Citat:
Ursprungligen postat av
bradstronger
Revolut eller PFC, men det finns inga bonussystem på dessa kort. Inget valutapåslag eller uttagsavgift innan man slår i taket för uttag. Revolut laddas enklast på med ett annat kreditkort eller banköverföring. PFC går det att ladda med Swish.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazienki
Revolut Metal ger liten cashback samt tillgång till LoungeKey för 1300:- om året. Reser man mycket är LoungeKey inte så dumt. Tre-fyra besök per år och man har gått "plus".
Citat:
Ursprungligen postat av
ChapterTwo
Ingen årsavgift för något av korten.
Norwegian (kredit)
P.F.C. (debet)
Bynk (debet)
Gratis uttag upp till 3000 kronor (P.F.C. & Bynk)
Gratis uttag (Norwegian). Även vid större uttag. Dock valutapåslag på detta kort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wretch32
American Express Platinum SAS-Bonus.
Mvh
Tack för alla svar. Av de förslag som hittills framkommit framstår det som att Revolut Metal är det bästa alternativet. Dock inte särskilt bra då de har en gräns på 6 000 kr för fria uttag per månad vilket är ganska lågt om man verkligen reser mycket. Särskilt i länder där cash is king. En detalj är som är viktig att tänka på med just detta kort är också att du endast undslipper valutapåslag om du tar ut pengar då amerikanska börsen eller rättare sagt forex (ej det svenska växlingskontoret) har öppet. Under helger och efter stängning lägger de på 1-2 procent för att säkra sig själva mot valutaförluster.
Metal kommer också med Lounge Key vilket jag förstått gör att du får tillträde till loungerna hos en rad flygbolag och flygplatser. Dock är jag osäker på om det gäller obegränsat eller vid ett begränsat antal tillfällen,
så om någon vet mer vad som gäller för just Lounge Key får ni gärna skriva det.
Att de har cash-back på ynka 0,5-1 procent är inte direkt generöst, men bättre än inget. Synd att de inte har något samarbete med tex bookings.com eller hotels.com eftersom de ändå lanserar kortet främst riktat till de som reser mycket.
Kan sluta med att jag väljer två kort, men tyvärr hittar jag inget svenskt kort som ger bra bonus på hotell, flyg och restauranger världen över
så även här behöver jag tips.