2019-10-20, 18:28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Insider info: det var en från Afghanistan. Oväntat?

Haha, oddsen var satta till 0,0003 på det 😎
Citera
2019-10-20, 18:34
Medlem
jack.danielss avatar
Bra samhälle vi fått när en del (nazister? ) klappar händerna när en lärare blir slagen blodig!? Bra jobbat politiker, ni har enat samhället! (Ironi)
Citera
2019-10-20, 21:02
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
För att lärarkåren är medskyldig till att det ser ut såhär i samhället. Man har propagerat stenhårt för PKismen i flera decennier, använt läromedel som konstaterar att SD är rasister etc etc etc. Så när man nu får smaka på konsekvenserna av ens egna "goda" värderingar och ta kostnaden för ryggdunkarna om hur snäll/god/allas lika värde man är så känns det välförtjänt. För en gångs skull så är det rättvist, inte någon ensam tjej i en offrad gränskommun som blir gruppvåldtagen utan att ha gjort ett skit för att det ska kunna hända. Tråkigt att det ens händer men samtidigt, är det någon som ska ta smällen så är det de som har drivit på för att det ska bli såhär.

Vilken fullständigt idiotisk kommentar. ”Drivit på för att det ska bli såhär”?
Lärare gör sitt jobb och följer de direktiv de har. Vad gör du på din arbetsplats? Skapar du egna regler och står och gafflar en massa SD-propaganda på betald arbetstid? Nä, förmodligen inte, eftersom du vill behålla ditt arbete. Du håller käften och sköter ditt jobb efter bästa förmåga. Sen är du aktivist på Flashback och ljusets riddare i laptopens sken på kvällarna, mycket imponerande.
Citera
2019-10-20, 21:09
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Vilken fullständigt idiotisk kommentar. ”Drivit på för att det ska bli såhär”?
Lärare gör sitt jobb och följer de direktiv de har. Vad gör du på din arbetsplats? Skapar du egna regler och står och gafflar en massa SD-propaganda på betald arbetstid? Nä, förmodligen inte, eftersom du vill behålla ditt arbete. Du håller käften och sköter ditt jobb efter bästa förmåga. Sen är du aktivist på Flashback och ljusets riddare i laptopens sken på kvällarna, mycket imponerande.
Grader i helvetet, skulle jag säga. Lärarkåren skulle kunna krävt att kursmaterialet var neutralt och om inte det gick, varit tydlig med hur det var vinklat men det gjorde man inte. Alla lärare är inte lika skyldiga, medgivet, men tillräckligt många för att yrkeskåren som helhet kan ta smällen. Ledsen, men sviker man sitt uppdrag på ett så fundamentalt sätt så kan man gott stå med resultatet. Att sveket dessutom motiverades av en blandning av feghet och narkotiskt beroende av ryggdunkar gör bara saken värre.

Du har i övrigt ingen jävla aning om vem jag är och vad jag står för privat och i mitt arbete, men tvivlar starkt på att ditt omdöme hade kvarstått om du hade träffat mig. Uttrycker jag mig mer krasst och mer radikalt på flashback? Självklart, men i sak så står jag för allt jag skriver här irl.
Citera
2019-10-20, 21:51
Medlem
Gäller nödvärnsrätten även lärare?
Citera
2019-10-20, 21:59
Medlem
En till upprörd hazar som ville ha godkänt och PUT trots att han inte kan räkna eller bokstäverna ordet BETYG rätt? Det är pissråttor till politiker i detta land som bör få fett stryk istället eftersom dr har lagt myndighetsutövning om upoehållstillstånd på lärarna som redan har jobbigt med alla dessa lågpresterande "pensiobsräddare".
Citera
2019-10-21, 01:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Killen jag tänker på som gjorde detta är från en välkänd familj av romer. Någon rullstol hörde jag dock aldrig talas om. Dock är killen så kort att han fick hoppa upp på ett bord innan han sparkade.

Börje eller El Dana?
Citera
2019-10-21, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Börje eller El Dana?

El Dana gick väl inte på Hålabäck?

Men nej. Det finns bara en välkänd familj med Romer i Kungsbacka. Deras hus låg precis bredvid skolan.
Citera
2019-10-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Att de inte gjort revolution mot en migrationspolitik som beslutats av politiker skyhögt över deras huvuden någonstans i Stockholm? Det är de individuellt ansvariga för, tycker du.

Givetvis ska inte någon riskera att bli misshandlad på sin arbetsplats men dessa politiker som sitter i Sthlm måste ha blivit valda av någon? Någon som anser att den politik som de valda politikerna går ut med är helt ok. Konsekvenstänket borde, tycker jag i vart fall, vara lite större hos en välutbildad grupp som lärare. Därav det personliga ansvaret.

Tyvärr har de offentliganställda i många fall varit och är fortfarande pådrivande till den förda massinvandringspolitiken.
Citera
2019-10-21, 11:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hörde på nyheterna idag, att ca 2000 baaaarn som fick gymnasieamnasti behöver ansöka om förlängning nu! Då vilar bördan tung på den enskilde läraren att ge godkända betyg och godkänd närvaro! Kan det vara ett scenario där eleven inte fått det betyg som önskas och krävs för att vara kvar i Sverige?

Hursomhelst så är det ett effektivt modus operandi! Nästa gång kanske läraren tänker ett varv extra innan han underkänner ett baarn!
Suck. Det här är vi MÅNGA som varnat för att det skulle kunna hända. Direkt efter att gymnasieamnestin blev känd.
Nu har det redan hänt. Det blir inte roligt när lärare ska agera Migrationsverk, domare, jury och, i elevens ögon, bödel.
Citera
2019-10-21, 11:15
Medlem
Läraren bemötte väl inte eleven på ett tillräckligt lågaffektivt sätt.

Då får man skylla sig själv.
Citera
2019-10-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
El Dana gick väl inte på Hålabäck?

Men nej. Det finns bara en välkänd familj med Romer i Kungsbacka. Deras hus låg precis bredvid skolan.
Marcelo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in