t.ex. politiker. 
Niger gör småflickor upp till ungefär sjuårsåldern, tycker jag.

Fast politikerna har i alla fall inte denna gudagivna konungamakt, detta historiska arv, detta blåa blod - allt som rojalisterna låter påskina för att vi ska fortsätta att niga och bocka för de kungliga, och lydigt betala skatt till deras (överdådiga) uppehälle. De kungliga har mer att leva upp till.
Sedan spelar det roll, vilket parti en politiker representerar, också. Om partiet står för traditionella familjevärderingar och konservativ kristen tro, eller alternativt är ett feministiskt parti som tar starkt avstånd ifrån porr, för att de anser att det konserverar de patriarkaliska strukturerna och kvinnans roll som underlägsen i samhället - då funkar det ju inte med en kvinnlig partiledare som vikt ut sig. För ett vänster-liberalt låt gå-parti spelar det mindre roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleovarnamnet
En servil intervju från DN:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/prins-carl-philip-vara-barn-kan-skapa-en-egen-framtid/
Måste igen säga att ”skulden” inte ligger på Sofia. Kungen behövde inte göra henne till prinsessa. DN behöver inte skicka reportrar som inte ifrågasätter och för läsarna låter påskina att kritiken mot Sofia handlar om att hon som ”mycket ung” varit med i en dokusåpa, när det är de porriga nakenbilderna med oskyldige ormen Orvar de flesta tar upp.
Jag hade dessutom inbillat mig att hennes stiftelse arbetar mot mobbning av barn och ungdomar, en mobbning som har taget steget vidare digitalt. Tydligen koncentrerad den sig dock på influencers som blir utsatta. Jag förmodar att hon själv anser sig höra dit.
Jag klandrar inte Sofia. Jag hade själv tackat ja om CP friat till mig, trots noll egentligt intresse. (Eller, han är ju gullig? Men en givande samtalspartner? Och då syftar jag inte på stamning eller dyslexi utan intressen och intellekt.)
Jag klandrar kungen och fjäskande media.
Jag ska även tala om att jag är rojalist, kanske den enda här inne, vad det verkar. Just därför önskar jag att de som gifter in sig är oklanderliga. Jag anser monarkin annars vara hotad.
Betalartikel. Kan du citera lite ur den (det är tillåtet, men inte att kopiera hela texten)?
Ja, tidningarna har varit servila, ända sedan det blev klart att det skulle bli hon. Innan dess skrev de kritiska saker, och kritik tilläts även i kommentarfälten. Men från att förlovningen tillkännagavs (eller en tid innan, när det ändå var klart för alla), så ändrades det, och alla journalister i PK-media samarbetade om att vit-tvätta S. Samt att det blev förbjudet att kritisera henne i kommentarfälten - allt sådant togs bort och skribenterna stängdes i vissa fall till och med av. För att inte tala om hur SVT:s reportrar fjäskade för henne, och avstod ifrån att ställa alla frågor som de VISSTE att svenska folket satt med, i samband med förlovningen...
Detta var egentligen mycket märkligt! Den tredje statsmakten ska ju granska makthavarna, och medlemmarna i kungahuset hör i högsta grad dit. Det hade varit mer naturligt om de hade varit försiktiga med vad som fick skrivas om S så länge som hon var en vanlig privatperson, för då kan man ju tänka sig att de skyddade en vanlig svensk medborgare, typ. En ung tjej som hamnat snett. Men det var tvärtom!!!
Jag trodde också att en stiftelse mot näthat skulle skydda barn och tonåringar som mobbas - på nätet och annanstans, ofta samverkar ju detta - men när det gäller S, så borde man ha förstått att hon ömmar mera för så kallade "influencers". De är ju samma människotyp som hon. Tror inte att hon känner någon empati för mobbade tonåringar - jag kan tänka mig att hon är en sådan, som själv har varit med och mobbat andra barn och ungdomar, som hon uppfattat som nördiga, töntiga och förlästa. Hon är just den bitchiga typen.