2019-10-17, 06:48
Avslutad
I videon säger hon; älskling, för min skulle. Hon menar utan tvekan, var rädd om dig så du inte dör annars kan jag inte förverkliga min dröm och bli prinsessa. https://www.youtube.com/watch?v=7-Mg-X6l6Wc
Citera
2019-10-17, 06:52
Avslutad
WTen snackar ju jämt om mobbning, i videon ser man hur hon själv i tv sitter och snackar skit om andra. För att inte prata om hur det kläms på henne. https://www.youtube.com/watch?v=82cmzFzQAmg
Citera
2019-10-17, 09:54
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med om att det är dags att lägga ner monarkin - vi är ju bara några få länder i Europa nu som har kvar eländet. Vi ligger ett eller ett par hundra år efter de flesta!
Tja, den lägger nog ner sig själv med tiden.
Citat:
Men jag tänker att OM det ska finnas kungligheter, så ska det vara människor som I SIG SJÄLVA är så bra, att man skulle respektera och se upp till dem även om de INTE var kungligheter. Det måste vara måttstocken.
Förmodligen, men så borde ju även vara fallet vad gäller t.ex. politiker.
Citat:
Jag skulle följaktligen kunna både niga för Silvia och titulera henne Ers Kungliga Höghet - men Sofia skulle jag dua. Om jag någonsin skulle få den tvivelaktiga äran att träffa henne IRL... (Och detta gäller även Mette-Marit naturligtvis.)
Niger gör småflickor upp till ungefär sjuårsåldern, tycker jag.
Citera
2019-10-17, 10:43
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man måste ställa högre krav på en blivande prinsessas visade förmåga att behålla kläderna på och benen ihop,
Fast ändå blev ju Stormy Daniels inbjuden till Skavlan! Och fick sitta i finfåtöljen och förklara sig?
Citat:
och högre krav på en blivande prins'/prinsessgemåls visade förmåga att försörja sig själv och sin familj, och klara konkurrensen i näringslivet. Och det sistnämnda har ju både Chris och Daniel klarat av alldeles utmärkt. (Att de dessutom inte har vikt ut sig i något bögmagasin är en bonus! )
Kort sagt: en survivor. Frågan är bara var gränsen går; funkar en hårdför SAS-militär som (hypotetiskt, lite halvt om halvt i skymundan) i samband med diverse skumma, ljusskygga militära operationer skjutit ihjäl och slagit sönder käkbenet på åtskilliga människor i fjärran länder, operationer som i själva verket enbart enbart syftar till att driva in feta stålar till "näringslivet"? En riktigt brutal och rå och burdus sälle, som nödtorftigt kan föra sig i bildade, eleganta sammanhang?
Citera
2019-10-17, 10:57
Medlem
Dollmens avatar
Sofia e bättre val änn Chris o Daniel. Chris verkar va en buisnissman med tvivelaktigt agenda? Kär eller pengakåt ? Daniel va en skummis o inblandad i skumma business när han träffa Victoria. Hotellverksamhet i Brasilien ? Med vem ? Strippan va bara kåt. Precis som svärfar 😁
Citera
2019-10-18, 07:56
Medlem
cleovarnamnets avatar
En servil intervju från DN: https://www.dn.se/nyheter/sverige/prins-carl-philip-vara-barn-kan-skapa-en-egen-framtid/

Måste igen säga att ”skulden” inte ligger på Sofia. Kungen behövde inte göra henne till prinsessa. DN behöver inte skicka reportrar som inte ifrågasätter och för läsarna låter påskina att kritiken mot Sofia handlar om att hon som ”mycket ung” varit med i en dokusåpa, när det är de porriga nakenbilderna med oskyldige ormen Orvar de flesta tar upp.

Jag hade dessutom inbillat mig att hennes stiftelse arbetar mot mobbning av barn och ungdomar, en mobbning som har taget steget vidare digitalt. Tydligen koncentrerad den sig dock på influencers som blir utsatta. Jag förmodar att hon själv anser sig höra dit.

Jag klandrar inte Sofia. Jag hade själv tackat ja om CP friat till mig, trots noll egentligt intresse. (Eller, han är ju gullig? Men en givande samtalspartner? Och då syftar jag inte på stamning eller dyslexi utan intressen och intellekt.)
Jag klandrar kungen och fjäskande media.
Jag ska även tala om att jag är rojalist, kanske den enda här inne, vad det verkar. Just därför önskar jag att de som gifter in sig är oklanderliga. Jag anser monarkin annars vara hotad.
Citera
2019-10-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
I sin ungdom? Hon höll på mellan 16 års ålder till 27 år. Trots det så är hon en självgod fan
ja hon var inte så ung,nej.
Orsaken till behovet att bli bekräftad, bli en kändis, genom utvik och dyl är märkligt. Att just hon...
Hon verkar ha trygga föräldrar, och systrar som valt den rätta vägen till framgång.
Men som någon annan skrev, så kan hennes övriga umgänge ha påverkat henne till dessa dåliga beslut
det finns alltid orsaker bakom individers val att välja utvik och dyl, för att bli bekräftad.
Att exponera en välformad kropp, leder till beröm, berömmelse och självbilden handlar bara om ytan, och behovet efter mer uppmärksamhet. Självförtroende/ytan stärks, endast genom att individen visar sig sexigt attraktiv.
Inget bra i det långa loppet, nej.
Citera
2019-10-18, 16:56
Medlem
[quote=Merwinna|69027743]

....så det du vill lära barn och tonåringar är att om någon - i deras egna ögon - förtjänar kritiken så är det helt ok att nätmobba?

Citat:
Nej, naturligtvis inte. Nu har du missförstått igen. Dessutom är det löjligt att tala om mobbning när det handlar om en kunglighet, som lever ett upphöjt, tryggt, påpassat och skyddat liv. Sofia behöver aldrig umgås med någon som hon inte vill umgås med - hon är skyddad för det nu i resten av sitt liv, för hon kommer aldrig att behöva arbeta. Tjänstefolk kan hon bara avskeda, och anställa nytt. Det går inte att jämföra med en tonåring, som får springa gatlopp mellan de olika gängen som ropar öknamn i skolkorridorerna. Det förstår du väl själv?

Så för att göra en lång historia kort så tror du att kungligheter är immuna mot mobbning?
Jag tror precis tvärtom att kungligheter, och även kändisar överlag för den delen, är mer utsatta eftersom de har mycket svårare att försvara sig. Dom kan inte lacka ur hursomhelst. Inte när varenda ord, varenda steg och varenda rörelse analyseras i tusentals bitar och hemmasnickrade slutsatser dras. Skulle de, mot förmodan, opponera sig mot detta så får de finna sig i att bli kallade lögnare och verklighetsfrånvända.
Du verkar ha extremt svårt att förstå detta, även fast det borde klinga väääldigt bekant för dig eftersom det är det som du ägnar dig åt.
Varför mobbar barn och tonåringar?
De mobbar någon som de tycker är udda och de tycker att personen förtjänar det eftersom han/hon inte följer normen för hur dom tycker att man ska vara, uppträda och se ut.
Så jag frågar dig igen....vad lär du barn och ungdomar när du säger att du spyr galla över Sofia eftersom du tycker att hon förtjänar det?

Citat:
En vuxen kan alltså inte vara en bra representant för nätmobbning? Av vilken anledning?
Citat:

Jodå - om han eller hon har gått igenom nätmobbningen som barn eller tonåring, överlevt och kommit ut på andra sidan. Sådana berättelser behövs. Har fortfarande inget med Miss Slitzerella att göra.

Noted - att bli mobbad som vuxen ger inga kvalifikationer att verka mot nätmobbing.
För vuxna är immuna mot all slags mobbning. Kungligheter i synnerhet.
Senast redigerad av MrsGossip 2019-10-18 kl. 17:01.
Citera
2019-10-18, 18:43
Medlem
Individer som mobbar, kränker och trakasserar andra drivs ofta av egna tillkortakommanden, och bär ofta på dold aggression.

Det är lätt att peka på andras fel o brister, för att själv framstå som mycket bättre.
I Sofias fall, beror kritiken på att hon deltagit i naken posering, o innan äktenskapet rört sig i
kretsar som är milsvid från det som hos gemene man, anser anständigt.
Att hennes tidigare val förföljer henne, och att hon fortfarande blir kritiserad, kan tyckas märkligt.
Men det som finns i allas våra cv,n följer med oss, även om man själv inte inser detta.
Citera
2019-10-18, 19:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Tja, den lägger nog ner sig själv med tiden.
Förmodligen, men så borde ju även vara fallet vad gäller t.ex. politiker.
Niger gör småflickor upp till ungefär sjuårsåldern, tycker jag.

Fast politikerna har i alla fall inte denna gudagivna konungamakt, detta historiska arv, detta blåa blod - allt som rojalisterna låter påskina för att vi ska fortsätta att niga och bocka för de kungliga, och lydigt betala skatt till deras (överdådiga) uppehälle. De kungliga har mer att leva upp till.

Sedan spelar det roll, vilket parti en politiker representerar, också. Om partiet står för traditionella familjevärderingar och konservativ kristen tro, eller alternativt är ett feministiskt parti som tar starkt avstånd ifrån porr, för att de anser att det konserverar de patriarkaliska strukturerna och kvinnans roll som underlägsen i samhället - då funkar det ju inte med en kvinnlig partiledare som vikt ut sig. För ett vänster-liberalt låt gå-parti spelar det mindre roll.

Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
En servil intervju från DN: https://www.dn.se/nyheter/sverige/prins-carl-philip-vara-barn-kan-skapa-en-egen-framtid/

Måste igen säga att ”skulden” inte ligger på Sofia. Kungen behövde inte göra henne till prinsessa. DN behöver inte skicka reportrar som inte ifrågasätter och för läsarna låter påskina att kritiken mot Sofia handlar om att hon som ”mycket ung” varit med i en dokusåpa, när det är de porriga nakenbilderna med oskyldige ormen Orvar de flesta tar upp.

Jag hade dessutom inbillat mig att hennes stiftelse arbetar mot mobbning av barn och ungdomar, en mobbning som har taget steget vidare digitalt. Tydligen koncentrerad den sig dock på influencers som blir utsatta. Jag förmodar att hon själv anser sig höra dit.

Jag klandrar inte Sofia. Jag hade själv tackat ja om CP friat till mig, trots noll egentligt intresse. (Eller, han är ju gullig? Men en givande samtalspartner? Och då syftar jag inte på stamning eller dyslexi utan intressen och intellekt.)
Jag klandrar kungen och fjäskande media.
Jag ska även tala om att jag är rojalist, kanske den enda här inne, vad det verkar. Just därför önskar jag att de som gifter in sig är oklanderliga. Jag anser monarkin annars vara hotad.

Betalartikel. Kan du citera lite ur den (det är tillåtet, men inte att kopiera hela texten)?

Ja, tidningarna har varit servila, ända sedan det blev klart att det skulle bli hon. Innan dess skrev de kritiska saker, och kritik tilläts även i kommentarfälten. Men från att förlovningen tillkännagavs (eller en tid innan, när det ändå var klart för alla), så ändrades det, och alla journalister i PK-media samarbetade om att vit-tvätta S. Samt att det blev förbjudet att kritisera henne i kommentarfälten - allt sådant togs bort och skribenterna stängdes i vissa fall till och med av. För att inte tala om hur SVT:s reportrar fjäskade för henne, och avstod ifrån att ställa alla frågor som de VISSTE att svenska folket satt med, i samband med förlovningen...

Detta var egentligen mycket märkligt! Den tredje statsmakten ska ju granska makthavarna, och medlemmarna i kungahuset hör i högsta grad dit. Det hade varit mer naturligt om de hade varit försiktiga med vad som fick skrivas om S så länge som hon var en vanlig privatperson, för då kan man ju tänka sig att de skyddade en vanlig svensk medborgare, typ. En ung tjej som hamnat snett. Men det var tvärtom!!!

Jag trodde också att en stiftelse mot näthat skulle skydda barn och tonåringar som mobbas - på nätet och annanstans, ofta samverkar ju detta - men när det gäller S, så borde man ha förstått att hon ömmar mera för så kallade "influencers". De är ju samma människotyp som hon. Tror inte att hon känner någon empati för mobbade tonåringar - jag kan tänka mig att hon är en sådan, som själv har varit med och mobbat andra barn och ungdomar, som hon uppfattat som nördiga, töntiga och förlästa. Hon är just den bitchiga typen.
Citera
2019-10-18, 19:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip

Noted - att bli mobbad som vuxen ger inga kvalifikationer att verka mot nätmobbing.
För vuxna är immuna mot all slags mobbning. Kungligheter i synnerhet.

Nu fattade du fel igen. Det förekommer tyvärr en hel del vuxenmobbning på våra arbetsplatser, och en person som har överlevt något sådant och kommit ut på andra sidan, är absolut rätt person att prata om problemet i tidningarna. Har fortfarande inget med S att göra. Jag har svårt att tro att hon någonsin varit mobbad. Hon är en sådan som både kan ryta ifrån själv, och manipulera andra människor till att bli hennes trogna vapendragare.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Individer som mobbar, kränker och trakasserar andra drivs ofta av egna tillkortakommanden, och bär ofta på dold aggression.

Det är lätt att peka på andras fel o brister, för att själv framstå som mycket bättre.
I Sofias fall, beror kritiken på att hon deltagit i naken posering, o innan äktenskapet rört sig i
Att hennes tidigare val förföljer henne, och att hon fortfarande blir kritiserad, kan tyckas märkligt.
Men det som finns i allas våra cv,n följer med oss, även om man själv inte inser detta.

Men exakt. Rättmätig kritik är inte mobbning. Man ska inte försöka blanda bort korten, för i den vevan bagatelliserar man ju det helvete som många människor - både små och stora - lever i. I skolor, på arbetsplatser, på HVB-hem, i familjehem, i fängelser...
Citera
2019-10-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Människor som väljer att ställa sig utanför ett samhälles gällande normer har i alla tider föraktats.
Man har kallat dem för dåliga människor och att de saknar etik och moral. En dålig karaktär.
En sådan människa väcker oro bland sina medmänniskor.
Man vet aldrig vad de tar sig till med eftersom de helt saknar spärrar. Ja, avsaknad av all anständighet.
Man vill inte ha med dem att göra.
I alla tider och i alla samhällsklasser måste man leva på ett anständigt sätt för att bli accepterad.
Gör man inte det blir det utesluts man ur gruppen.
Man vill inte ha med white trash att göra. Detta har gällt [u]i ALLA tider.[
Kungahuset är en symbol för ett anständigt samhälle.
Därför var det rent vansinnigt att släppa in denna Sofia i kungahuset
Hon och CP bör bosätta sig utomlands. Sofia har ju etablerat sig i Sydafrika och där passar hon bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in