• 1
  • 2
2019-10-22, 04:21
Medlem
Sensivs avatar
Hej! Det är så att jag är otroligt generös. Jag blir otroligt glad och får en slags "kick" när jag ser andra njuta av mina pengar/grejer. Vi tar ett exempel. Jag köper 50 gram cannabis som jag hade tänkt röka under en månad. Det slutar med att mina vänner får 10 gram var. Utöver det så delar jag min lilla del med dem. Ett annat exempel var när jag vann lotto. Då investerade jag 50k i bitcoins och tog ut allting när kursen var hög! Hade då 150 tusen. Gissa vad som hände med dem pengarna? Jag bjöd mina vänner på en lyxig resa utomlands. Alla fick varsin svit och vi åkte runt med dyra bilar. Jag delade ut 5000 kr till varje person. Fickpengar måste de ju ha!

Nu är jag på ruta 1 igen. Pengarna är slut men jag gör ändå allt för att mina vänner ska ha det bra. T.ex. låna pengar eller begå små brott för att försörja gänget! Det har gått så långt att jag avstår från att köpa mat eller dricka när jag inte kan bjuda resten på samma saker! Det här tänkandet är absolut inte hållbar. Jag vill ju spara pengar men det går inte. Jag mår dåligt när jag inte delar med mig. Spelar ingen roll om det är mat, dryck, cigg eller droger! Hur ändrar jag på mig? HJÄLP!
Senast redigerad av Sensiv 2019-10-22 kl. 04:27.
Citera
2019-10-22, 04:24
Medlem
Sensivs avatar
Glömde tillägga att jag har svårt med att säga nej till folk. Därför kan du fråga mig om pengar som jag verkligen behöver men ändå ge dem till dig. Kräver aldrig något tillbaka om en kompis "lånar". Skulle jag kräva tillbaka allt jag har "lånat" ut så skulle jag få minst 30 000 kr!
Citera
2019-10-22, 04:31
Medlem
Sensivs avatar
Jag tar aldrig betalt för tjänster jag gör åt mina vänner. Jag kan inte förstå mig på folk som kräver betalning från sina vänner? Jag kan knappt göra det med en främling...
Citera
2019-10-22, 04:39
Medlem
Det låter som att du har något slags problem med självkänslan eller nåt. Man måste vara rimligt egoistisk här i livet för att klara sig. I allmänhet betalar man för sig förutom småsaker som några bärs/drinkar. Middagar kan man väl bjuda på ibland men då bör folk bjuda tillbaka någon annan gång så att det jämnar ut sig.

Att pröjsa resa och hotell till kompisar är inte normalt. Och inte att ge bort fickpengar heller. Du bör även spara en del till dig själv till en buffert osv och inte slänga bort alla pengar du får in. Undrar om du skulle vara behjälpt av att prata med någon psykolog?
Citera
2019-10-22, 04:41
Medlem
urgts avatar
Om det är sant så är du för god för denna världen. Tyvärr är världen full av arslen som kommer att dra nytta av dig och påstå att det är dig det är fel på, så du måste nog lära dig att säga nej till grejer.
Citera
2019-10-22, 07:03
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Pengarna är slut
Och kommer inte tilbaka (ifall din historia är sann att du nånsin haft).

Det är så det fungerar med pengar, folk tar och säger aldrig tack. I grunden är det alla droger du tar som gör att du lever i en fantasivärld att du sprider gädje när du kastar dina pengar i luften. I själva verket ogillar de dig för att du ger ifrån dig så lättvindigt men dina pengar gillar de. När de är borta är du bara en svans för dem.
Citera
2019-10-22, 07:24
Medlem
Svantevits avatar
Det är ett större problem att du är kriminell än att du är generös. Tänk på brottsoffren för helvete!

Bjudresan var väl OK, men 5000kr i fickpengar tog faktiskt priset.
Citera
2019-10-22, 07:30
Medlem
Ett gäng halvkriminella knarkare där den ena medlemmen använder sina delvis stulna tillgångar för att vara ”generös”. Tragiskt!!

Sök in på nått rehabställe och be om hjälp med din tvångsmässiga generositet!
Citera
2019-10-22, 07:56
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Ett gäng halvkriminella knarkare där den ena medlemmen använder sina delvis stulna tillgångar för att vara ”generös”. Tragiskt!!

Sök in på nått rehabställe och be om hjälp med din tvångsmässiga generositet!

Håll käften fjant. Vart har du ens fått det ifrån?
Även om så vore fallet, vem fan bryr sig. Det är inte det TS problem är. Han är bara för schysst. Men lite korkat schysst.

TS, Lös det. Om någon frågar dig efter bensin, och du tar din dunk och häller lite bensin till polaren. Sen kommer nästa och vill ha, du gör likadant, häller till honom med. Sen en till.
Sen står du där helt plötsligt med tom tank, och behöver hjälp själv.

Tänk efter och lägg undan pengarna ordentligt. Om du gillar att vara generös, bjud på den där jävla resan men inget mer. Eller något liknande. Annars får du skylla dig själv
Citera
2019-10-22, 08:00
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Du ändrar dig genom att skaffa bättre självkänsla och inse att folk bara utnyttjar dig. Hur vet man att någon utnyttjar en? När man står på samma plan men den ena parten bara tar. Inte direkt så att dina "kompisar" ger tillbaka lika mycket, då hade det varit balanserat.
Citera
2019-10-22, 12:52
Medlem
elmerengues avatar
Det låter som att du kompenserar för något. Känner dina vänner ingen tacksamhetsskuld som gör att de vill bjuda tillbaka? Om de inte gör det är de inga riktiga vänner.

Att vara fullfjädrad egoist och att vara extremt generös är två ytterligheter. Försök hitta en balans.
Citera
2019-10-23, 03:21
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Eh? Missade du den här biten?

Jag skulle anse mig själv som en snäll och god person. Har aldrig haft någon slags attityd mot andra/myndigheter. Är en ärlig person som gärna ställer upp för andra utan att vilja tjäna en krona! Jag mår otroligt dåligt när jag begår dessa små brott. Jag har även åkt dit någon gång och erkänt allting! Ibland får jag så mycket skit för saker andra gör som t.ex. när polisen stoppade mig och frågade om jag kände person X. Den personen var misstänkt för ett brott och några vittnen hade sett oss umgås tillsammans vid ett tillfälle. Jag hade inget att göra med brottet men jag valde ändå att inte avslöja hens namn. Då beslagtog man min telefon och blev förhörd i några timmar. Efter några månader så torskade person X på cannabis och då nämnde han mitt namn. Vilken skitstövel! Jag var ändå ganska förlåtande och förstod hans situation. Något som andra har svårigheter med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in