2019-10-19, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är min tolkning också!
Tror inte man kan göra andra bedömningar när man väl hamnat i situationen..
Enda förbättringspotentialen är att försöka undvika utsatt läge. Med ökad risk för tredje person..

Där undrar jag. Varför fattade dom inte alla tre skjutställning redan innan killen kom in i tunneln och sköt honom redan då han viftade med vapnet där? Då hade dom kunnat agera mera kontrollerat och fälla honom fortare med färre avlossade skott och inget hade tagit i ryggen och ingen feg åklagare hade kunnat åtala för själv slippa var den som tog det friande beslutet. Ska man anklaga dessa tre poliser för något är det ju snarare att dom varit för fega med att använda skjutvapnen.
Senast redigerad av -Larsa- 2019-10-19 kl. 16:54.
Citera
2019-10-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ett åtal som inte bara kostat staten stora summor i rättegångskostnader, utan som även tog bort tre handlingskraftiga poliser från gatorna i ett land med stor brist på poliser.

Dessutom kommer staten tack vare detta tveksamma åtal troligtvis få betala skyhöga skadestånd för illdådet att hänga ut tre oskyldiga personer i en uppmärksammad rättegång.

Jag hade känt mig som en stor jävla fåne om jag skrev så mycket dumheter på Internet som du gör.

Haha, "tre handlingskraftiga poliser" du menar bla hon som i panik börjar peppra mot Eric och sedan ramlar på backen och tror att hon är skjuten pga av ett hennes skärp nöp till i en fettvalk på magen?

Jadu, att du dravlar om min bristande kunskap samtidigt som du tror att poliserna kommer att få skadestånd, det är ju komik på hög nivå.

Sicket jävla stolpskott du är!

Ingen av poliserna har frihetsberövats och inte fan har de arbetsbefriats heller.
(läs på före du yttrar sådant här jävla trams).
Citera
2019-10-19, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Haha, "tre handlingskraftiga poliser" du menar bla hon som i panik börjar peppra mot Eric och sedan ramlar på backen och tror att hon är skjuten pga av ett hennes skärp nöp till i en fettvalk på magen?

Jadu, att du dravlar om min bristande kunskap samtidigt som du tror att poliserna kommer att få skadestånd, det är ju komik på hög nivå.

Ingen av poliserna har frihetsberövats och inte fan har de arbetsbefriats heller.

Handlingskraft är väl inte samma sak som kompetens? Vad gäller deras strategiska agerande kan man mycket väl ha synpunkter. Men hade dom handlat på ett mera korrekt sätt där hade Erics chanser att överleva inte varit högre utan lägre.

Du kommer med argument om fettvalkar på magen? Jösses!

Vad har du råkat ut för i dina möten med polis som gör att du visar en sådan total osaklighet och polisförakt?
Senast redigerad av -Larsa- 2019-10-19 kl. 18:10.
Citera
2019-10-19, 19:15
Medlem
Citat:

De har fortfarande utsatts för ett stort lidande som mycket väl kan vara skäl för skadestånd enligt gällande lagstiftning. Åtalet var fullständigt obefogat annat än ur politisk synvinkel och åklagare får inte väcka åtal av politiska skäl. Det fanns ingen hållbar bevisning för att de begått något brott, helt enkelt för att de gjorde som de ska göra om någon riktar skjutvapen mot dem.

Att konstatera detta är inte trams, till skillnad från ditt och andras känslostyrda dravel om att efterblivna muppar ska särbehandlas och få hota folk hur som helst även med vapen.
Citera
2019-10-19, 20:41
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
1. Att fly in på en stängd yta (innergården).
2. Att där öppna eld i panik och skjuta som en dåre (riskera tredje man och sina kollegor).

Ja jag förstår att du räknar det som "handlingskraftigt" agerande....
Vad annars är det du vänder dig emot i min kommentar till JKP?

Att den kvinnliga polisen har underhudsfett precis som alla andra normalt skapta människor, det är väl knappast en högoddsare (så skall du hänga upp dig på något, så kan du nog bättre).
Då är det logiskt att det var det som skärpet nöp tag i.

Förövrigt, jag saknar alla dina " " .....

Det gäller att förstå vilka avvägningar som behövde göras. Att söka av gården var nödvändigtvis inte fel.
Att poliskvinnan borde undvika framtida yttre tjänst håller jag dock med om.
Citera
2019-10-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det gäller att förstå vilka avvägningar som behövde göras. Att söka av gården var nödvändigtvis inte fel.
Att poliskvinnan borde undvika framtida yttre tjänst håller jag dock med om.
Att söka av gården är väl ganska lämpligt med tanke på att de var där för att leta efter en pistolbeväpnad man som någon larmat om via 112?
Citera
2019-10-20, 02:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Att söka av gården är väl ganska lämpligt med tanke på att de var där för att leta efter en pistolbeväpnad man som någon larmat om via 112?

Man kunde inväntat mer folk eller gjort det direkt som nu.
I detta fallet hade det kanske varit lönsamt att frysa och staff:a upp. Men det var omöjligt att veta där och då.
Hade det åas varit en motiverad brottsling med skarpt vapen kunde flera dött om man väntat.
Med de ingångsvärde man hade var det rimligt att skynda sig.
Citera
2019-10-20, 18:16
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:

Det är knappast handlingskraftigt att peppra en utvecklingsstörd gosse med leksak, de snutälskande skribenterna i tråden är ungefär lika mentalt o känslomässigt blockerade som poliserna på plats var.
Senast redigerad av ElIzzard 2019-10-20 kl. 18:18.
Citera
2019-10-20, 18:27
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Här har vi ett lysande exempel på hur en tvååring resonerar. Ett trubbigt föremål likställs med ett vapen. En tvååring hade sagt precis det - en kloss är en kloss även om de har lite olika form.
Men en vuxne människa reagerar annorlunda inför ett vapenliknande föremål än inför en byggkloss. Du kanske ska växa upp innan du fortätter skriva en massa meningslöst trams.

Ett lysande exempel på "hur en tvååring resonerar" är just polisen på plats som väl vetande överdriver för att motivera sin rättsvidriga insats. Kritik eller sjukdomsinsikt var högst sannolikt orsak till att han sa upp sig 2 veckor efter händelsen.

Du är väl själv ganska korkad om du drar så felaktiga "snutsatser". Ingen vettig människa som ser videon kan rimligen missa polisens medvetet felaktiga agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Vad man lär av historien med Eric är närmast att aldrig gå ut med ett föremål typ hopfällt paraply i handen, någon neurotisk kärring eller påtänd paranoid knarkare kan ringa polisen och säga att det går en livsfarlig och beväpnad man och ni måste komma fort. När polisen stridsberedda åker ut har de tunnelseende, situationen är given och de attackerar direkt. De har ställt in sig på att möta en beväpnad våldsverkare och kan inte objektivt bedöma situationen.

För ett par år sedan kom jag själv gående med en kompis längs trottoaren, jag hade en cykelpump i handen, plötslig stannade en polispiket och ett par stissiga poliser hoppade ut och rusade fram till mig, befälet blev omedelbart lugn när han förvissat sig om läget, men en yngre adept såg aggressivt besviken ut och kunde inte riktigt lugna ner sig trots detta, han hade helt enkelt för mycket adrenalin eller testosteron eller bara attitydproblem.

Här ett exempel på en polis som väljer att tolka en situation och ett föremål som ett potentiellt farligt "trubbigt föremål" trots att han naturligtvis mycket väl vet vad det är för föremål och att mannen inte på minsta vis utgör någon fara utan bara gör sitt arbete. Polisen är helt enkelt maktberusad, det är en personlig sak för honom, du ska fan inte sticka upp utan lyda mig, om du inte gör det så förminskar du mitt redan ynkliga ego och det kan jag inte tåla, jag har ju för fan blivit polis för min självhävdelse!

"Subject´s failing to comply and is having some kind of blunt object in his hand". Idioten hävdar idiotiskt "that´s a weapon" och att han känner sig hotad när mannen plockar skräp med sin skräpplockare.
https://www.youtube.com/watch?v=Q9SZlypyK-4
Senast redigerad av ElIzzard 2019-10-20 kl. 18:43.
Citera
2019-10-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ett lysande exempel på "hur en tvååring resonerar" är just polisen på plats som väl vetande överdriver för att motivera sin rättsvidriga insats. Kritik eller sjukdomsinsikt var högst sannolikt orsak till att han sa upp sig 2 veckor efter händelsen.

Du är väl själv ganska korkad om du drar så felaktiga "snutsatser". Ingen vettig människa som ser videon kan rimligen missa polisens medvetet felaktiga agerande.
Som sagt - återkom när någon riktar ett vapen mot dig. Då kan du vara så kaxig du vill - till dess, håll dig till dina byggklossar.
Citera
2019-10-20, 22:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det är knappast handlingskraftigt att peppra en utvecklingsstörd gosse med leksak, de snutälskande skribenterna i tråden är ungefär lika mentalt o känslomässigt blockerade som poliserna på plats var.

Vad i ditt inlägg skiljer sig från polisernas ingångsvärden? Jag har varit snäll och fetmarkerat det åt dig. Du får tre försök, det kan du behöva. Känslomässigt blockerade...Jösses.
Citera
2019-10-20, 22:55
Medlem
Citat:

Vem av poliserna har sagt upp sig? Varifrån kommer informationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in