Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Tyvärr tror jag ni har missuppfattat.
Om jag förstått det hela rätt handlar det om att män ska få slippa jobba, istället vara hemma och göra precis vad de vill för pengarna som kvinnan drar in, inklusive ha sex med horor t.ex.
Det handlar inte om att män ska tas ifrån rättigheter, tvingas in i hemmen och sköta hushållssysslor.
Jag förstår inte vad det radikalfeministiska i detta ligger. Snarare framstår det som så långt ifrån feminism man kan komma.
Nej det är klart att det inte är så som du beskriver.
Tror du på riktigt att en enda kvinna skulle vilja jobba ihop pengar som mannen ska använda till horköp? Tror du att Babianen själv vill det?
Och, om enbart kvinnor jobbar så är det kvinnor som kommer att få makten. Män i ett samhälle likt det du beskriver skulle bli fullständigt degenererade och hade inte haft koll på någonting. Ett lätt byte med andra ord, även om en hel del hade blivit farliga.
Så jo, Babben är definitivt feminist. Hon pratar om karriärer och att feminister kämpat och frågar mig hur jag inte kan ta tillvara på det som feministerna kämpat för. Hon pratar om jämställdhet. Hon pratar om ett samhälle styrt av kvinnor där männen fallit offer för sina egna drifter.
Det bästa sättet att uppnå ett kvinnostyre är genom att männen förfaller och tappar kontrollen på sig själv.
I det samhälle babianen beskriver så hatar kvinnor män och män hatar kvinnor. Inga relationer ska existera, bäst är att kvinnorna är helt fria och slipper tvingas ha sex med män och att männen går till horor.
Babianen är en sjuk person med oerhört märkliga föreställningar om saker och ting.