2019-10-21, 21:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Om du menar att den inte kan, varför inte säga det?
Jag frågar dig om en projektion kan avge strålning. Kan den det?
Citera
2019-10-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Usch vad du tramsar. Det finns såklart ingenting i hans experiment som visar att solen är nära.

Ett fysiskt objekt.

Vi vet att du inte vet något.

Men om vi bortser från dig och din begränsade kunskap så har vi känt till avståndet till solen mycket länge. Redan de gamla grekerna för 2000 år sedan var hyfsat duktiga på att mäta upp avstånd i rymden.
Eratosthenes menar du då.
Citera
2019-10-21, 21:24
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Om du menar att den inte kan, varför inte säga det?

Själva grejen med en projektion är väl just strålning
Citera
2019-10-21, 21:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Okej. Finns det någon nu känd teknik för projektion som kan avge den strålning som solen kan? Vilken i så fall?
Citera
2019-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Perspektiv har ju emellertid aldrig skymt något, så där har du helt enkelt gjort ett gravt misstag. Och med det misstaget faller ju hela ditt lilla korthus med konstruktör och allt ihop. Upp som en projicerad sol, ner som en pannkaka. Tjoflöjt.
Självklart undvek du att förklara varför mitt korthus faller. Ditt inlägg är dock intressant. Det ger en indikation på din frustration kring ämnet, din rädsla inför plattjorden. Tänk om det är sant! Tänk om det visar att det är du som är det stora åtlöjet! Du trodde att jorden var en boll i ett oändligt vakuum, när man i själva verket enkelt kunde se att den var platt.
Citera
2019-10-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Kanske finns någon sådan kurs om Aristoteles världsbild, i Filosofi eller i Historia?

Men vill du veta mer om vad vetenskapen har kommit fram till om solen och jorden under de senaste tvåtusen åren, eller iaf sedan Upplysningen, och om HUR man har kommit fram till det, måste du förstås läsa Fysik och Astronomi. Lyckliga du som nu har en chans att lära dig allt detta för första gången. Faktiskt lite avundsjuk.

Kram!

Då jag vet att dessa ämnen bottnar i en obevisat rund jord, så känns det lite lönlöst. Men tack för tipset!
Citera
2019-10-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag frågar dig om en projektion kan avge strålning. Kan den det?
Och jag frågar dig om du vet det?
Citera
2019-10-21, 21:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Och jag frågar dig om du vet det?
Jag har faktiskt inte en aning. Men tänkte att eftersom du anser att möjligheten finns att solen är en projektion, så borde du ha koll på om en projektion kan avge strålning.
Citera
2019-10-21, 21:49
Medlem
Citat:
En spekulation är att källan sitter utanför ett firmament som agerar lins. Om man konstruerar en värld så vill man ju göra det så kostnadseffektivt så möjligt. Linsen gör det möjligt för en källa att lysa på flera olika ställen samtidigt. Den effekten kan man ju se på månen där den lyser upp molnen bredvid.
Citera
2019-10-21, 22:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Då jag vet att dessa ämnen bottnar i en obevisat rund jord, så känns det lite lönlöst. Men tack för tipset!
Hur kan du veta det INNAN du har gått kurserna och lärt dig om fysikens och astronomins resultat och ffa metoder? Det KAN ju ändå finnas något som dina källor, än så länge, har missat. Vågar du inte ge det en chans själv? Jo, det gör du nog, eller hur! Och skulle du nu inte bli övertygad globjordare av det, så har du ju iaf chansen att Wallraffa och själv vara den som avslöjar "kabbalen" från insidan.
Citera
2019-10-21, 22:05
Medlem
constants avatar
Citat:
En spekulation är att källan sitter utanför ett firmament som agerar lins. Om man konstruerar en värld så vill man ju göra det så kostnadseffektivt så möjligt. Linsen gör det möjligt för en källa att lysa på flera olika ställen samtidigt. Den effekten kan man ju se på månen där den lyser upp molnen bredvid.
Om så är fallet: Jag tänker på hur mycket ström vi kan få ut av solkraft här på jorden - Antar att vi mer än väl skulle kunna leverera all ström som behövs om vi täckte allt här med solceller, och då borde driften av projektionen vara ännu större.

Har du räknat på hur mycket ström projektionen skulle kräva?

Har du tittat på vilken temperatur det måste vara i projektionen?

Någon som funderat på var all ström till projektionen kommer ifrån?
Citera
2019-10-21, 22:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Finns det någon känd teknik för svarta hål

Plot twist
Inte en aning. Kolla om det inte finns någon tråd i avsett forum.

Hade du svar på mina frågor? (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in