2019-10-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är klart hon får. Men att läsa teologprogrammet och sedan vara verksam som pastor för att därefter välja att jobba som behandlingsassistent som man kan bli efter en 10 veckors AMS kurs... låt oss konstatera att det är lite intressant...Det är ungefär som att jag skulle börja på Burger King med jur mag och tjugo år i yrket.

So what?
Citera
2019-10-23, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Troligtvis kommer så inte att ske. Eftersom SD i dagsläget fortfarande är en icke-dömd privatperson tar ingen journalist för de större mediehusen upp en sådan misstanke om eventuella felaktigheter i bidragshantering och -redovisning. Rent pressetiskt ligger det nämligen i tidningens intresse att inte hänga ut en namngiven privatperson eftersom det inte räknas som allmänintresse. Finns det heller ingen konkret anmälan om att han (eventuellt) skulle ha hanterat bidragsmedlen felaktigt, så kommer inte heller tidningen att gräva i det. Idag är mediehusen alltmer försiktiga att ägna sig åt granskande reportage som bottnar i enbart en eventuell misstanke, i synnerhet efter metoo är försiktigheten ännu större då ett antal medier antingen har stämts för förtal eller har fällts av PO för några av de artiklar som publicerades i samband med metoo.

Visserligen skulle Region Örebros hantering av bidragsutbetalningarna falla inom ramen av allmänintresse, men om de ändå har följt gällande granskningsrutiner för THOS-utbetalningarna, så ser nog inte heller media detta som något de vill gräva i och rapportera om.

Skulle det dock framkomma i FUP att bidragshanteringen kring THOS geotur varit ett (bidragande) motiv till mordet, då kan media luta sig emot dessa uppgifter och publicera dem. Men högst troligtvis kommer de i dagsläget inte att ta tag i detta tips på eget bevåg.
Men nu har ju medier redan luskat i hur Region Örebro sköter och redovisar sina utbetalningar.
En kvinna (kommer ej ihåg vem) har intervjuats i både radio/TV och erkänt att det har skötts dåligt (redovisningen).
Då kan jag tänka att de får göra om/göra rätt och iaf kan redovisa hur fördelningen av dessa miljoner gjorts mellan eventen som fått bidrag.
Citera
2019-10-23, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Jag har hört att så är fallet men vet inte om det stämmer till 100%. Inte sett henne själv.
OK, tack för svar!
Citera
2019-10-23, 06:01
Medlem
Citat:
Fakta finns väl inte så mycket än så länge. Förutom just omständigheterna kring anmälan om misshandel. Som avskrevs. Vem av dem som tappade intresset och när framgår inte riktigt.
I fallet med Lotta Rudholm sade familj och vänner att hon sökt komma undan Martin Jonsson länge och kvällspressen och ROKS ondgjorde sig över att rättsväsendet inte hade hjälpt Lotta. FUP visade tyvärr på raka motsatsen.

Faktan finns absolut. Bara inte alla som känner till dem. Jag skrev vad jag tror och vart det pekar och jag har mer på fötterna än dig som sitter här i tråden och gissar runt hej vilt.
Citera
2019-10-23, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
'notknapparen' menar alltså att uppgiften varken är bekräftad av polis, åklagare eller media. Och där har hon ju faktiskt en poäng, att det bara är en tråduppgift (även om jag personligen kan tycka att uppgiften ändå känns trovärdig på något sätt).

Varför kan du inte redovisa för de 8 olika motivbilderna du babblade om?
Du vet de som var motsägelsefulla.
För du sitter väl inte här och hittar på?
Citera
2019-10-23, 07:17
Medlem
Citat:
Det är klart hon får. Men att läsa teologprogrammet och sedan vara verksam som pastor för att därefter välja att jobba som behandlingsassistent som man kan bli efter en 10 veckors AMS kurs... låt oss konstatera att det är lite intressant...Det är ungefär som att jag skulle börja på Burger King med jur mag och tjugo år i yrket.

Jobba som pastor innebär väl till större del tjänstgöring under kvällar och helger. Det passande nog inte bra för den ensamstående 3-barnsmamman LW att fortsätta med det tärande arbetet där hon som pastor ständigt måste vara den kloka och ständigt vara alert när prilliga församlingsmedlemmar genomgår olika känslostormar och kräver samtal p g a dödsfall, vigslar, dop, kärlek, glädje, skuld/skam för missbruk eller brottsgärningar. Inte konstigt att hon downskiftade. Arbetet kan ha dränerat henne och karriär/status blev mindre viktigt? Att byta tjänst kan ha upplevts som en befrielse.

Jag kan inte se att hennes f d yrke som pastor har med mordet att göra. Att involvera sig i en hemlig relation är ett etisk klavertramp oavsett yrkestillhörighet, men kärleksberusning förvrider huvudet på människor och kan göra att man tappar omdömet. Antagligen gjorde LW det en period, men nyktrade till emellanåt och försökte få slut på umgänget. Det var nog svårt för dåren SD att acceptera och då kunde han inte hålla tillbaka sin idioti? Det slutade med mord?
Citera
2019-10-23, 07:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ingen har påstått att Lena skulle varit perfekt, men när några försöker framställa henne som någon annan än den hon var, och då alltid i så dålig dager som möjligt, är det självklart med mothugg.

Vad gäller förblindade av kärlek, de enda här som verkar förblindade är faktiskt JG, HD, Joikarainen, PN, Sar* och resten av gänget.
De vägrar ens tänka tanken att SD skulle betett sig mycket illa mot Lena, än mindre ha brutalt mördat henne.

Ska det vara så svårt att förstå att om LW var duktig och bra på andra för mordet ovidkommande saker inte är intressant. Hon hade säkert gulliga sidor men förklara gärna vad fan det har med mordet att göra?

Det är hyckleri och vimsigt att, i en krimtråd, låtsas stå upp för LW genom att dölja det som är intresse för tråden/mordet. Bör påminna om trådens syfte Brott och kriminalfalltråd med rubrik "Lena Wesström försvunnen hittad död" där framställandet av BO i fina ord inte är avsikten .

Vad som är intressant är vad som triggat den/dom som aldrig tidigare visat prov på den okontrollerade våldsamhet som tog hennes liv. Fallet Wesström sticker ut på flera sätt därför passar roks- mallarna särskilt illa.

Du och dom andra knäppisarna bör göras medvetna om att "betett sig mycket illa" och strofs "extrema saker" SD påstått utsatt LW för har sin grund i försöken att stoppa LW,s envisa vägran att lämna paret ifred. Bilincidenten var INGEN tillfällighet utan ett var ett utpräglat personlighetsdrag hos LW . Att tvinga sin vilja på andra människor.

Om man är någotsånär redig så förstår man att dom desperata försöken att utmåla SD som galen avser att mörka bort LW,s aktiviteter i triangeldramat. Ty det är det enda sättet att få bort och förtiga motivet till mordet.

Efter att deltagit i denna tråd i snart 1,5 år är jag övertygad om att några av er som lägger mest energi på att, genom hån och spe, och i kaffesumpen-loggarna läsa in småknäppa SD som fullständigt galen är jag övertygad om har större psykiska problem än honom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-23 kl. 08:17.
Citera
2019-10-23, 07:46
Medlem
Citat:
Fakta finns väl inte så mycket än så länge. Förutom just omständigheterna kring anmälan om misshandel. Som avskrevs. Vem av dem som tappade intresset och när framgår inte riktigt.
I fallet med Lotta Rudholm sade familj och vänner att hon sökt komma undan Martin Jonsson länge och kvällspressen och ROKS ondgjorde sig över att rättsväsendet inte hade hjälpt Lotta. FUP visade tyvärr på raka motsatsen.

Där kom Lotta-fallet. Ja, där drev du och Solglittret samma vidriga häxjakt mot Lotta Rudholm och sedan fortsatte den lika intensivt mot hennes syster. Hon slogs också brutalt ihjäl. Det fallet har dock en egen tråd.
Citera
2019-10-23, 08:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varför kan du inte redovisa för de 8 olika motivbilderna du babblade om?
Du vet de som var motsägelsefulla.
För du sitter väl inte här och hittar på?
Att de olika trådteorierna om SD är inbördes motstridiga är väl allmänt känt, och kanske inte jätteintressant. Min poäng i det inlägg du syftar på här var alltså att ingen riktigt verkar ha förstått den motivbild som åklagaren tycks insinuera.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-23 kl. 08:48.
Citera
2019-10-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ska det vara så svårt att förstå att om LW var duktig på att pussas eller var bra på andra för mordet ovidkommande saker inte är intressant. Hon hade säkert gulliga sidor men förklara gärna vad fan det har med mordet att göra?

Det är hyckleri och vimsigt att, i en krimtråd, låtsas stå upp för LW genom att dölja det som är intresse för tråden/mordet. Bör påminna om trådens syfte Brott och kriminalfalltråd med rubrik "Lena Wesström försvunnen hittad död" där framställandet av BO i fina ord inte är avsikten .
Vad som är intressant är vad som triggat den/dom som aldrig tidigare visat prov på den okontrollerade våldsamhet som tog hennes liv.

Du och dom andra knäppisarna bör göras medvetna om att "betett sig mycket illa" och strofs "extrema saker" SD påstått utsatt LW för har sin grund i dom hopplösa försökten få stopp på LW,s envisa vägran att lämna paret ifred. Bilincidenten var INGEN tillfällighet utan ett var ett utpräglat personlighetsdrag hos LW att tvinga sin vilja på andra människor.

Om man är någotsånär redig så förstår man att dom desperata försöken att utmåla SD som galen avser att mörka bort LW,s aktiviteter i triangeldramat. Ty det är det enda sättet att få bort och förtiga motivet till mordet.

Efter att deltagit i denna tråd i snart 1,5 år är jag övertygad om att några av er som lägger mest energi på att, genom hån och spe, och i kaffesumpen-loggarna läsa in småknäppa SD som fullständigt galen har större psykiska problem än honom.

Alla gärningspersoner har någon gång varit första-gångsförbrytare. Här har han tydligen redan under personundersökningen visat något som föranlett en rekommendation om en liten sinnesundersökning (P7).

Den 6/11 får vi se om deras instinkt var korrekt.
Citera
2019-10-23, 08:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Efter sin tid eller inte, LW valde dem för inte så jäkla länge sedan eftersom hon trodde och antagligt fann något genuint i reglerna. Som hon sedan inte kunde/ville leva efter.*
Nu har jag inte skrivit någonting om de regler som fanns i LW:s frikyrka.
Det jag kritiserat är Glorious generella beskrivning av reglerna i frikyrkor.
Jag tror att dessa regler bara stämmer in på de mest sektliknande frikyrkorna och att de inte är relevanta för frikyrkan LW hörde till.
Förstår du skillnaden?

Det är Glorious beskrivning av LW:s frikyrkoförsamling (där hen inte ens har varit) jag kritiserar.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har ingen betydelse vad jag eller
du tycker. Det intressanta här är vad
LW tyckte.
Jag har inte kritiserat hennes frikyrka.
Min kritik riktade sig mot din beskrivning av frikyrkor i allmänhet.
Jag tror att din beskrivning gäller de frikyrkor som är sektliknande.
Citera
2019-10-23, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vill du veta graden av restriktioner så får du nog fråga ÅH.

https://myfile.is/58Ic197enb/trb2705-18_pdf

Tackar för svar. Ja det är precis det som är min poäng: restriktioner måste inte betyda ett nekande av tex tv. Vill man veta säkert vad som gäller i fallet SD så får man nog lite mer aktivt söka efter svaret.
Inte bara utgå från div inlägg i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där kom Lotta-fallet. Ja, där drev du och Solglittret samma vidriga häxjakt mot Lotta Rudholm och sedan fortsatte den lika intensivt mot hennes syster. Hon slogs också brutalt ihjäl. Det fallet har dock en egen tråd.

Och där kom ytterligare en klassisk "Remarkare": slogs verkligen Lottas syster också brutalt ihjäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in