2019-10-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En liten handlar om 1 timmes förhör, det resultatet kan inte ta flera veckor. Den skriver Lyxor är gjord.
Senast 6/11 ska den lilla P7 undersökningen vara klar enligt tingsrätten.
Det har satt ett datum för det.
Han ska ner till rättspsykiatrin i Göteborg och göra den där.
Citera
2019-10-21, 11:17
Medlem
Draifoss avatar
Åklagarens teori lär vara så svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan.
Triangeldramat runt Lena Wesström: "Omänskligt resonemang"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera
2019-10-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Senast 6/11 ska den lilla P7 undersökningen vara klar enligt tingsrätten.
Det har satt ett datum för det.
Han ska ner till rättspsykiatrin i Göteborg och göra den där.

Allt var en missuppfattning från min sida, My bad. Jag misstörstod ditt inlägg då jag läste det utifrån den felaktiga uppfattningen att lilla P7an var klar, den tar normalt bara ca 1 timme. Ber om ursäkt.
Citera
2019-10-21, 11:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Allt var en missuppfattning från min sida, My bad. Jag misstörstod ditt inlägg då jag läste det utifrån den felaktiga uppfattningen att lilla P7an var klar, den tar normalt bara ca 1 timme. Ber om ursäkt.

Det stod att personutredningen var klar. Du kanske trodde det var P7:an som menades med personutredning?
Citera
2019-10-21, 11:28
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagarens teori lär vara så svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Synd artikeln är låst 😅
Edit: ”bakom betalvägg” ska det såklart stå
Citera
2019-10-21, 11:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns nog inte många i tråden som tror på att du inte kände LW. Man känner väl inte ett sådant förakt för en människa man inte har en relation till? Konstigt att du inte känner det hatet mot SD som nu troligtvis berövat 3 barn sin mor. Nä utan du spyr din vrede över LW istället. Säger mycket om dig.

Det är ett fritt forum och alla har rätt till sin åsikt - men Gs vrede är oproportionerlig. Speciellt som hon bara skriver i denna tråd....fast det finns hur många trådar som helst i Religionsavdelningen. Det tycker jag anmärkningsvärt.

Lena har vad jag sett och läst i blogg, sociala medier etc. aldrig utgett sig för att vara en människa utan brister och fel. Hon verkade vara en en levnadsglad och mångfasetterad person.
Det är bara G som försöker få det till att verka så.

Återigen - vilka trångsinta trångbröstade religösa tokar det finns. Trots att Jesus var en oerhört förlåtande person. De lever inte som de lär. Religiösa fanatiker, uppvisar även de tecken på gränslöshet. Visst ska man likaväl kartlägga ett BO, s.k viktimologi, men när vissa punkter ideligen upprepas likt ett mantra, dessutom med en emfas som är oroande, upplever jag det mer som rent skuldbeläggande och emellanåt förtal.
Citera
2019-10-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

För mig va det stopp direkt.
Du har inte provision på sålda
Plussidor va😉.

Kan du citera lite, å hur gammal är Sidan.
Citera
2019-10-21, 11:47
Medlem
Citat:
Okej.
Citera
2019-10-21, 12:37
Medlem
Honan6s avatar
SD - besatt och blind?
Det vore konstigt om inte HD på egen hand kunde misstänka att SD och LW hade en osedvanligt nära kontakt - inte minst eftersom hon och hela världen kunde läsa vad SD skrev efter de många och långa turerna med LW. Ett ex. på SD:s oförmåga att dölja sitt trånande efter LW ses tydligt då han i loggtext lägger in en hel låttext av Lundell efter att han och LW varit på turné på självaste "Valentine Day" -17. Vilken normal människa är så elak mot sin äkta partner och så uppenbart visar att han längtar efter en annan kvinna? I loggen med Lundell-texten har han lagt ut en bild på två katter som äter ur sina matskålar på ett underlägg med motiv av hjärtan och skrivit texten "Grabbarna fick kärlek ikväll 14/2". Skriver han så för att han själv berövades möjlighet till "kärlek" eller var LW med på noterna? I mina ögon uppträder SD väldigt osnyggt mot HD oavsett om han var otrogen eller inte, men som besatt av LW blev han blind över sitt egna beteende?

Svar på hur HD fick "veta" om otroheten får vi kanske inte
"Något" sker i relationen runt LW och SD någonstans efter 24 mars -17 som är datumet då SD sista gången Gillade inlägg på LW:s Fb. Detta "något" är alltså så pass upprörande att det leder till flera unfriendningar på Fb. Det kan ha handlat om att HD sett en kallelse från Polisen som gällde förhör om bilincidenten och då uppdagades det att SD svansat efter LW, men han kanske förklarade att det var tvärtom? Om det var så att HD såg ett brev från Polisen och ville veta vad det handlade om kan det vara så att hon kontaktade LW för att höra hennes version? Vi har fått höra flera varianter i tråden, men vi vet inte vilken/vilka som är den rätta och det kanske vi inte ens får veta genom FUP.

HD markerade med eget GC-konto
Den 5 juli -17 skapade HD sitt egna GC-konto. Det är en väldigt tydlig markering till SD och det kan han nog ha upplevt som väldigt generande för sitt anseende. Jag undrar hur "paret" förklarade den saken för t ex Järngänget?

Mobbades LW av SD, HD och JG?
På THOS GT 2:s Releaseparty-filmer från juni -17 ser man HD mässa på scen och JG som trasslar vid sidan med det tekniska. Vid den tidpunkten var det sannolikt väldigt frostigt i relationerna. Den bedragna HD "tvingas" ropa upp LW:s namn bland de utläggare som bidragit med cacher till 2:a touren. LW hade gjort ett fantastiskt arbete med spännande cacher, men hennes namn vill HD snabbt komma förbi i det i övrigt alldeles för långa talet hon håller?

En medlem (SuperGo*fy) från det forna Team Fem Femma arkiverar en av sina GT-cacher i förtid och beskriver senare att anledningen till detta handlar om hur illa en person behandlades. Av detta kan man förstå att hen ansåg att LW mobbades. Efter mordet verkar den personen tycka att det blir alldeles för mycket med hur skilsmässoparet D ständigt behagar dyka upp tillsammans i geosammanhang och sen skriva loggtexter om lyckliga kramkalas.

Sommaren -17 går LW gick vidare med sitt liv och undviker fysiska möten med SD?
LW och SD syns inte träffas offentligt eller göra gemensamma GC-jakter annat än vid några få tillfällen då de händelsevis möter varandra i sina FTF-jakter. LW råkade på paret D i en FTF-jakt augusti -17. Det är naturligt att de hamnar på samma event, men LW har skadade ben vinter/våren -18 och kan inte alls cacha i den utsträckning som hon var van vid och hennes cachestatistik går ned väsentligt under de tre första månaderna. Det är nog troligt att hon och SD som goda kamrater hjälper varandra att lösa cachegåtor via konversationer digitalt och telefon, men LW ses vara mer involverad med andra människor som AL i början på vintern, därefter MrWint*r, Cajj*, ML och inte minst JH från S-holm.

Vi har sett att SD har skrivit en "ny" logg (vart tog den gamla vägen?) om sitt sista FTF-möte med LW som skedde 13 april -18. Han har även skrivit efterloggningar på Nordjöns Ö-serien vars datumangivelse ifrågasatts i tråden. Den dag han anger (30/3 -18) kan han orimligt ha hunnit med att klämma in en turné med LW utöver de aktiviteter han beskriver i sina loggar för den dagen där han har med bilder där såväl tid som plats kan ses i bildernas digitala information. Det innebär att han antagligen har varit till ön ensam med kajak efter mordet och skrivit in deras nick. Varför gjorde han det i så fall? Var det för "bevisa" att han och LW hade en relation i smyg? Varför var det så viktigt för Medinsyn att skriva om att SD och LW hade gjort Nordjöturen och att båda hade bilder som bevisade detta? Medinsyn hade nog insyn, men Nordsjöturen kanske gjordes i smyg året innan? Nåväl, de digitala analyserna kommer att visa om SD har fabricerat turen.

Året 2018 är det år som LW hade gått vidare, men SD kunde inte lämna henne ifred när hans värld rasade samman i februari/mars - Clownen kunde inte ta ett Nej?
Kunde inte SD acceptera att LW gick vidare i livet och särskilt inte efter att HD ville skiljas? SD har enligt uppgifter framställt det som att han och LW var de bästa vänner till slutet och det kan nog stämma att LW hellre ville vara vän med honom istället för ett tröstattribut vid sidan om i hans misslyckade äktenskap. När skilsmässan var ett faktum var det försent - hon hade helt lämnat tanken om ett förhållande med honom?
När adv. IB i media har talat om att "någon ville mer", så tror jag att det var SD som ville mer och att utredarna hade bevis för detta i ett tidigt skede. Det kan vara så att åkl. ÅH ansåg att de digitala konversationerna var så pass graverande att hon menade att det fanns Sannolika Skäl, men antagligen var SD hal som en ål och slingrade sig ur det hela med god hjälp av IB.

SD - Clownen som upplevde sig övergiven av mamma, hustrun och älskarinnan?
Jag och sannolikt flera ser SD som ett stort barn. På tal om barn tycker jag det är lite konstigt att det inte har framkommit information till tråden om hur han var som barn, skolkamrat och vän. Han måste ju haft ett liv innan han flyttade till HD i Örebro, men jag anar en viss svårighet för honom att ens nämna något om sin biologiska familj i sina GC-loggar. Vad i hans barndom gör att han har svårt att nämna sin familj? Blev inte barnet SD sedd, hörd och kramad av mamma? Hur var det med vänner? Var barnet SD en liten spenslig kille som ingen ville leka med för att han var mer intresserad av att studera inälvor på möss istället för att spela fotboll? Jag spekulerar förstås, men hans barndom är verkligen ett tomt kapitel fram till övre tonåren där vi fått reda på att han och kompisen AM simmade ihop. AM flyttade också från Västerås till Örebro och bor väldigt nära SD. Tidigare syntes de GC:a tillsammans, men det verkade upphöra - varför? Det skulle inte förvåna om anledningen var att SD betedde sig gränslöst och flirtade med AM:s kvinna.

Vad kommer P7:an visa om SD - Clownen som tog steget att mörda en människa efter att ha roat sig med att visa upp döda djur för andra?
Jag tror inte P7:an kommer att innehålla frågor om hur han tänkte när han arrangerade en närbild på en mosad mus och visade upp på sitt GC-konto. Jag tror inte heller de kommer att fråga om hans behov att beskriva hur en groda tog sitt dödshopp från hans hand efter en rolig "lek". Det är nog egentligen väldigt viktiga frågor som antagligen inte kommer att ställas, men kanske P7:an ändå kommer att leda till en rekommenderad RPU.
Jag funderar på vad SD tänkte när han skrev den makabra loggtexten till bilden med djurkraniet som han visade upp 2 månader efter mordet på LW och hur galet det var att han tog på sig ansvaret för att ordna med en ny burk till LW:s sons cache Solkrök*n på grabbens födelsedag och på 1-årsdagen efter att LW upptäcktes vara försvunnen.

P7:an kommer kanske ge ledtrådar om det som flera i tråden har uppfattat för länge sen - d v s att SD antagligen har en mental störning som driver honom till att ständigt söka effekter i sin jakt i att bli Sedd, Hörd och Bekräftad. Jag tror knappast någon räknar med att han ska göra ett erkännande, men han nog svårt att avhålla sig från sin ingrodda tvetydighet och t ex säga det han skrev till Charkoals vän "Jag vet om jag har med mordet att göra" istället för "Jag är oskyldig".

Vännerna i "Järngänget" som umgåtts nära honom kanske kan berätta vad han sagt om sina konstigheter? Fast, de kanske anser att SD har ett helt normalt uppträdande?

------------
Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449
Citera
2019-10-21, 12:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Plussidor va😉.

Bara gammal skåpmat.
Det vanliga som D fastnat i och tragglar om: advokatens sedvanliga mediagnäll. Klart denne vill få det till att inga bevis finns, ja vad dom helst som kan ifrågasätta häktningen. Han jobbar ju å sin klients vägnar, och nu när Steffe tydligen enligt advokatens uttalande i media undanbett sig för mycket medieuppmärksamhet så får ju herr advokat hitta en annan vinkling för att försöka ifrågasätta utredningen.

Precis som Lisa Holms mördares advokat gjorde:-)
Och många i den tråden gapade högt om den usla utredningsgruppen. Och inte minst: den oroande tystnaden. Dvs ”LOCKET PÅ”. Inte helt olikt en del skribenter i denna tråd.

Men sen, simsalabim, blev det annat ljud i skällan....:

”I det här läget var det bara jag och poliserna Lars Johansson och Jan Karlsson som visste vad vi funnit och det var viktigt att detaljerna inte läckte ut, konstaterar åklagaren. Nerjius advokat menade att polisen hade väldigt lite att gå på och det kändes naturligtvis lite frustrerande för de ansvariga utredarna att läsa och höra den typen av information. De hade heller ingen möjlighet att svara utan att störa arbetet.
– Även Leif GW Persson drog samma slutsats och menade att polisen i Skaraborg var inkompetent [...] När det slutligen blev åtal och man kunde lägga alla bevis på bordet ändrade även polisprofessorn sig.
– GW konstaterade nu att vi hade bra på fötterna, berättar Wennerholm.”

https://www.skaraborgslanstidning.se/article/jag-hade-35-missade-samtal-efter-lunchen/

Men men - snart nog stundar ett åtal och då kan vi alla äntligen få nagelfara FUP :-). Och det bör ju ligga i såväl polisens intresse att den utan försvårande från TR blir lätt tillgänglig för allmänheten - för att undvika misstankar om mörkande avseende polisens svårigheter i början av utredningen.
Citera
2019-10-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
När en gift man ränner runt med en singelkvinna var och varannan natt, när de postar bilder och text som de gjort hur kan man inte tro att de har en affär?
När de dessutom umgås år efter år, och mannen som tidigare tjatade om sex, inte gör det längre.
Han går ut på en "kvällspromenad " är borta 2 tim, och kommer tillbaka vid midnatt. Trött, svettig utan minsta lust till sex.
Skulle inte du ana något? För isf är du nog en korkad fru som liksom HD inte fattade det uppenbara.

Om min fru rände runt nätter och dagar med en singelman, skulle nog jag iaf undra varför hon inte umgicks med mig och varför hon aldrig ville ha sex då...

Haha nej det är ju en dråplig tanke! Så GÖR man inte om man är gift, verkligen inte!
Då skiljer man sig.
De gifta par jag känner gör aktiviteter ihop, inte på varsitt håll med singlar.
Haha dråpligt är bara förnamnet!

Inlägg av Sh.Holmes från
den 3/5 - 19.

I ovanstående inlägg av Lenas vän,
får man definitivt inte uppfattningen
att LW och SD träffades "då och då"
och "kanske med väldigt långa mellanrum".
Tvärtom skriver @Sh.Holmes: " När en gift
man ränner runt med en singelkvinna var
och varannan natt"
Vidare: "Han går ut på en [kvällspromenad],
är borta 2 tim, och kommer tillbaka vid
midnatt. Trött, svettig utan minsta lust till
sex". "Mannen som tidigare tjatade om
sex, inte gör det längre. Osv, osv.

Får istället den uppfattningen att flertalet
träffar med intima stunder var många
och ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När jag läser om hur LW och SD hade en 6 år lång sexuell relation så tvivlar jag på att det var nåt kontinuerligt. Låter som att de träffades och hade sex stup i ett, men snarare torde det ha förekommit då och då. Kanske med väldigt långa mellanrum. Annars måste ju HD ha märkt något, kan jag tycka. Eller någon annan i geo-gänget.

Men när LW inte längre ville ha med SD att göra så blev han rasande för han såg sig kanske som guds gåva till kvinnorna och kunde inte ta ett nej. Då började han förfölja och trakassera LW och därav anmälningarna från henne. LW fick nog och berättade för HD hur det stod till.

Inte alls otroligt att det det var så det gick till.
Citera
2019-10-21, 13:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Plussidor va😉.

Jag hann inte spara texten innan artikeln låstes, men det är den senaste av de hittills drygt 40 artiklarna i Aftonbladet om fallet. I de läckta dokument som tidningen tagit del av talades om en muntlig berättelse som åklagaren skall ha lagt fram vid häktningsförhandlingen, och man kunde väl ana en viss frustration från advokatens sida över en upplevd brist på vad vi i dagligt tal skulle kalla bevisning.

Tydligen menar åklagaren att motivet bakom mordet på LW på något sätt skall finnas i hennes relation till den nu mordmisstänkte mannen (SD) och hans dåvarande fru (HD), men det verkar alltså vara lite oklart hur hon resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in