2019-05-03, 04:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Undrar om det är SD som är bisexuell?

LW avslutade ju ett förhållande med någon
som är det.
Kunde / ville han inte acceptera att hon avslutade?
Var det då allt bråk mellan dem började?

Att de lyckades dölja sin relation för de andra i
Team 5-5 tyder ju på stor förmåga att bedra och ljuga.
De fyra i teamet tycks ha varit mycket tajta under
några år.
Men de andra i teamet och HD märkte ingenting?
Det låter ju väldigt konstigt för när man läser deras
loggar så är det ju väldigt tydligt för oss utomstående
så de verkar ju inte ha ansträngt sig nämnvärt för att
dölja det.
Citera
2019-05-03, 05:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Undrar om det är SD som är bisexuell?

LW avslutade ju ett förhållande med någon
som är det.
Kunde / ville han inte acceptera att hon avslutade?
Var det då allt bråk mellan dem började?

Att de lyckades dölja sin relation för de andra i
Team 5-5 tyder ju på stor förmåga att bedra och ljuga.
De fyra i teamet tycks ha varit mycket tajta under
några år.
Men de andra i teamet och HD märkte ingenting?
Det låter ju väldigt konstigt för när man läser deras
loggar så är det ju väldigt tydligt för oss utomstående
så de verkar ju inte ha ansträngt sig nämnvärt för att
dölja det.

Vad är det i deras loggar som gör det tydligt för dig? Nu i efterhand när man vet att de hade affär kan man utläsa det men annars hade iaf jag trott att de bara var nära vänner. Man brukar väl inte gå runt och tänka det värsta om sina vänner, att vissa av de gifta kanske har affärer med varandra etc?
Citera
2019-05-03, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad är det i deras loggar som gör det tydligt för dig? Nu i efterhand när man vet att de hade affär kan man utläsa det men annars hade iaf jag trott att de bara var nära vänner. Man brukar väl inte gå runt och tänka det värsta om sina vänner, att vissa av de gifta kanske har affärer med varandra etc?

När en gift man ränner runt med en singelkvinna var och varannan natt, när de postar bilder och text som de gjort hur kan man inte tro att de har en affär?
När de dessutom umgås år efter år, och mannen som tidigare tjatade om sex, inte gör det längre.
Han går ut på en "kvällspromenad " är borta 2 tim, och kommer tillbaka vid midnatt. Trött, svettig utan minsta lust till sex.
Skulle inte du ana något? För isf är du nog en korkad fru som liksom HD inte fattade det uppenbara.

Om min fru rände runt nätter och dagar med en singelman, skulle nog jag iaf undra varför hon inte umgicks med mig och varför hon aldrig ville ha sex då...

Haha nej det är ju en dråplig tanke! Så GÖR man inte om man är gift, verkligen inte!
Då skiljer man sig.
De gifta par jag känner gör aktiviteter ihop, inte på varsitt håll med singlar.
Haha dråpligt är bara förnamnet!
Citera
2019-05-03, 07:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
När en gift man ränner runt med en singelkvinna var och varannan natt, när de postar bilder och text som de gjort hur kan man inte tro att de har en affär?
När de dessutom umgås år efter år, och mannen som tidigare tjatade om sex, inte gör det längre.
Han går ut på en "kvällspromenad " är borta 2 tim, och kommer tillbaka vid midnatt. Trött, svettig utan minsta lust till sex.
Skulle inte du ana något? För isf är du nog en korkad fru som liksom HD inte fattade det uppenbara.

Om min fru rände runt nätter och dagar med en singelman, skulle nog jag iaf undra varför hon inte umgicks med mig och varför hon aldrig ville ha sex då...

Haha nej det är ju en dråplig tanke! Så GÖR man inte om man är gift, verkligen inte!
Då skiljer man sig.

Var det så ofta som var och varannan dag och natt? Jag har fått intrycket att det var HD som inte ville och orkade ha sex så jag tror inte hon tänkte på att hennes man slutade tjata om det. Hon trodde väl att han börjat respektera att hon är för sjuk och inte längre vill.
Citera
2019-05-03, 08:02
Medlem
Citat:
Var det så ofta som var och varannan dag och natt? Jag har fått intrycket att det var HD som inte ville och orkade ha sex så jag tror inte hon tänkte på att hennes man slutade tjata om det. Hon trodde väl att han börjat respektera att hon är för sjuk och inte längre vill.

Varannan vecka var det mycket, då LW var barnledig...
Du tror inte HD blev deprimerad för att hennes man rände runt med en singelkvinna istället för att ränna runt med henne!?
Det är ju fullständigt otänkbart att HD inte anade eller visste vad som pågick.
Det är väl också ett konstigt sammanträffande att i samma veva som LW blev rejält osams med SD, började umgås mycket med Beholder, så ville HD skiljas och flyttade till eget boende.

Var både LW och HD upprörda över SD´s och JG homorelation? Det skulle förklara massor, bla JG´s dyrkande och fullständiga undergivenhet mot SD.
SD spöar och ofredar JG´s vän LW, och JG unfriendar LW!!? Hallå!
Citera
2019-05-03, 08:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
När en gift man ränner runt med en singelkvinna var och varannan natt, när de postar bilder och text som de gjort hur kan man inte tro att de har en affär? /.../
Fast de bilder och texter som möjligen antyder att SD och LW hade en affär ligger väl ett par år tillbaka i tiden. Efter att de avslöjades (någon gång i samband med bilincidenten 2017?) verkar de ju ha varit försiktigare.

Du skriver att JG finns på din lista över misstänkta, och efter att ha läst om JG besvikelse över även LW:s agerande så kan jag också tycka att även han borde ha utretts. Men för att JG skall vara riktigt intressant som misstänkt bör han väl rimligen ha känt till att SD och LW fortsatte att umgås i smyg även under 2018. JG kan ju inte gärna plötsligt ha fått för sig att straffa LW i maj 2018 för att hon hade ägnat sig åt äktenskapsbrott med SD ett och ett halvt år tidigare.

En särskilt intressant fråga kanske är om det gick att förstå (t.ex. av loggarna) att SD och LW hade en affär så sent som 2018, för han kan väl knappast ha velat straffa LW för att hon fortsatte att ha en vänskaplig kontakt med SD.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-03 kl. 08:44.
Citera
2019-05-03, 08:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Varannan vecka var det mycket, då LW var barnledig...
Du tror inte HD blev deprimerad för att hennes man rände runt med en singelkvinna istället för att ränna runt med henne!?
Det är ju fullständigt otänkbart att HD inte anade eller visste vad som pågick.
Det är väl också ett konstigt sammanträffande att i samma veva som LW blev rejält osams med SD, började umgås mycket med Beholder, så ville HD skiljas och flyttade till eget boende.

Var både LW och HD upprörda över SD´s och JG homorelation? Det skulle förklara massor, bla JG´s dyrkande och fullständiga undergivenhet mot SD.
SD spöar och ofredar JG´s vän LW, och JG unfriendar LW!!? Hallå!
Rykten säger att depressionen kom i samband med SD tjatade till sig sex.
Psykologen i tråden kanske vill undersöka varför.
Senast redigerad av SloppySeconds 2019-05-03 kl. 08:12.
Citera
2019-05-03, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Rykten säger att depressionen kom i samband med SD tjatade till sig sex.
Psykologen i tråden kanske vill undersöka varför.

Jag fick intrycket att det var en utmattningsdepression som började efter andra barnet. Min känsla är att SD inte är den som varken hjälper till i hemmet eller med att ta hand om barnen. Han rände hellre runt och geocachade på sin fritid. Så det kanske blev för mycket för HD med två barn och ett psykiskt ansträngande yrke som SSK? Lägg därtill en man som tjatar om sex m.m.

Om hon började med antidepressiva så minskade sannolikt hennes sexluxt ännu mer. Och ja, hon mådde säkert dåligt över att inte kunna orka älska med sin man. Så på ett sätt var det nog en lättnad när han väl slutade tjata och verkade acceptera situationen med att leva utan sex medan frun är sjuk.
HD kunde nog inte ana att det var på grund av att han skaffat älskarinna. Man ska ju kunna lita på sina nära och kära alltid, tycker jag, åtminstone tills de gör något som bevisar en motsatsen.
Citera
2019-05-03, 08:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har för mig att SD inte fick reda på anmälan förrän efter två månader då han blev inkallad på ett första förhör. Jag skulle tro att Lena och han hade umgick fram till dess som ingenting hänt i bilen så det blev nog en chock för honom att han var anmäld och hon ingenting sagt om det.

Jag minns inte att hon tog tillbaka denna misshandelsanmälan först men sedan återupptog den? Det enda återtagandet jag minns är om ofredandeanmälan.

Hoppas du förstår vad jag menar. Råkade bli lite berusad ikväll

Från Expressen:

"För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen.

Men dagen efter förhöret ringer Lena Wesström tillbaka till polisen. Hon är tveksam till att fortsätta medverka i utredningen.

”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet.
"
[...]
"En vecka senare får polisen på nytt ett samtal från Lena Wesström. Hon har nu bestämt sig för att fortsätta medverka i utredningen, men vill byta till ett kvinnligt målsägandebiträde. "

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Jag får lov att säga att jag tycker mig ha läst några versioner av de två anmälningarna som gör att jag blir fundersam om det finns detaljer som är ihopblandade (just det där med "förvärras", det tycker jag mig minnas handlade om den första anmälan).
Men jag skulle ändå tro att det stämmer med att hon återkommer en vecka senare, eftersom hon nu byter till det kvinnliga målsägarbiträdet(samma som nu är målsägarbiträde för familjen?).
Citera
2019-05-03, 09:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag fick intrycket att det var en utmattningsdepression som började efter andra barnet. Min känsla är att SD inte är den som varken hjälper till i hemmet eller med att ta hand om barnen. Han rände hellre runt och geocachade på sin fritid. Så det kanske blev för mycket för HD med två barn och ett psykiskt ansträngande yrke som SSK? Lägg därtill en man som tjatar om sex m.m.

Om hon började med antidepressiva så minskade sannolikt hennes sexluxt ännu mer. Och ja, hon mådde säkert dåligt över att inte kunna orka älska med sin man. Så på ett sätt var det nog en lättnad när han väl slutade tjata och verkade acceptera situationen med att leva utan sex medan frun är sjuk.
HD kunde nog inte ana att det var på grund av att han skaffat älskarinna. Man ska ju kunna lita på sina nära och kära alltid, tycker jag, åtminstone tills de gör något som bevisar en motsatsen.

Jag tycker inte att det framkommit någonstans vad HDs psykiska ohälsa har sitt ursprung, mer än att det inte har med hennes jobb att göra.

Det kan ju ha börjat som en förlossningsdepression om det började efter att det andra barnet föddes, men det kan lika bra ha att göra med andra saker.

Om SD hjälpt till hemma eller inte tycker jag inte heller framkommit? Själv tycker jag att han verkat ovanligt pysslig med att baka mm inför geocachingträffar. Men det kan ju vara enstaka insatser och säger inget om hur deras arbetsfördelning sett ut. Har vi inte också hört att han varit händig och gillat att arbeta med renoveringar i villan? Tycker mig minnas något sådant?

Teorier kan man ju ha om varför HD fått sin psykiska ohälsa, men det blir på väldigt lösa boliner...

En sådan "lös bolin" är att om HD fått en förlossningsdepression, börjat med antidepressiva och i samband med både förlossning/depression och medicinering tappat sin sexlust. SD "söker sig" utanför hemmet för sina "lustar" och visar HD allt mindre uppmärksamhet. En ond spiral...

Men det kan lika bra finnas andra förklaringar.

En tanke jag har är att om SD är gm och har personlighetsdrag som inte är gynnsamma i ett äktenskap med barn, villa med allt det som krävs för att man ska kunna samverka på ett positivt sätt, då kan det vara en anledning.

En starkt kontrollerande person bygger inte upp och stärker den andre parten i ett förhållande. Sakta men säkert minskar självkänsla och en depression kan absolut drabba personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra.

Citat:
HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen.
Citera
2019-05-03, 09:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Då skiljer man sig.

Ja, jag håller med.
Jag skulle också tycka att det kändes märkligt med bilder och texter som t ex
"17 Dec 14
"Kall natt i varmt sällskap"
https://www.flashback.org/p65341785#p65341785

och "en magisk vänskap"- hittar inte den loggtexten nu.

Mängder av bilder med bara de två...
Citera
2019-05-03, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citatet nedan av MV har fastnat i mitt huvud.

Jag försöker "tolka" vad det står.
Min understrykning:

"[...]Då kommer det som en chock för närmaste anhöriga som inte kunde lämna några avvikande uppgifter i polisförhör. Men polisen visste redan vid förhören att man inte berätta hela sanningen utan att lämna ut några avgörande bevis utan det kommer användas när man plockar in gärningsmannen nästa gång och då blir det avgörande för tingsrätten."

Vilka "man" har inte berättat hela sanningen?
Och de anhöriga som kommer att bli "chockade", de som inte kunde lämna några avvikande uppgifter. Vilka avvikande uppgifter?
Uppgifter som borde ha varit avvikande?

Blir riktigt misstänksam att det har lämnats inte sanningsenliga uppgifter i förhören.
Eller vilken annan tolkning finns det?

Tänker då även på nära vänner.

Citat:
Jag har letat men hittar inte hans exakta ordalydelse, däremot sa JG ordagrant :"Var du där, satt du i baksätet? Om inte, vet du inte vad som hände och det gör ingen annan heller"

Det tycker jag är att släta över, blunda eller alternativt ge medgivande till våldet.
Så här sa JG också:"Att de två kunde hålla deras förhållande hemlighet så pass länge, visar på tecken på att bägge var duktig att hålla masken, att tänka på vad de säger och till vem, att borsta spåren efter sig... att ljuga helt enkelt! Och det gäller alltså både Lena och Stefan"
"Låtar fånigt att säga att jag känner honom så pass väl... å andra sidan blev jag lurat under många års tid.
"

Konstigt nog ser inte JG själv att han argumenterar mot sig själv, han VET att SD ljuger och bedrar, han vet att något hände i bilen och han vet om ryktena om ofredandet och hoten.
Trots det, fortsätter han umgås med SD som de vore älskande, JG ser verkligen upp till SD, det är tydligt. Tillräckligt mycket för att hjälpa honom att mörda/ alt dölja ett mord.

Såhär säger JG också: "Att Lena vigde Hanna och Stefan, för att ett kort tag senare inleder ett förhållande med den ena parten är för mig inte bara osmakligt, utan hädelse för en troende. Och eftersom hon var pastor, blir det väldigt seriöst.

Så nej, jag tycker inte det var schysst av varken Stefan eller Soft. Jag kände mig faktiskt bedragen av de bägge två, speciellt Stefan
"

JG kände sig bedragen av särskilt SD, MEN, bryter kontakten med LW och blockerar henne. Det är konstigt, t.o.m väldigt konstigt.

Min fetning:

Citat:
Vägen till fälld för gärningsmannen är mycket kort, det finns otaliga misstag som denna har gjort i hopp om att vara smart och tro sig kunna lura polisen. Men eftersom det inte gick vägen så kommer pusslet falla på plats bara man får ihop dom avgörande bitarna. Då kommer det som en chock för närmaste anhöriga som inte kunde lämna några avvikande uppgifter i polisförhör. Men polisen visste redan vid förhören att man inte berätta hela sanningen utan att lämna ut några avgörande bevis utan det kommer användas när man plockar in gärningsmannen nästa gång och då blir det avgörande för tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in