2019-10-22, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Volvo Sonett... Den norske tannleger.
Apropå manipulativ ;-)))
Citera
2019-10-22, 14:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Apropå manipulativ ;-)))

Motsatsen till lyhörd i alla fall.. 😄
Citera
2019-10-22, 15:55
Medlem
Lonnrots avatar
Var det sidan 999 detta? Jag är lite svag för siffror. Fast dessa är lite amorfa.

Norge har minst en galning till lös hörde jag tidigare. Men inga internationella ambitioner denna gång som det ser ut.
Citera
2019-10-22, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hva tenker du om dette:
1) Hvem kan ha hatt VELDIG dårlig tid den morgenen? Fordi han hadde alibi ved å ha blitt sett på jobben. Men måtte fikse noe hjemme brennende fort!
2) Hvem kunne tenkes å kjenne til at man sparer noen minutter (hvor mange) hvis man tar en «snarvei» over plenen ved huset?

Men - jeg vet ikke om snarveien over plenen sparer tid til/fra Futurum. Kanskje noen kan teste hypotesen på kartet?

Sparer litt. Futurumbygget er sør for Sloraveien, på andre siden av motorveien, og man må kjøre veien rundt vesletjernet for å komme til Sloraveien. Det er ca 1 km ekstra.

https://www.google.no/maps/dir/59.9271856,10.9416475/Sloraveien+4,+Fjellhamar,+Norge/@59.9305241,10.9476854,1816m/am=t/data=!3m1!1e3!4m12!4m11!1m0!1m5!1m1!1s0x464164d6da 0c8549:0x42d6454a09feffe!2m2!1d10.9664466!2d59.932 4469!6m3!1i0!2i0!3i0
Citera
2019-10-22, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det sidan 999 detta? Jag är lite svag för siffror. Fast dessa är lite amorfa.

Norge har minst en galning till lös hörde jag tidigare. Men inga internationella ambitioner denna gång som det ser ut.
OnT:
Mitt fetade:
Som sagt - jag misstänker att GM är över genomsnittet intresserad för teorin om kaos.

OffT:
Jag är insnøad i historien, och är fortfarande undercover.
Jag hittade äntligen många historiska kartor och har försökt att följa i Kalles fotspår. Det har varit utmanande i 7×15-format - en ganska fängslande situation måste jag erkänna.

Nu ska jag läsa om Ribbungene - det sägs att de kan ha stannat kvar i Lørenskog-områdena.
Kongeveien passerade genom Lørenskog, så det har alltid varit mycket folkvandring här, inklusive pilgrimer och kung-liga :-o
Det sägs att det kan ha funnits en fästning i Haneborgåsen, där gravkammaren/stengravarna finns.
Underjordiska tunnlar är förresten inte särskilt speciella, de finns över hela landet av olika skäl. Mest av allt på grund av gruvdrift, men också som flyktvägar....och Kalle då förstås ;-))
Nu har det nog aldrig varit gruvdrift i Lørenskog, men om det fanns en fästning i Haneborgåsen, skulle det ha varit idealiskt med en flyktväg ner till Langvanne¿
><))),*>

Om du kommer till Norge Lonnrot - kom ihåg att gräva ner dig inom skälig tid ;-)

...men med hål i båda ändar förstås ()))))))))))
Det är inte heller synd att vända...

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Fjellvettreglene
Senast redigerad av Havhest 2019-10-22 kl. 16:52.
Citera
2019-10-22, 17:17
Bannlyst
Citat:
OnT:
Mitt fetade:
Som sagt - jag misstänker att GM är över genomsnittet intresserad för teorin om kaos.

OffT:
Jag hittade äntligen många historiska kartor och har försökt att följa i Kalles fotspår. Det har varit utmanande i 7×15-format - en ganska fängslande situation måste jag erkänna.

Nu ska jag läsa om Ribbungene - det sägs att de kan ha stannat kvar i Lørenskog-områdena.
Kongeveien passerade genom Lørenskog, så det har alltid varit mycket folkvandring här, inklusive pilgrimer och kung-liga :-o
Det sägs att det kan ha funnits en fästning i Haneborgåsen, där gravkammaren/stengravarna finns.
Underjordiska tunnlar är förresten inte särskilt speciella, de finns över hela landet av olika skäl. Mest av allt på grund av gruvdrift, men också som flyktvägar....och Kalle då förstås ;-))
Nu har det nog aldrig varit gruvdrift i Lørenskog, men om det fanns en fästning i Haneborgåsen, skulle det ha varit idealiskt med en flyktväg ner till Langvanne¿
><))),*>

Om du kommer till Norge Lonnrot - kom ihåg att gräva ner dig inom skälig tid ;-)

.
Citera
2019-10-22, 17:32
Medlem
Jeg leser noen påstander i tråden om at Tom Hagen hadde veldig mange søsken.

Det stemmer ikke. Jeg sjekket Folkeregisteret i dag og det var 5 barn totalt.
Citera
2019-10-22, 17:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
OnT:
Mitt fetade:

OffT:

><))),*>

😂😂 Jag vänder nog innan jag ger mig av. Kalle kom ju ingenstans 1718, och det gick åt h-e. Norge — ett land av midgårdsdvärgar, det hade man ju så smått anat.

Lite georadar vore väl aldrig fel. Det måste ju finnas någon substans på insidan.

Däremot är det väl olämpligt att placera sitt offer där andra kommer att snubbla på det. Särskilt som hela Norge borde vara dumpningslämplig terräng.

En framgångsrik fastighetsutvecklare med framförhållning har nog ett lämpligt hål klart för sig sen lång tid tillbaka i karriären. Ett där ingen trodde någon kunde dumpes. Och det är inte golvbrunnen hemmavid.

OffT: ”Efter en storm av protester från den norska allmänheten men även från svenskar så har producenterna till den omåttligt populära tv-serien ”Där ingen trodde någon kunde bo” utlovat sända ytterligare två säsonger med avsnitt. I och med dessa avsnitt anser man dock att precis hela Norge kommit med.”
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-22 kl. 18:09.
Citera
2019-10-22, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean

Folkeregisteret? Står det der hvem som er søsken? Hva er navnet på disse?
Citera
2019-10-22, 19:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Det er feil. De er/var en langt større søskenflokk. Jeg vet ikke hvordan dine opplysninger framkommer.
Citera
2019-10-22, 19:04
Medlem
Citat:

Om du ska "släktforska" i Hagens familj får du hålla dig till digitalarkivet och där gäller sekretess om det inte är 100 år gammalt.
Citera
2019-10-22, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er feil. De er/var en langt større søskenflokk. Jeg vet ikke hvordan dine opplysninger framkommer.

8 søstre og 5 brødre, totalt 13.
Hele påstanden med 5 søsken totalt, høres merkelig ut. Folkeregisteret er jo ikke noe man bare kan sjekke i. Man må ha tilgang, og det er det bare myndighetene som har. Et eksempel på dette er hvis man jobber i Mattilsynet eller andre etater. En vanlig mann i gata har ikke tilgang til dette. Hvis denne påstaden skulle være troverdig, så bør jo vedkommende skribent komme opp med navn på søskene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in