2019-10-20, 17:06
Medlem
Denne observasjonen er veldig interessant og bør løftes fram igjen (godt kjent for alle og ikke ny).

https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885

Det blir lett mye spekulasjon (også fra meg) fordi vi lurer mye på hva som egentlig skjedde den morgenen der, med tanke på hendelsesforløp. Og motiv osv er naturligvis også noe som det naturligvis spekuleres mye om. Det er sak som opptar oss og vi vil gjerne at det skal bli en løsning. Personlig aner jeg absolutt ingenting om personlighetene som er involvert i saken så da blir det mest å tolke det som kommer fra media og gjøre seg noen vurderinger basert på det.

Det jeg synes er interessant med denne observasjonen er at man sparer vel omtrent 3 minutt på å kjøre opp der ifht å kjøre hele den normale veien rundt og inn Sloraveien, hvis man kommer fra Lørenskog og skal til eiendommen (iflg google maps veibeskrivelsen). Så det er en veldig klar snarvei. Så hvis aksjons-vinduet ønskes å gjøres så kort som mulig så er det jo smart og nødvendig å kjøre der. Tar jo ikke mange sekunder opp den korte gressbiten der og da svinger man opp rett foran porten til eiendommen.

Vitnet har jo slått fast tiden til akkurat i det tidsrommet man antar forsvinningen skjedde. Så hvorfor isåfall kjøre der?

Jeg mener et godt argument kan være slik at tiden hastet litt, for eks at et mulig alibi ikke måtte ødelegges ved å være lenge borte osv. Da teller jo hvert minutt. Jeg mener at det er den mest logiske forklaringen på å eventuelt føle seg litt presset til å kjøre der. Fordi det kan ha hastet ifht tidsvinduet som var lagt opp til.

Politiet har vel sagt noe om at de mener hun ble fraktet bort i bil. De sier vel normalt ikke sånn fordi de bare tipper det, men deres uttalelser er jo ofte underbygget av spor og indikasjoner. Så har de vel også sagt noe om at de mener det må ha gått raskt. Og siden det er lite vitneobservasjoner så er jo det også trolig. Så da kan tiden ha vært viktig for gjerningsperson/er.

At politiet kanskje ikke kommer så langt med akkurat denne observasjonen kan vel være fordi de må jo bygge sin etterforskning på funn og fakta, sjekke ut/sjekke inn, bygge på de fakta de har. Og det er ikke sikkert de kommer lenger med denne siden vitner kanskje ikke husker så godt, så de må vel heller fokusere på de bilene som de har klart å få fram på noe kamera ved veien men det er vel ikke kjempemange kamera i nærområdet. Shell har vel + sikkert noen andre. Nå vet vi jo heller ikke hva de har av spor ang både den bilen det er snakk om her og andre.

Det er nok ikke mulig å ha full oversikt over all trafikk i nabolaget der den morgenen, for det er jo boligområder og er nok ikke kjempemange overvåkningskamera på veien akkurat der ute. Så noe komplett bilde av trafikken på småveier osv der ute er vel verre.

Jeg tror DNA profilen som de nå ser ut til å ha klart å få fram, kan bli nøkkelen.
Men de trenger jo et gjennombrudd sier de. Og det indikerer jo at de for eks blir jo avhengig av match på noen de har i søkelyset. Eller noe lignende som gir nok bevis til siktelse.
Senast redigerad av Hunterrr 2019-10-20 kl. 17:13.
Citera
2019-10-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
https://stortinget.no/nn/representantar-og-komitear/representantane/Dagens-motande/representant/?perid=ST

Se der ja. Og nær venn er gamle fylkesordføreren i Akershus. Mektige forbindelser i alle ledd. Det kan ikke ha vært lett for politiet å gå ut med en dramatisk endring av hovedhypotese i denne saken. De må være ganske skråsikre. Spørsmålet er nå om de ringer inn ektemannen, eller om det er et hevnmotiv tilbake i tid de leter fram i avhørene som nå gjøres. Monsen hadde rett i sine påstander, og det å avhøre slekt og bekjente fra langt tilbake i tid så langt ut i saken er merkverdig.
Citera
2019-10-20, 17:24
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vanskelig å få et bilde av denne TH. Men med en så snill og kjærlig kone så må han vel være en god ektemann og far. Virker som en litt gammeldags type. Hjemmeværende frue, mange barn, viktig jobb, forsiktig med penger, tilbaketrukket, ikke prangende.
Han virker å være en høytstående forretningsmann med forbindelser også i det politiske landskapet.
Har hørt at han var en av de som var med på statsbesøket til Kina i oktober 2018.

https://www.vl.no/nyhet/partipolitisk-stotte-til-apen-folkekirke-1.1569508

Man skal være litt forsiktig med å tro på alt som sies. Men jeg har ingen grunn til å tro at denne personen som har fortalt noe om TH ikke snakker sant. Og det gjør at jeg tenker mitt. Derimot har jeg ikke selv vært vitne til det og vil derfor ikke spre det videre.
Citera
2019-10-20, 17:25
Medlem
Citat:
Se der ja. Og nær venn er gamle fylkesordføreren i Akershus. Mektige forbindelser i alle ledd. Det kan ikke ha vært lett for politiet å gå ut med en dramatisk endring av hovedhypotese i denne saken. De må være ganske skråsikre. Spørsmålet er nå om de ringer inn ektemannen, eller om det er et hevnmotiv tilbake i tid de leter fram i avhørene som nå gjøres. Monsen hadde rett i sine påstander, og det å avhøre slekt og bekjente fra langt tilbake i tid så langt ut i saken er merkverdig.
Legg merke til at hun også har vært ansatt i nedre romerike vannverk også
Citera
2019-10-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Man skal være litt forsiktig med å tro på alt som sies. Men jeg har ingen grunn til å tro at denne personen som har fortalt noe om TH ikke snakker sant. Og det gjør at jeg tenker mitt. Derimot har jeg ikke selv vært vitne til det og vil derfor ikke spre det videre.

Det var en stor delegasjon fra næringslivet som dro, og mye hadde vel med energi å gjøre. Kan sikkert dokumenteres. Jeg ville bare sette lys på at han er en mektig person, ikke bare rik, men med gode forbindelser også i det politiske landskapet. Alle snakker pent om ham, ordet "forbilde" og "hedersmann" er brukt. Han har selv sagt at han ikke er opptatt av penger, men av å skape en trygg arbeidsplass.
Jeg mente ikke å sette ham i et dårlig lys ved å peke på at han kanskje var med på et statsbesøk, heller motsatt. Men at det må ha vært vanskelig for politiet å bli tilkalt til et åsted nettopp hos denne mannen, det tror jeg så absolutt. Og å endre hovedhypotese må ha blitt gjort etter svært nøye vurderinger. Det er forskjell på folk.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-20 kl. 17:51.
Citera
2019-10-20, 17:41
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Det var en stor delegasjon fra næringslivet som dro, og mye hadde vel med energi å gjøre. Kan sikkert dokumenteres. Jeg ville bare sette lys på at han er en mektig person, ikke bare rik, men med gode forbindelser også i det politiske landskapet. Alle snakker pent om ham, ordet "forbilde" og "hedersmann" er brukt. Han har selv sagt at han ikke er opptatt av penger, men av å skape en trygg arbeidsplass.
Jeg mente ikke å sett ham i et dårlig lys ved å peke på at han kanskje var med på et statsbesøk, heller motsatt. Men at det må ha vært vanskelig for politiet å bli tilkalt til et åsted nettopp hos denne mannen, det tror jeg så absolutt. Og å endre hovedhypotese må ha blitt gjort etter svært nøye vurderinger. Det er forskjell på folk.

Det er forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salomon ja 😳
Jeg har hørt lite om hans personlighet utad, annet enn at han er ekstremt gjerrig. Kan godt tenkes han er en hedersmann.
Det jeg fikk høre om han gjaldt innenfor hjemmets fire vegger.
Citera
2019-10-20, 17:43
Medlem
Citat:
Jeg mente ikke å sett ham i et dårlig lys ved å peke på at han kanskje var med på et statsbesøk, heller motsatt. Men at det må ha vært vanskelig for politiet å bli tilkalt til et åsted nettopp hos denne mannen, det tror jeg så absolutt. Og å endre hovedhypotese må ha blitt gjort etter svært nøye vurderinger. Det er forskjell på folk.
Tror du har rett i det for Erna Solberg ble briefet om kidnappingen umiddelbart.
Citera
2019-10-20, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror du har rett i det for Erna Solberg ble briefet om kidnappingen umiddelbart.

Det var vel ikke derfor at Erna ble varslet, fordi Tom Hagen er så mektig og viktig, men at det ble rettet søkelys mot det aktuelle politikammeret p.ga. dets ressursbruk og ventetiden dem hadde, og at dem hadde en veldig viktig sak, men ikke kunne snakke om det. Tom er sikkert mektig, men SÅ mektig er han ikke
Senast redigerad av Orderud. 2019-10-20 kl. 18:08.
Citera
2019-10-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Det er forskjell på Jørgen Hattemaker og Kong Salomon ja 😳
Jeg har hørt lite om hans personlighet utad, annet enn at han er ekstremt gjerrig. Kan godt tenkes han er en hedersmann.
Det jeg fikk høre om han gjaldt innenfor hjemmets fire vegger.

Det er uendelig mye sladder og rykter, ikke minst i denne tråden. Jeg har hørt folk sitte ute og snakke om denne saken, og trådene i sosiale medier og diverse nettsteder går langt i sine beskyldninger, mange av dem kan ikke sees på som annet enn rene karakterdrap. Det må være ufattelig vanskelig for TH selv, barn og barnebarn. Noen rykter er mer standhaftige enn andre. Men som mange antyder her inne, så finnes det ingen indikasjoner på at AE var på vei ut av ekteskapet, utover denne ene, en Facebook-gruppe hun skal ha blitt meldt inn i av en venninne. Tvert om; hun syslet med vedlikehold av huset, elektriker, alarmsystem, hadde skaffet seg valp, småpratet med naboer på sine daglige turer. Det er det som er så vanskelig i denne saken, ingenting stemmer.
Men politiet virker sikre på sin hypotese om drap og rigging av åsted i etterkant. Og der står man. Hvem drepte AE, og ville at det skulle fremstå som en kidnapping?
Vi vet politiet sitter på konkrete spor, men de driver også med omfattende avhør, hvor det virker som de leter etter noe langt tilbake i tid. Hva leter de etter?
Citera
2019-10-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den där vännen, kan det vara den som tog AEH:s plats i styrelsen? Den exkriminelle såg helt galen ut. Jag hade dött bara av åsynen.

Den som tok over AEHs plass i styret, skal være en yngre mannlig slektning, kanskje nevø, av TH.

Jeg vet ikke hvem "en venn" er. Det kan forsåvidt være to forskjellige personer, men mer sannsynlig er det snakk om samme venn, en TH har kjent lenge og som opptrer som støtteperson for TH nå.

Ja den danske eks-kriminelle er det neppe mulig å overse eller glemme, om man skulle treffe på han. Ikke en som glir ubemerket inn i mengden og eller omgivelsene, nei.
Citera
2019-10-20, 18:47
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Det er uendelig mye sladder og rykter, ikke minst i denne tråden. Jeg har hørt folk sitte ute og snakke om denne saken, og trådene i sosiale medier og diverse nettsteder går langt i sine beskyldninger, mange av dem kan ikke sees på som annet enn rene karakterdrap. Det må være ufattelig vanskelig for TH selv, barn og barnebarn. Noen rykter er mer standhaftige enn andre. Men som mange antyder her inne, så finnes det ingen indikasjoner på at AE var på vei ut av ekteskapet, utover denne ene, en Facebook-gruppe hun skal ha blitt meldt inn i av en venninne. Tvert om; hun syslet med vedlikehold av huset, elektriker, alarmsystem, hadde skaffet seg valp, småpratet med naboer på sine daglige turer. Det er det som er så vanskelig i denne saken, ingenting stemmer.
Men politiet virker sikre på sin hypotese om drap og rigging av åsted i etterkant. Og der står man. Hvem drepte AE, og ville at det skulle fremstå som en kidnapping?
Vi vet politiet sitter på konkrete spor, men de driver også med omfattende avhør, hvor det virker som de leter etter noe langt tilbake i tid. Hva leter de etter?

Vi får håpe det kommer noen svar snart.
Politiet vet nok mye mer enn det som har kommet frem i media. Får vi ihvertfall tro.
Citera
2019-10-20, 18:58
Medlem
Citat:
Kanskje eventuelt noen andre enn AEH's familie eventuelt vet noe som ev kan være viktige opplysninger?
" Januar. Ifølge VGs opplysninger har familien selv også endevendt livene sine i jakt på mulige konflikter eller fiender."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p6a1O6/loerenskog-forsvinningen-slik-bygget-tom-hagen-opp-milliardformuen
"Februar. har politiet undersøkt om det finnes potensielle fiender som kan ha ønsket å ramme ekteparet, og som kan stå bak bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen"
https://www.nettavisen.no/nyheter/undersoker-konflikter-i-livene-tiltom-og-anne-elisabeth-hagen/3423593461.html
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-20 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in