Citat:
Ursprungligen postat av
Lazienki
Vad är en bra bonus för dig? Pengar tillbaka? Hotellnätter? Flygresor?
Gillar man att flyga och spenderar en del pengar med kortet så är ett Amex SAS Elite-kort svårslaget Spenderar man 250.000:- om året så kostar en t.o.r. i business till t.ex. Los Angeles eller Tokyo dig motsvarande drygt 5000:-. Hade du köpt resan för pengar så går den på 22-30.000:-. Så är en resa något som lockar så är det en "cashback" på 7-10% av dina inköp med kortet.
Edit: Vill man däremot inte flyga i högre klass, eller i ekonomi lite oftare, så är ett SAS-kort fullständigt värdelöst.
Tack för svaret. En bra bonus kan vara både pengar tillbaka och hotellnätter. På Metal-kortet får jag 0,5-1 procent tillbaka på allt jag handlar, dock inte kontantuttag vad jag vet. Det är så klart en hyffsad bonus i sig. Det jag letar efter är dock ett kort som ger ännu bättre bonus på saker som brukar innebära stora utgifter vid resor som hotell, flyg, och restauranger.
Problemet med SAS-kortet är om jag förstår saken rätt att det är ganska hårt knutet till just SAS, och det var nog över 20 år sedan jag flög med dem. Dessutom har de knappast särskilt stort utbud på flyg från och till andra länder än Sverige. Om det finns ett kort som gäller flera bolag, och som ger bättre pay-back än den 1 procent metal-kortet ger skulle det dock av intresse.