2019-10-22, 00:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som en del i Kyrkans verksamhet har alltid funnits arbetet med utsatta i samhället utan att exkludera några människor.
"Kristen tro säger att människor är skapade för att leva tillsammans. Vi har alla ansvar för varandra, över hela världen. Alla människor är lika mycket värda och ska mötas med respekt och omsorg, oavsett religion eller hudfärg."

Det fetade: Det är precis därför man inte ska ha
intima förhållanden med människor som redan är
upptagna.
Var fanns LWs respekt och omsorg för HD och barnen?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-22 kl. 00:12.
Citera
2019-10-22, 00:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag fortsätter OT, men denna fråga återkommer dessvärre ofta.

Så har jag också förstått det, av vissa PM, så hade det med utmaning att göra. Det är inte så svårt att förstå om man tänker vilken energisk människa hon var.

Tror inte jag hört någon nämna LW utan att energi ingår - det var ett kännetecken. Jag tror att en naturlig källa till den energin kommer av att hon var så fysisk aktiv - det alstrar adrenalin. Att vara Pastor var kanske inget som gav henne den motvikt hon behövde för balans i tillvaron.

Som en del i Kyrkans verksamhet har alltid funnits arbetet med utsatta i samhället utan att exkludera några människor.
"Kristen tro säger att människor är skapade för att leva tillsammans. Vi har alla ansvar för varandra, över hela världen. Alla människor är lika mycket värda och ska mötas med respekt och omsorg, oavsett religion eller hudfärg."

Detta nya jobb i form av annat arbete med flyktingar som krävde mer extra kraft genom ny och annan typ av social utmaning passade Lena som "en hand i handske", som "någon" uttryckte det.

Jag är ju ganska övertygad om att pastorstjänsten erbjuder mer variation och "utmaning" i det att det kräver självständigt reflekterande än en "bass" tjänst på hvb hem för ensamkommande...
Citera
2019-10-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det är precis därför man inte ska ha
intima förhållanden med människor som redan är
upptagna.
Var fanns LWs respekt och omsorg för HD och barnen?

Var finns källan till att församlingen hade synpunkter på LWs sätt att sköta sitt privatliv?
Citera
2019-10-22, 00:22
Medlem
Citat:
Var finns källan till att församlingen hade synpunkter på LWs sätt att sköta sitt privatliv?

Nä såklart, de tycker förstås det är lysande att deras pastorer pippar dem de vigt, "All you need is Love".
Nu argumenterar du ju in absurdum. Tror du domstolsverket skulle rycka på axlarna om en domare köper billiga elektronikprylar från en person som denne dömt för stöld?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-22 kl. 00:29.
Citera
2019-10-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är ju ganska övertygad om att pastorstjänsten erbjuder mer variation och "utmaning" i det att det kräver självständigt reflekterande än en "bass" tjänst på hvb hem för ensamkommande...

Möjligt, vad vet jag. Teologi utbildningen bör förberett bra för den biten. Både hon och UW var dessutom aktiva troende. Liksom LWs föräldrar och därmed hela hennes uppväxt präglad för yrket.

Hon kanske ville prova en annan uppgift som låg inom kyrkans område? Vad vet jag?
Citera
2019-10-22, 00:33
Medlem
Citat:
Nä såklart, de tycker förstås det är lysande att deras pastorer pippar dem de vigt, "All you need is Love".
Nu argumenterar du ju in absurdum. Tror du domstolsverket skulle rycka på axlarna om en domare köper billiga elektronikprylar från en person som denne dömt för stöld?

Vad menar du? Exakt.
Senast redigerad av Remark 2019-10-22 kl. 00:41.
Citera
2019-10-22, 00:37
Medlem
Citat:
Möjligt, vad vet jag. Teologi utbildningen bör förberett bra för den biten. Både hon och UW var dessutom aktiva troende. Liksom LWs föräldrar och därmed hela hennes uppväxt präglad för yrket.

Hon kanske ville prova en annan uppgift som låg inom kyrkans område? Vad vet jag?

Eller också kan man gå på autopilot och följa rutiner från statens institutionsstyrelse med arbetskamrater istället för att måsta intressera sig för andra människor för att kunna hålla begravningsgudstänster, bröllopsceremonier etc. Så får man ju tid till några nätter med hålligång i skogen med "fula gubbar"...
Citera
2019-10-22, 00:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Eller också kan man gå på autopilot och följa rutiner från statens institutionsstyrelse med arbetskamrater istället för att måsta intressera sig för andra människor för att kunna hålla begravningsgudstänster, bröllopsceremonier etc. Så får man ju tid till några nätter med hålligång i skogen med "fula gubbar"...

Utan att riskera att bli av med jobbet
om någon får reda på det.
Citera
2019-10-22, 00:39
Medlem
Citat:
Vad menar du? Exakt.

Genom att inleda ett förhållande med en man hon själv vigt så skitar hon ned sin yrkesintegritet. Självklar hade hennes uppdragsgivare synpunkter på detta så snart de fick kännedom om relationen. Vad jag förstår var förhållandet med SD en slags offentlig hemlighet som man brukar säga om sådant som försöks hållas hemligt men väldigt många vet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-22 kl. 00:41.
Citera
2019-10-22, 00:48
Medlem
Citat:
Genom att inleda ett förhållande med en man hon själv vigt så skitar hon ned sin yrkesintegritet.

Har församlingen sagt det eller uttryckt den åsikten var frågan snarast. Som sagt vad vet jag?

Hur som i april 2019 i DN publicerades nedanstående, till reflekterande tankar

"..... Augustbelönade fackboksförfattaren Magnus Västerbro om små och stora historiska nyheter i DN. Denna vecka bland annat om att tron på en mäktig och dömande gud ...."

https://www.dn.se/kultur-noje/komplexa-samhallen-kom-forst-den-domande-guden-sedan/
Citera
2019-10-22, 00:52
Medlem
Citat:
Genom att inleda ett förhållande med en man hon själv vigt så skitar hon ned sin yrkesintegritet. Självklar hade hennes uppdragsgivare synpunkter på detta så snart de fick kännedom om relationen. Vad jag förstår var förhållandet med SD en slags offentlig hemlighet som man brukar säga om sådant som försöks hållas hemligt men väldigt många vet.

Jag vet inte vilken typ av relation dom de facto hade. Någon hade dom uppenbarligen, men vilken?

Den frågan får väl sitt svar, kanske ...

Nu lämnar jag för att sova, ni kan reflektera vidare.
Senast redigerad av Remark 2019-10-22 kl. 00:56.
Citera
2019-10-22, 01:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag vet inte vilken typ av relation dom de facto hade. Någon hade dom uppenbarligen, men vilken?

Den frågan får väl sitt svar, kanske ...

Nu lämnar jag för att sova, ni kan reflektera vidare.

Så du tror kanske att LW var äktenskapsrådgivare åt SD?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-22 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in