Citat:
Jag fick frågan att deklarera hur jag såg på regerings och säkerhetstjänsts roll i förhållande till sanningen och svarade på den frågan. I övrigt så berör hela andra hälften av det jag påtalar just Palmemordet och berör varför jag tror Engström är en sannolik gärningsman (behöver inte vara gärningsman, men är intressant att titta närmare på) och varför han, om han är gärningsman, sannolikt agerade på eget initiativ snarare än på uppdrag av säkerhetstjänst, politiska motståndare eller Socialdemokratiska Partiet själva.
För att förtydliga, jag anser att Engström kan ha varit gärningsman, han är tänkbar. Och om han skulle vara gärningsman så agerade han på eget initiativ, sannolikt. Nöjd?
Vill också påtala att "tillförlitliga uppgifter" angående Holmérs omkringflackande i Stockholm den aktuella natten kokar ned till vittnesmålet från numera avlidna chauffören RD, som tagit tillbaka sitt vittnesmål flera gånger. Att det skulle finnas en "mörkläggning" är rent trams. Det finns inte en chans i hela världen att varenda polis som var i tjänst i Stockholm PD den aktuella natten kunnat hålla tyst om detta i över 30 år och motstå belöning om så pass många miljoner. Inte en chans. Och om polisen, för att ta ett exempel, vore inblandade så måste hela skiftet inom Stockholm PD vara mer eller mindre informerade.
Nej, låt oss fokusera på Engström nu, som ju stämmer ganska bra överens med bilden av den ensamme mördaren.
För att förtydliga, jag anser att Engström kan ha varit gärningsman, han är tänkbar. Och om han skulle vara gärningsman så agerade han på eget initiativ, sannolikt. Nöjd?
Vill också påtala att "tillförlitliga uppgifter" angående Holmérs omkringflackande i Stockholm den aktuella natten kokar ned till vittnesmålet från numera avlidna chauffören RD, som tagit tillbaka sitt vittnesmål flera gånger. Att det skulle finnas en "mörkläggning" är rent trams. Det finns inte en chans i hela världen att varenda polis som var i tjänst i Stockholm PD den aktuella natten kunnat hålla tyst om detta i över 30 år och motstå belöning om så pass många miljoner. Inte en chans. Och om polisen, för att ta ett exempel, vore inblandade så måste hela skiftet inom Stockholm PD vara mer eller mindre informerade.
Nej, låt oss fokusera på Engström nu, som ju stämmer ganska bra överens med bilden av den ensamme mördaren.
Ja, nöjd och instämmer i stora delar i det du skriver. Om "mörkläggning" ex.
Dock vill jag , för egen del, tona ned möjligheten för Engström som gärningsman till ett minimum.
För mig krävs lite mer än att ingen sett honom vid mordplatsen samt att han hade en granne som var vapensamlare.
De sk. lögnerna ter sig än mer oförklarliga i ljuset som GM än som mordplatsvittne etc.