2019-10-22, 19:56
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Se här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e80QvO/man-gripen-for-24-ar-gammalt-mord

Det finns hopp, om polisen/Cold Case bara ger sig fan på att klara det! Kom igen nu!
Jo cold case kanske men inte den här tråden.
Citera
2019-10-22, 20:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jo cold case kanske men inte den här tråden.

Jag tror precis tvärtom. Och jag tror att du är en av dem som har information som polisen behöver.
Citera
2019-10-22, 23:42
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Hörsägen om självmord.
En bekant sade detta.
Jag tror på denne bekant.
Gällande PU säger jag varken att han är skykdig eller oskyldig.
Jag försöker få klarhet i vad som får honom så het, om det är vad PK säger eller om det finns mer?
Är jag så oklar gällande PU så ber jag om ursäkt.
Har försökt att vara klar redan från början.
Vad PU bekräftat av det PK säger, det känns som om PK motar in honom i ett hörn och ställer frågor ledande.
Varför är du, Ugglan, så upprörd egentligen?
Du anser att folk ska delge här eller i PM men undviker själv att vara ärlig och besvara frågor,
varför?
Nu när jag uppnåt det du säger är mitt mål, att sitta och fjolka med PM, har du fått något PM av mig?
Du trycker ner, försöker rikta misstro ocg lever runt.
Tillför du sällv?

Ja, om du nu är så intresserad av PU's ev. Inblandning i fallet borde du väl iaf kunna läsa vad det står i tråden om just detta. Använd sökfunktionen för h-v, men jo det finns mer än PK's utpekande. En bra reflektion var iaf att PU, om nu inblandad, inte nödvändigtvis behöver vara huvudgärningsman.
Citera
2019-10-23, 14:23
Medlem
Citat:
Hörsägen om självmord.
En bekant sade detta.
Jag försöker få klarhet i vad som får honom så het, om det är vad PK säger eller om det finns mer?
Vad PU bekräftat av det PK säger, det känns som om PK motar in honom i ett hörn och ställer frågor ledande.
Du anser att folk ska delge här eller i PM men undviker själv att vara ärlig och besvara frågor,
varför?
Nu när jag uppnåt det du säger är mitt mål, att sitta och fjolka med PM, har du fått något PM av mig?
Tillför du sällv?

Jag frågar igen: Varför tål du inte PU som du skrev?
Citera
2019-10-23, 20:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Hörsägen om självmord.
En bekant sade detta.
varför?
Tillför du sällv?

Ditt jävla kräk! Huruvida PR dog är totalt ointressant, kan vart självmord men totalt ointressant i den bemärkelsen han vart skyldig eller inte. Påstådda skulden kan drivit honom till självmord men en idiot som du fattar inte sånt.

Vad beträffar PU så har han enligt egen uppgift 100% alibi men han kan inte lämna ut dessa vittnesmål för han "känner" inte för det! Läs tråden..

Min gissning är att BW PU och KM är de skyldiga, fast inga bevis finns ju.
Citera
2019-10-23, 21:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ditt jävla kräk! Huruvida PR dog är totalt ointressant, kan vart självmord men totalt ointressant i den bemärkelsen han vart skyldig eller inte. Påstådda skulden kan drivit honom till självmord men en idiot som du fattar inte sånt.

Vad beträffar PU så har han enligt egen uppgift 100% alibi men han kan inte lämna ut dessa vittnesmål för han "känner" inte för det! Läs tråden..

För tiotusende gången: Hur är det med BW.s alibi?
Citera
2019-10-24, 08:26
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Jag frågar igen: Varför tål du inte PU som du skrev?
Sorry är inte inne så mycket.
Jag gillar inte honom för att han är en totalt uppskruvad jävla idiot enligt mig .
Han gick på anabola och på min nerver.
Odräglig person!
Krä@ers springpojke.
Det är inte en specifik händelse utan hans attityd.
Citera
2019-10-24, 08:28
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, om du nu är så intresserad av PU's ev. Inblandning i fallet borde du väl iaf kunna läsa vad det står i tråden om just detta. Använd sökfunktionen för h-v, men jo det finns mer än PK's utpekande. En bra reflektion var iaf att PU, om nu inblandad, inte nödvändigtvis behöver vara huvudgärningsman.
Tack!
Tyckte jag läste tråden men ska göra det igen då det verkar vara mer än man kan återberätta.
Lång tråd men jag fixar det så kanske jag förstår bättre.
Citera
2019-10-24, 14:59
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Ditt jävla kräk?
Du kanske tycker det är ointressant att en person som står nära familjen, en tid är misstänkt, som ger sig in i tråden under olika alias i gruppen, anger en profil och dillar med sig själv i andra och tredje person.
En person som inte hade en aning till en början vad han skulle välja för alibi. Han misslyckades med ett.
Det har jag allt läst.
Det är ointressant för dig men inte för mig.

Om någon annan skapar så många intressepilar och får uppmärksamhet därefter kommer du kalla de som ifrågasätter detta för jävla kräk då?
Tycker du att, det är ok?
Är det fler man inte bör ifrågasätta enligt dig?
PR själv tyckte att det låg nära till hands att han skulle ifrågasättas, men inte du.
Vad vet du om honom som han själv inte visste?

Om du kallar det påstådda skulder så känner du inte ens PR utan är en av hans små lärljungar eller någon som lärt "känna" honom genom tråden.
Han hade ju en viss förkärlek för att skicka pm under olika id.
Chilla lite!

Ett litet problem med denna tråd är att många tar det så personligt och tappar fokus på vad man gör här och varför.

Ugglan: Har du någon teori om vad som hände Helena?
Du har varit stabilt aktiv och observant.
Hur tänker du?
Citera
2019-10-24, 19:33
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ditt jävla kräk?
Du kanske tycker det är ointressant att en person som står nära familjen, en tid är misstänkt, som ger sig in i tråden under olika alias i gruppen, anger en profil och dillar med sig själv i andra och tredje person.
En person som inte hade en aning till en början vad han skulle välja för alibi. Han misslyckades med ett.
Det har jag allt läst.
Det är ointressant för dig men inte för mig.

Om någon annan skapar så många intressepilar och får uppmärksamhet därefter kommer du kalla de som ifrågasätter detta för jävla kräk då?
Tycker du att, det är ok?
Är det fler man inte bör ifrågasätta enligt dig?
PR själv tyckte att det låg nära till hands att han skulle ifrågasättas, men inte du.
Vad vet du om honom som han själv inte visste?

Om du kallar det påstådda skulder så känner du inte ens PR utan är en av hans små lärljungar eller någon som lärt "känna" honom genom tråden.
Han hade ju en viss förkärlek för att skicka pm under olika id.
Chilla lite!

Ett litet problem med denna tråd är att många tar det så personligt och tappar fokus på vad man gör här och varför.

Ugglan: Har du någon teori om vad som hände Helena?
Du har varit stabilt aktiv och observant.
Hur tänker du?

Får intryck av att du försöker skylla på ngn som inte kan försvara sig pga han är död! Förklara för mig skillnaden huruvida han tog självmord eller inte hur det skulle påverka hans skuld?

Vad är det du undrar om PR som inte redan är uttjatat till förbannelse i tråden?
Citera
2019-10-24, 23:55
Medlem
Xeitums avatar
Ja, jag tror då inte det var speciellt många.om tyckte att svärmorsdröm var ett passande epitet på PR, iaf inte i yngre år. Nog var det en del konstigheter också med alias och en del mindre trevliga pm o inlägg, det kan nog inte förnekas även om det kanske inte var PR personligen alla gånger.

Hur som helst så har ingen, vad jag minns, under alla år som denna tråd existerat, påstått att de sett PR på Stadt, på torget lr överhuvudtaget i Mariestad den aktuella helgen. Han bodde som sagt i Göteborg. Ingen har heller hävdat att de hört någon annan påstå att han skulle setts i stan. Ett ytterst osäkert påstående att någon som var lik PR's bror skulle ha observerats i en bil är väl det enda. Sedan är ju vår kära professor numera säker på att PR inte har med saken att göra. Personligen har jag ingen fakta som helt kan friskriva honom från misstankar, men för tillfället känns andra mer intressanta. Självmord tror jag inte på, i alla fall inte beroende på inblandning i H's försvinnande.
Citera
2019-10-25, 00:02
Bannlyst
P.U. Du kommer upp till P.K tidigt på morgonen den 14/6 1992 och informerar nyss nämnde om att du har skadat en tjej och att hon ligger i bagaget i en bil "en bit bort". P.K och du tar en promenad till din bil och konstaterar att tjejen som är Helena Andersson är död. P.K får panik och ni kör iväg längs Marieforsleden ut mot Snapenskogen. Någonstans i närheten av ett ödetorp ska ni ha dumpat kroppen och täckt över med allehanda ris. Efter att ha gått förbi torpet på väg till bilen kom ni på iden att där kanske fanns en spade. Ni hittade en spade, gick tillbaka och grävde en grop i vilken ni placerade den döda kroppen . Vet du varför P.K berättar sådana här uppgifter? Han har berättat det för minst en person som har polisanmält detta. Är Krämer bara en notorisk lögnare eller ligger det något i det ?

Finns också vittnen som säger sig har sett när ni kom tillbaka till erat bostadsområde på morgonen i kläder som var allt annat än rena.

Kan du reda ut detta P.U, så är jag tacksam!

K.S
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2019-10-25 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in