2019-10-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Han kan si det var derfor ja.

Bilen ser ut som denne:

http://jadefansite.com/4225

(Lys metallik grå SUV-aktig for et utrenet øye ;-) )

Edit: HERREGUD det var ikke han selv som tok snarveien for å rekke alt så tilbake til jobben?????
Det var en nabo i boligblokken over som så bilen.

Naboen mente bilobservasjonen var mellom 08:30 og 10:30. Jeg foreslo engang at han kunne ha rukket å kjøre turen over plenen selv, med en lånt bil, før han dro til jobb ca 09:00.

Jeg tenkte da at kjøreturen skulle kunne bli observert, og bli til et spor som ble knyttet til forsvinningen. Men at han kunne finne på å gjøre det i sin egen bil, hadde jeg ikke trodd kunne være aktuelt.
Citera
2019-10-22, 10:04
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ser ut til å være en prest som har kjøpt den, sjømannskirken..Bergensområdet.

Hva tenker du om dette:
1) Hvem kan ha hatt VELDIG dårlig tid den morgenen? Fordi han hadde alibi ved å ha blitt sett på jobben. Men måtte fikse noe hjemme brennende fort!
2) Hvem kunne tenkes å kjenne til at man sparer noen minutter (hvor mange) hvis man tar en «snarvei» over plenen ved huset?

Men - jeg vet ikke om snarveien over plenen sparer tid til/fra Futurum. Kanskje noen kan teste hypotesen på kartet?
Citera
2019-10-22, 10:09
Medlem
Citat:
Hva tenker du om dette:
1) Hvem kan ha hatt VELDIG dårlig tid den morgenen? Fordi han hadde alibi ved å ha blitt sett på jobben. Men måtte fikse noe hjemme brennende fort!
2) Hvem kunne tenkes å kjenne til at man sparer noen minutter (hvor mange) hvis man tar en «snarvei» over plenen ved huset?

Men - jeg vet ikke om snarveien over plenen sparer tid til/fra Futurum. Kanskje noen kan teste hypotesen på kartet?

Jeg tenker mest på kameraer? Kan man unngå det den veien? Og da må det være en stor glippe i alibiet. ankom jobb ca. 09:05, dro derfra ca 09:20? Tilbake igjen rundt 10:00, uten at noen merket at han var borte? Hjem ca 13:30, rigge åsted.
Citera
2019-10-22, 11:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tenker mest på kameraer? Kan man unngå det den veien? Og da må det være en stor glippe i alibiet. ankom jobb ca. 09:05, dro derfra ca 09:20? Tilbake igjen rundt 10:00, uten at noen merket at han var borte? Hjem ca 13:30, rigge åsted.

Hva hvis nest siste samtale med AE var med MGM? At det endte med krangel. Hun nektet å bli med til Kvitfjell, feks? Han rasende og kjører hjem?

Eller ... de kranglet kvelden i forveien. Han er rasende. Bestemmer seg for å dra på jobb for å få alibi og deretter dra hjem for å avgjøre det hele.

De fleste i nabolaget ville jo ha dratt på jobb innen 0915 tiden. Lite folk i veiene rundt.
Citera
2019-10-22, 12:01
Medlem
Citat:
Første gang registrert på ny eier den 24.05.19. Det er nær dato for endret hovedhypotese som politiet gikk ut med 26.06.19.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=DN37074

Citat:
Når sluttet politiet å snakke om den lyse suv-en i media? Kanskje en oppgave for FruCarlsberg å finne ut det? Hva om politiet sa dette i samme tidsrom som MGM solgte? Det var i allefall ifm. endringen av hovedhypotesen ...? Hvis jeg husker riktig ...?
Jeg har dessverre ikke funnet ut når politiet sluttet å snakke om den lyse suv-en i media.

"19. juni: Hovedteori: Anne-Elisabeth fraktet bort i bil. Politiet søker fortsatt etter en grå bil som tok en snarvei mot boligen til Anne-Elisabeth Hagen på forsvinningsdagen
Naboen mener det var en sølvgrå SUV-lignende bil med norske skilter. Han så ikke sjåføren eller hvor mange personer som var i bilen.
Brøske sier at politiet fortsatt forsøker å finne denne bilen og få klarlagt hvem som kjørte den.
– Bilen er ikke identifisert. Den er fremdeles interessant
, i likhet med alle andre bevegelser på åstedet og i nærheten av åstedet den 31. oktober og i tiden forut, sier Brøske."
https://www.nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

"26.juni. Politiet endrer hovedhypotese i forsvinningssaken og mener det kan være snakk om fingert bortføring, i et forsøk på å skjule et drap."
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-endrer-hovedhypotese-tror-bortforing-var-fingert-for-a-skjule-drap/3423805274.html
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-22 kl. 12:21.
Citera
2019-10-22, 12:27
Medlem
Citat:
Når sluttet politiet å snakke om den lyse suv-en i media? Kanskje en oppgave for FruCarlsberg å finne ut det? Hva om politiet sa dette i samme tidsrom som MGM solgte? Det var i allefall ifm. endringen av hovedhypotesen ...? Hvis jeg husker riktig ...?

"28. september. Politiinspektør Tommy Brøske vil ikke gå inn på konkret innhold i avhør som er gjort. Han bekrefter imidlertid at biler med samme farge som vitnet observerte, er blant dem som har vært i politiets søkelys.
- Jeg vil ikke kommentere helt konkret hvilken type biler vi snakker om, men på direkte spørsmål om vi har undersøkt grå biler, kan jeg bekrefte at vi også har undersøkt dette, sier Brøske."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182
Citera
2019-10-22, 12:34
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"28. september. Politiinspektør Tommy Brøske vil ikke gå inn på konkret innhold i avhør som er gjort. Han bekrefter imidlertid at biler med samme farge som vitnet observerte, er blant dem som har vært i politiets søkelys.
- Jeg vil ikke kommentere helt konkret hvilken type biler vi snakker om, men på direkte spørsmål om vi har undersøkt grå biler, kan jeg bekrefte at vi også har undersøkt dette, sier Brøske."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

Litt interessant det med GRÅ biler som Brøske svarer på ...? Fordi bilen til mgm er registrert som «grå» i registeret til vegvesenet. Nå snakkes det ikke lenger om SUV-lignende heller.

Journalisten spør om dette sikkert fordi han vet at mgm sin bil er grå, og har vært inne på samme tanke som noen av oss ....? ... kanskje?
Senast redigerad av Monsen 2019-10-22 kl. 12:38.
Citera
2019-10-22, 12:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
På hvilken dato var bilsalget? "Første gang registrert på ny eier den 24.05.19" (fra ditt innlegg tidligere i dag).

Jeg har dessverre ikke funnet ut når politiet sluttet å snakke om den lyse suv-en i media.

"19. juni: Naboen mener det var en sølvgrå SUV-lignende bil med norske skilter. Han så ikke sjåføren eller hvor mange personer som var i bilen.
Brøske sier at politiet fortsatt forsøker å finne denne bilen og få klarlagt hvem som kjørte den.
– Bilen er ikke identifisert. Den er fremdeles interessant, i likhet med alle andre bevegelser på åstedet og i nærheten av åstedet den 31. oktober og i tiden forut, sier Brøske."
https://www.nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

"26.juni. Politiet endrer hovedhypotese i forsvinningssaken og mener det kan være snakk om fingert bortføring, i et forsøk på å skjule et drap."
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-endrer-hovedhypotese-tror-bortforing-var-fingert-for-a-skjule-drap/3423805274.html

Fantombilen är en ”snut utility vehicle”, eller ”...vålnad”. Den är fingerad. Vintern slaskar om inte brøske braskar. Och då får vi en grön jul.
Citera
2019-10-22, 12:49
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Fantombilen är en ”snut utility vehicle”, eller ”...vålnad”. Den är fingerad. Vintern slaskar om inte brøske braskar. Och då får vi en grön jul.

Altså en opplysning som noe politiet bare har plantet? For å se hva MGM gjør med sin bil?
Citera
2019-10-22, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Apropå....kass bil!

"Saaben

Jag ser en äng som är grön, Jag ser en Saab som är skön. Jag ser ett fyllo som halsar vin, Jag ser en Saab som är så fin. Jag ser en brud som ropar gullisnutti, Jag ser en Saab i tvåhundrasjutti Jag ser några lapplänska fjäll, Jag ser en Saab med fett bredställ. Jag ser en gammal man som ska dö, Jag ser en Saab i metallicrö. Jag ser en narkoman med sprutor, Jag ser en Saab med tonade rutor. Jag ser en nyårsraket, Jag ser en Saab med kjolpaket. Jag ser en Audi som blir kränkt, utav en Saab som är sänkt."

...i min magiska kula ○
Senast redigerad av Havhest 2019-10-22 kl. 14:27.
Citera
2019-10-22, 14:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Altså en opplysning som noe politiet bare har plantet? For å se hva MGM gjør med sin bil?

Nja, som pekdon och för kontrasteffekten (för att provocera och hjälpa vittnens minne) för att accentuera att polisen vill ha in alla typer av vittnesuppgifter angående rörelser (med en bil, som snarare ser ut si eller så..) på den platsen, kring huset, vid och före den aktuella tidpunkten. Även husägarens. Vilket man inte vill säga rent ut. Uppenbarligen har man få eller inga vittnesmål om främmande fordon, så fantombilen fungerar också för att temporärt stilla somligas oro över att ingen bil siktats vid tidpunkten på dagen då kidnappningen ska ha skett. Så att man kan arbeta vidare ifred.

Man kan givetvis invända att polisen kanske inte vill styra vittnens uppgifter genom att beskriva ett fordon så som ngn annan beskrivit detta, men jag tror det är sekundärt i det här fallet. Det skulle vara om detta riskerade identifiera en känd bil och bilägare. Men jag tror inte bilen funnits alls, alltså det kommer visa sig att personen mindes fel dag.

Man kan f.ö. göra iakttagelsen att kidnappare rimligen gärna skulle tagit genvägen ifråga, medan herrn i huset borde ha dragit sig för att göra detsamma, just för den uppmärksamhet det väcker hos grannar. En person från området som ville hålla låg profil skulle alltså försöka köra ”kosher” för att inte göra avtryck i folks minne.

Polisen är ute efter det som man kan minnas. Det som man inte minns antyder att ingen främmande varit där. På dagen.

På natten innan minns man väl bättre. Det vill ju polisen också veta. Och vid den tidpunkten kan ju även herrn i huset ha övervägt genvägen för att inte visa sig på fel ställe i onödan och för att spara tid. Kanske finns det en vägkamera ngnstans också...

Men den bil vittnet beskriver den dagen finns nog inte nej. Är mitt tips...
Citera
2019-10-22, 14:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Apropå....kass bil!

"Saaben

Jag ser en äng som är grön, Jag ser en Saab som är skön. Jag ser ett fyllo som halsar vin, Jag ser en Saab som är så fin. Jag ser en brud som ropar gullisnutti, Jag ser en Saab i tvåhundrasjutti Jag ser några lapplänska fjäll, Jag ser en Saab med fett bredställ. Jag ser en gammal man som ska dö, Jag ser en Saab i metallicrö. Jag ser en narkoman med sprutor, Jag ser en Saab med tonade rutor. Jag ser en nyårsraket, Jag ser en Saab med kjolpaket. Jag ser en Audi som blir kränkt, utav en Saab som är sänkt."

Volvo Sonett... Den norske tannleger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in