Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
En sak är säker och det är att han är populär bland sina vänner och en duktig manipulatör som har sett till att charma och smickra; fått folk i sin omgivning att känna sig betydelsefulla och unika, pejlat in deras svagheter; kunskaper som han för egen vinnings skull har nyttjat maximalt i olika sammanhang.
Människor med god människokännedom och självkänsla samt en stor portion intuition har förstås sett igenom pajaskonsterna och känt olust i hans närhet.
Ser inte bättre ut än att majoriteten av hans vänner just nu jobbar intensivt med att upprätthålla sina försvar. Tiden kommer att göra sitt och förhoppningsvis kommer även de mest envetna att backa några steg för att i sinom tid kunna betrakta sin vän i ett annat ljus.
Kan liknas vid hjärntvätt där viss avprogrammering är nödvändig för att komma till insikt? - Sanningar kan göra ont.
Det kan vara därför som Stefans inre krets och fanclub är uteslutande geocachare.
Minns vad jag skrev tidigare, geocachare är ofta missanpassade och knepiga människor, inte en liten del är konflikträdda och fega.
Som du sa, arbetskamrater, grannar och en del andra i omgivningen har sett igenom hans glättiga yttre. De har känt obehag och olust i hans närhet, känt att något inte står rätt till.
Kan SD medvetet sökt sig till dessa missanpassade geocachare för att få briljera och få den uppmärksamhet han kräver?
Inom sportdykningen gjorde han inget intryck, samlade ingen trogen skara.
Eftersom jag sysslat med dykning vet jag att det är helt andra typer av människor som ägnar sig åt sportdykning, än de som geocachar.