2019-10-22, 20:12
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Det viktigaste i det nya Sverige är inte att det är den mest lämpade och mest moraliska på platsen som förtjänar uppgiften. Det är att de har rätt hudfärg eller har en fitta, även om de är medelmåttiga. Moralen ska vi inte ens diskutera i sammanhanget, eftersom samma tvivelaktiga moral placerade dessa genier på de poster de inte klarar av att hantera.

Men lycka till med tredje vågens feminism.
Citera
2019-10-22, 20:12
Medlem
Zeeeeetas avatar
Klart som fan de vill att allt ska gå igenom skolorna då det är sedan länge känt att kvinnor blir belönade med högre betyg än män trots att män dominerar statistiskt i alla könsoberoende kunskapsmätningar.

Kvinnor hänger inte med männen i de allra flesta samhällsfält -> Kvotering (I JÄMSTÄLLDHETENS NAMN!) ->ett samhälle som redan har som funktion att ta från männen och ge till kvinnorna blir ännu mer balanserat till kvinnornas fördel -> Vanliga män börjar förakta samhället då dem tvingas ge mer och få mindre -> fler män har svårare att hitta en partner då kvinnor som får högre status enbart vill jaga högstatusmän (hypergami) -> fler män lämnar samhället mentalt -> samhällskollaps.

I slutet av dagen är vi alla slavar till den mänskliga naturen och är dömda att upprepa cykeln om och om igen.
Senast redigerad av Zeeeeeta 2019-10-22 kl. 20:15.
Citera
2019-10-22, 20:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Men halva provet är ju språk jue!

Halva provet gynnar män andra halvan kvinnor - varför bölar du!???

Dessutom får ju tjejer högre betyg i matte än killarna och rent generellt oxå så varför får då kvinnor så dåliga resultat på provet när de dessutom som du påstår skulle vara lika smarta som män!???????

Var bölar jag?
Du kan omformulera ditt inlägg så det inte är så förbannat omoget så kan jag svara dig. Tills dess-njä.
Citera
2019-10-22, 20:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
1) Det är inte skitsnack att pojkar/killar/män är smartare än det motsatta könet.

2) Män dominerar schackeliten, ett brädspel som starkt korrelerar med logiskt tänkande och matematisk intelligens enligt den senaste och fetaste meta-analysen:

https://i.redd.it/1majuu6mg2521.png

Explaining male predominance in chess:
https://en.chessbase.com/post/explaining-male-predominance-in-chess

The relationship between cognitive ability and chess skill: A comprehensive meta-analysis:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160289616301593

Schack är ju relevant på så sätt att det inte går att könskvotera inom den branschen.

3) Män dominerar även inom litteratur (hur många kvinnliga Homeros, Dante Alighieri, John Milton, Shakespeare och Chaucer har vi fått genom åren?). Ditt påstående att kvinnor skulle ha högre verbal IQ, stämmer alltså inte.

5) Män har i genomsnitt 5 IQ poäng högre än kvinnor enligt Richard Lynn's forskning.

Om du hade läst mitt inlägg så har jag ingenstans ifrågasatt att killar har något högre matematisk logisk intelligens.
Dina 5 iq poäng i genomsnitt ger jag inte mycket för. Medianen och poängen kring medianen vore mer intressant.
Citera
2019-10-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var bölar jag?
Du kan omformulera ditt inlägg så det inte är så förbannat omoget så kan jag svara dig. Tills dess-njä.
Kvinnor har mindre hjärna än män - där har vi anledningen!
Citera
Medlem
Mydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ungefär så. Jag bara väntar på samhällskollapsen, eftersom dessa matriarkala fårskallar tror de har en chans när de ska hantera den bittra, råa verkligheten, som de har noll koll på. Det kommer bli väldigt spännande, om vi säger som så.

Tänk dig att vara en normal pojke som ska växa upp i den här skiten och hamnar i ett genusdagis. Sedan ska du hävda dig i skolan. Han kommer inte studera på universitet, han kommer hamna på psyket, bli grovt kriminell, djupt asocial eller begå få självmordstankar. Det kan vi tanka feminismen för. Tur att flickorna också vill begå självmord.

Ja, det är ju tyvärr vad man kan förutspå att utvecklingen kommer att bli. Dock får vi inte glömma att det finns en joker med i spelet, nämligen våra nykomna vänner. En riktig man klarar sig ju trots allt väldigt bra ute i verkligheten, och nu när utbildningar har börjat tappa värde i snabb takt kommer nog inte avsaknaden av sådan att utgöra något stort hinder.

Problemet är ju, precis som du skriver, just feminiserade män, vilket vi ser samhället försöka göra varenda man till. Dock tror jag inte att de har räknat med vår joker. Den tändsticka som kan väcka den naturliga glöd som lever inom varje vikingaättling.

Hur många bögbarnböcker dagisfröknarna än läser för en, hur många klänningar de än tvingar på en och hur många gånger de än kallar en för ett ovälkommet manssvin, kommer det nog inte att väga upp mot den vrede som vaknar när man gång på gång har kallats svennejävel, blivit hotad, attackerad och spottad på av klanblattar. Det lär inte föda några svaga män, direkt. Men det återstår att se... Jag har inte direkt högt förtroende för den allmänne svenske mannen i genomsnitt, om man säger så, så kanske lägger de sig ner och kuvar likt de har lärt sig. Men med lite tur är det enbart nuvarande generation män, vi som växt upp i ett bra, gemensamt samhälle, med sunda värderingar och ömhet inför varandra, som innehåller en så stor mängd feminiserade och ansvarslösa män att den här utvecklingen har blivit möjlig.

Naturen brukar korrigera sig själv ganska väl...

Det tråkiga är ju att det även kan gå väldigt illa för de bra kvinnorna som finns där ute. Allt eftersom universiteten fylls på baserat på ideologisk hemvist, och prioriterar ner kunskap mer och mer, till slut långt bakom känslor och feministisk vrede, kommer ju fler och fler att komma ut helt kunskapslösa efter flera år av studier. Den indoktrinering de fyllts upp av kommer att ses av framtidens företagare som något negativt. Flera år kommer att vara bortkastade. De få bolag som idag anställer dessa ideologer kommer snart att ha stupat käpprätt ner i avgrunden, redan idag klarar de ju inte att behålla sina marknadsandelar utan att direkt och marknadsillegalt motverka uppstickarna som baserar sina tjänster på kunskap framför känslor.

Det finns väldigt få vinnare i den här situationen... Vi bör till slut se till att beslutsfattarna som orsakat det inte heller blir några, särskilt då det tycks vara deras enda mål.
Senast redigerad av Mydan 2019-10-22 kl. 20:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ja men vilken nivå är du på när du pratar om att räkna barn på dagis? Så jävla tramsigt.
Själv anser jag att den du citerade har fullkomligt rätt.
Vilken nivå anser DU det är att sänka ribban för att förståndshandikappade/feminister mm ska klara samma prov som alla andra då?
Citera
2019-10-22, 20:24
Medlem
Mydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
Själv anser jag att den du citerade har fullkomligt rätt.
Vilken nivå anser DU det är att sänka ribban för att förståndshandikappade/feminister mm ska klara samma prov som alla andra då?

Blanda inte ihop förståndshandikappade med feminister, det finns inga som helst skäl att tro att de saknar ens i närheten så mycket förstånd som en feminist gör.
Citera
2019-10-22, 20:27
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Vet alla det? Jag vet det inte.
Ännu en tramskommentar.

Du gick kanske inte gymnasiet?

Att kyssa arslet på läraren ger dig ALLTID fördel när slutbetyget kommer.

När läraren ogillar dig hittar den ursäkter för att hålla betyget så lågt som möjligt.
Citera
2019-10-22, 20:30
Avslutad
Only in fucking Sweden.

Kan inte vår ekonomi bara krascha snart, är så jävla trött på allt trams.
Citera
2019-10-22, 20:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vad skulle man gå på istället för högskoleprovet? När då män får högre betyg så kommer samma kränkta kvinnor kräva slopade betyg och lottning?
Citera
2019-10-22, 20:37
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Om du hade läst mitt inlägg så har jag ingenstans ifrågasatt att killar har något högre matematisk logisk intelligens.
Dina 5 iq poäng i genomsnitt ger jag inte mycket för. Medianen och poängen kring medianen vore mer intressant.
Jag läste ditt inlägg. Så män har "något högre matematisk logisk intelligens" än kvinnor, men trots detta så har män och kvinnor identisk fördelningen i IQ kurvorna? Och detta menar du, alltså mäns matematiska övertag, vägs upp av kvinnors högre verbala intelligens, har jag förstått dig rätt?

Citera gärna seriösa peer-review studier (helst meta-analyser) där kvinnor bevisligen har högre verbal IQ än män, komplettera gärna också med studier som visar att g-faktorn bland män och kvinnor, trots variation i matematisk och verbal intelligens, är identisk/jämn mellan könen.

G-faktorn ifall du inte vet vad det är:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Generell_intelligensfaktor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in