2019-10-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Kanskje eventuelt andre enn AEH's familie eventuelt vet noe som ev kan være viktige opplysninger?
" Januar. Ifølge VGs opplysninger har familien selv også endevendt livene sine i jakt på mulige konflikter eller fiender."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6a1O6/loerenskog-forsvinningen-slik-bygget-tom-hagen-opp-milliardformuen
"Februar. har politiet undersøkt om det finnes potensielle fiender som kan ha ønsket å ramme ekteparet, og som kan stå bak bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen"
https://www.nettavisen.no/nyheter/undersoker-konflikter-i-livene-tiltom-og-anne-elisabeth-hagen/3423593461.html

Har tenkt på det. Jeg forstår avhørene tidlig i januar og februar, men nesten 1 år etter stusser jeg. Det må være noe noen i tidligere avhør har nevnt, som de ønsker å bekrefte, eller spinne videre på.
Nå sitter de kanskje med DNA. Håper på et gjennombrudd!
Citera
2019-10-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
...
Det er nok ikke mulig å ha full oversikt over all trafikk i nabolaget der den morgenen, for det er jo boligområder og er nok ikke kjempemange overvåkningskamera på veien akkurat der ute. Så noe komplett bilde av trafikken på småveier osv der ute er vel verre.
...

Minner om at politiet spurte ut de nærmeste naboene samme dag, eller i dagene like etter forsvinningen.

Jeg har tatt det for gitt at politiet har laget en oversikt over alle vitner som har oppholdt eller beveget seg i området, der de har plottet inn alle bevegelser, enten i bil, på sykkel eller til fots, eller noen som gikk tur med hunden, gikk ut med søpla, hentet posten, røyket, matet fuglene, så ut vinduet, måkte eller strødde gårdsplassen, eller whatever folk gjør tidlig på formiddagen. Brøske nevnte engang at de skulle sjekke ut bil-observasjonene under neste runde med vitneavhør.

Da blir jo spørsmålet hvor mange og hvor store hvite flekker det finnes på vitneobservasjons-kartet. Om glipene mellom vitneobservasjonene er store nok til at ukjente GM kan ha passert, uten å ha blitt sett.
Citera
2019-10-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Minner om at politiet spurte ut de nærmeste naboene samme dag, eller i dagene like etter forsvinningen.

Jeg har tatt det for gitt at politiet har laget en oversikt over alle vitner som har oppholdt eller beveget seg i området, der de har plottet inn alle bevegelser, enten i bil, på sykkel eller til fots, eller noen som gikk tur med hunden, gikk ut med søpla, hentet posten, røyket, matet fuglene, så ut vinduet, måkte eller strødde gårdsplassen, eller whatever folk gjør tidlig på formiddagen. Brøske nevnte engang at de skulle sjekke ut bil-observasjonene under neste runde med vitneavhør.

Da blir jo spørsmålet hvor mange og hvor store hvite flekker det finnes på vitneobservasjons-kartet. Om glipene mellom vitneobservasjonene er store nok til at ukjente GM kan ha passert, uten å ha blitt sett.

Det er nok mye som kan utelukkes. Tidsvinduet er snevert, og det er nok kanskje observasjoner som gjør dette mulig, og ikke telefonoppringninger uten svar.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-20 kl. 19:27.
Citera
2019-10-20, 19:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Har tenkt på det. Jeg forstår avhørene tidlig i januar og februar, men nesten 1 år etter stusser jeg. Det må være noe noen i tidligere avhør har nevnt, som de ønsker å bekrefte, eller spinne videre på.
Nå sitter de kanskje med DNA. Håper på et gjennombrudd!

Jeg gjentar igjen at det kan neppe være tilfeldig at det er slektninger og naboer som er avhørt på nytt nå i høst ? Løsningen på gåten ligger nært livene til denne familien. Jeg tror ingenting på at kinesisk mafia, russisk mafia eller tidligere forretningsforbindelser står bak dette som en hevnoperasjon.
Citera
2019-10-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg gjentar igjen at det kan neppe være tilfeldig at det er slektninger og naboer som er avhørt på nytt nå i høst ? Løsningen på gåten ligger nært livene til denne familien. Jeg tror ingenting på at kinesisk mafia, russisk mafia eller tidligere forretningsforbindelser står bak dette som en hevnoperasjon.
Nå er det vel slekta til TH som er avhørt ?

Det er neppe noen på Gran som har motiv for å drepe AEH.
Citera
2019-10-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Hevnmotiv virker søkt. Hvorfor ta med seg kroppen? Og politiet virker sikre på at det ikke dreier seg om en kidnapping som gikk galt. De må sitte på noe veldig konkret som forteller dem det.
Det er noe mørkt bakover i tid, som de roter i.
Citera
2019-10-20, 20:17
Medlem
Citat:
Hevnmotiv virker søkt. Hvorfor ta med seg kroppen? Og politiet virker sikre på at det ikke dreier seg om en kidnapping som gikk galt. De må sitte på noe veldig konkret som forteller dem det.

Draps-åstedet i boligen må være forsøkt skjult, dekket over. Hva om det er lokalisert på annet sted i boligen enn det fingerte åstedet for bortføring.

Det er merkelig at ukjente GM har tatt seg tid til begge deler, først å skjule draps-åstedet og deretter å fingere et åsted for kidnapping.
Citera
2019-10-20, 20:24
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Jeg har også hørt helt konkrete ting som har skjedd flere tiår tilbake. Det passer ikke å beskrive hendelsene helt ut, synes jeg, men hovedoverskriften er "kontroll" . Det virker også som at tendensen er "er du ikke med meg, er du mot meg".

Dette er trekk som i forretningsverdenen kan komme frem på måter som blir fortolket positivt - at du er målrettet, sterk, utholdende og taktisk mht. handlinger og relasjoner. Innenfor hjemmets fire vegger er kontrollerende atferd fryktelig nedbrytende.

Så må vi tenke på at personligheten vår dannes på bakgrunn av både bilogi/arv og miljø/sosial påvirkning. Jeg tror personlig at det å miste moren sin som elleve-åring og bli etterlatt hos en far som ikke var snill, er et traume som setter seg. På den tiden snakket man ofte ikke om dødsfall heller. Mor døde brått. I tillegg har Tom to yngre søsken (tvillinger) som sikkert var svært preget av mors bortgang. Tror de var seks-sju år da moren døde. Men er ikke helt sikker. Yngre enn Tom i alle fall. Mye av ansvaret for de yngste falt særlig på to av jentene i familien, selv om de og bare var unge tenåringer, tretten, fjorten år. De er veldig mange søsken. Mener det er ti i flokken.

Jeg har tenkt på det selv - hvis jeg hadde ni søsken, en far som ikke var snill og som var mye borte på arbeid, og en omsorgsfull mor som plutselig en dag var borte, -- hvordan hadde min personlighet blitt påvirket av sjokket, sorgen og uttryggheten? Når du er en liten gutt på elleve år ... og med en far som kanskje ikke var et trygt forbilde.
Senast redigerad av Monsen 2019-10-20 kl. 20:46.
Citera
2019-10-20, 20:26
Medlem
Monsens avatar
------
Senast redigerad av Monsen 2019-10-20 kl. 20:43.
Citera
2019-10-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Draps-åstedet i boligen må være forsøkt skjult, dekket over. Hva om det er lokalisert på annet sted i boligen enn det fingerte åstedet for bortføring.

Det er merkelig at ukjente GM har tatt seg tid til begge deler, først å skjule draps-åstedet og deretter å fingere et åsted for kidnapping.
Enig i at det høres svært merkelig ut, dersom det er det som ble gjort.
Hvis planen var å drepe men å få det til å se ut som kidnapping for penger, kunne vel GM ha bedøvd offeret og tatt offeret med seg og begått drapet et annet sted?
Citera
2019-10-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Enig i at det høres svært merkelig ut, dersom det er det som ble gjort.
Hvis planen var å drepe men å få det til å se ut som kidnapping for penger, kunne vel GM ha bedøvd offeret og tatt offeret med seg og begått drapet et annet sted?
Kan jo hende at det ble forsøkt men mislyktes så drap ble eneste utvei.
Citera
2019-10-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan jo hende at det ble forsøkt men mislyktes så drap ble eneste utvei.
Ja det kan jo hende at det var slik. Kan det (hvis det var slik) i så fall ev tyde på at det var en GM uten tidligere erfaringer med slike forbrytelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in