Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Jag kan givetvis inte uttala mig om just din specifika kyckling, men då jag handlar mat och lagar mat flera gånger i veckan så har jag under åren sett en del suspekta produkter dyka upp. Köpte förra året 4kg frysta kycklingklubbor för 39kr. Löjligt billigt och radarn gick igång, men testade för skojs skull.
Väl hemma så var det mer vatten än kyckling efter en timme i ugnen. Visade sig att det på förpackningen stod att det var 30% vattenlag. Det är helt galet.
Haha, det är som på matextra då de har kycklingklubbor för 15kr förpackning och folk bokstavligt talat fyller två matkorgar fulla med dem...nästan så man borde prova någon gång bara för att se vad det är för kyckling.
Själv köper jag enbart kycklingfiléer, hatar att ha någon typ av kyckling med ben i
Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Tycker kyckling med isprutad salt- och sockerlag smakar mer än helt neutral, men någon gräns finns såklart. Och självklart ska det tydligt anges. 30% låter lite väl mycket...
Hur som: Grilla på galler i ugnen. Använd grill-läget och ha luckan öppen.
Det händer för övrigt att jag själv sprutar in saltlösning, eventuellt med någon krydda, i nöt- eller fläskkött.
Har inget grill-läge, en gasugn med endast undervärme...men på galler får jag väl prova iallafall