2019-10-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maseng
Juste, jag skrev att ämnet inte fick tillräckligt med uppmärksamhet

Minns att ordet ”subsidized” (subventionerad) fick mig att välja mitt alternativ. 1/5 av artiklarna i media hade hänvisat till något ställe som var subsidized av de som hade kommit på ”restless leg’s syndrome”
Citera
2019-10-20, 20:56
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vad var svaret på frågan om forskningen kring restless leg’s syndrome?

Jag svarade något med att forskning kan bedrivas med kommersiellt intresse

Tror snarare att svaret var att när det gäller mindre kända sjukdomar(syndrom) kan de uppmärksammas under/i kommersiellt syfte. Menar liksom dig att det var rätt svar.
Citera
2019-10-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remulus
Tror snarare att svaret var att när det gäller mindre kända sjukdomar(syndrom) kan de uppmärksammas under/i kommersiellt syfte. Menar liksom dig att det var rätt svar.

Om jag kommer ihåg rätt så stod det i slutet av artikeln att de flesta "artiklarna" hänvisades till en ideell organisation. Därmed var det inte av kommersiellt syfte.
Citera
2019-10-20, 20:59
Medlem
Citat:
Om jag kommer ihåg rätt så skrev det i slutet av artikeln att de flesta artiklarna hänvisades till en ideell organisation

Den ideella organisationen var subsidized av det här företaget. Dvs så jäkla ideell som den försöker få det att se ut som var den inte..
Citera
2019-10-20, 20:59
Medlem
Citat:
Om jag kommer ihåg rätt så skrev det i slutet av artikeln att de flesta artiklarna hänvisades till en ideell organisation
Jag har för mig att bara 1/5 gjorde det.
Citera
2019-10-20, 21:00
Medlem
Citat:
Den ideella organisationen var subsidized av det här företaget. Dvs så jäkla ideell som den försöker få det att se ut som var den inte..

fysatan... du har nog rätt..
Citera
2019-10-20, 21:01
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1996
1 tillsammans med 2 vill jag minnas på denna.
Ja. Jag kan bara inte acceptera det

Får damp på uppgiften! Jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna räkna på det.

Jävla vita och rosa bollar. Om någon kan ta och beskriva uppgiften noggrant och göra en utförlig beräkning vore det awesome.
Citera
Medlem
Någon som minns figuren i kordinatsystemet? Jag fick svaret till 10. 5 trianglar med 2 cm bas och 2 cm höjd.
Citera
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Om jag kommer ihåg rätt så stod det i slutet av artikeln att de flesta "artiklarna" hänvisades till en ideell organisation. Därmed var det inte av kommersiellt syfte.
Möjligt, men frågan var (om jag minns rätt) mer eller mindre, av vem och hur mindre kända syndrom/sjukdomar möjligen kan uppmärksammas och i just detta fallet var det (väl) en marknadsföringskampanj för medicin?

Edit: Dessutom av ett medicinföretag?
Citera
2019-10-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Någon som minns figuren i kordinatsystemet? Jag fick svaret till 10. 5 trianglar med 2 cm bas och 2 cm höjd.

Jag fick 6

2*2 var kvadraten, sen en triangel som var (2*2)/2. Men flera andra i tråden fick 10 så antar att det är rätt
Citera
2019-10-20, 21:04
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Jag fick 6

2*2 var kvadraten, sen en triangel som var (2*2)/2. Men flera andra i tråden fick 10 så antar att det är rätt

Fick också svaret 10. Tyvärr... (för dig menar jag)
Citera
2019-10-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remulus
Möjligt, men frågan var (om jag minns rätt) mer eller mindre, av vem och hur mindre kända syndrom/sjukdomar möjligen kan uppmärksammas och i just detta fallet var det (väl) en marknadsföringskampanj för medicin?

Edit: Dessutom av ett medicinföretag?

Nej stod stod att apoteket skickade ut ett pressmeddelande där de adresserade si och så. Har så mycket i knoppen som jag inte kan organisera just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in