2019-10-19, 23:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"[...]En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord?"[...]

Jag kan knappt tro det.

Två månader efter mordet...

Det är faktiskt groteskt.
HUR kan han skriva dessa ord?????

Bra att de gör en paragraf 7- undersökning.

Ja han är gränslös och har ingen känsla för hur han uppfattas av andra. Han beter sig som ett stort barn.
Jag är nyfiken på hur hans vänner reagerar när de min läser dessa inlägg, sedd genom våra ögon? Gör det är jag säker på att de gör Har de varit fullständigt döva och blinda för hans stundom opassande och t.o.m morbida bilder och loggar?

Det var ett tag sen EGT gästade tråden. Undrar hur hen/de resonerar nu när åtalet snart är ett faktum. Så många sanningar och ev hemligheter som kanske kommer att uppdagas.
Citera
2019-10-19, 23:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men, det var ju det jag skrev. Att han bodde på ett helt annat ställe i Örebro.
Visst, hon skulle kunna ha joggat 7,7, km dit och sedan 7,7 km hem.

Men jag tror inte det.

Undrar som sagt varför du tog upp inlägget från Honan?
Jag syftade på Peter Springares antydningar om att LW kan ha varit försvunnen sedan morgonen den 14/5, och jag menade alltså att det här går stick i stäv med den obekräftade uppgiften i lokaltidningen NA om att en granne skulle ha sett LW lämna sin bostad vid 20-21 på kvällen den 14/5. Och i så fall kanske inte SD hade chattat med LW heller:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-20 kl. 00:37.
Citera
2019-10-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han är gränslös och har ingen känsla för hur han uppfattas av andra. Han beter sig som ett stort barn.
Jag är nyfiken på hur hans vänner reagerar när de min läser dessa inlägg, sedd genom våra ögon? Gör det är jag säker på att de gör Har de varit fullständigt döva och blinda för hans stundom opassande och t.o.m morbida bilder och loggar?

Det var ett tag sen EGT gästade tråden. Undrar hur hen/de resonerar nu när åtalet snart är ett faktum. Så många sanningar och ev hemligheter som kanske kommer att uppdagas.

Jaha, så du är inte en av de som känner människorna som du skriver så mycket om? Den uppfattningen hade jag fått faktiskt.

Den 24 närmar sig. Vad händer tror ni? Något alls, eller bara ett nytt datum att blicka fram mot?

Det skulle smaka med en FUP snart!
Citera
2019-10-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du läser hela tiden in saker som inte står i de inlägg du citerar. Ingen här har påstått att det var någon Er*k Fr*dh*lm som sade sig ha sett LW på kvällen den 14/5. Ingen har heller påstått sig ha sett henne jogga.

Menar du St*n Sundqv*st och Katr*n Osk*rsson, är det någon av dessa personerna som du tänker på gällande observationen av LW på kvällen den 14 Maj 2018 strax efter klockan 20 ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-20, 00:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Menar du St*n Sundqv*st och Katr*n Osk*rsson, är det någon av dessa personerna som du tänker på gällande observationen av LW på kvällen den 14 Maj 2018 strax efter klockan 20 ?

Mvh/ @JokerMannen
Jag minns bara från den nu låsta artikeln att det var en man, och att han var 90% säker på att han hade sett rätt:
Granne berättar om försvunna Lena: "Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen"
https://www.na.se/logga-in/granne-berattar-om-forsvunna-lena-jag-sag-henne-ga-ut-traningskladd-pa-mandagskvallen
Senast redigerad av Draifos 2019-10-20 kl. 00:34.
Citera
2019-10-20, 00:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jaha, så du är inte en av de som känner människorna som du skriver så mycket om? Den uppfattningen hade jag fått faktiskt.

Den 24 närmar sig. Vad händer tror ni? Något alls, eller bara ett nytt datum att blicka fram mot?

Det skulle smaka med en FUP snart!

Tja du, det är så illa att jag hittills aldrig personligen känt någon som figurerat i någon i någon krimtråd på fb, men jag skriver här ändå, som de flesta andra Jag har träffat på några, å yrkets vägnar, men skulle nog inte vilja säga att jag känt dom...

Tror inte det händer så mycket den 24/10. En händelselös omhäktning eftersom han ändå ska genomgå P7:an i början på november.

Skulle ju vara lisa om åtal väcktes innan årsskiftet, men att rättegången startade i mitten eller slutet av januari.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-20 kl. 00:45.
Citera
2019-10-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag minns bara från den nu låsta artikeln att det var en man, och att han var 90% säker på att han hade sett rätt:
Granne berättar om försvunna Lena: "Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen"
https://www.na.se/logga-in/granne-berattar-om-forsvunna-lena-jag-sag-henne-ga-ut-traningskladd-pa-mandagskvallen

Byalagsg*tan 4 b och LW dåvarande adresserad på Byalagsg*tan 4 a

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-20, 00:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

En sak är säker och det är att han är populär bland sina vänner och en duktig manipulatör som har sett till att charma och smickra; fått folk i sin omgivning att känna sig betydelsefulla och unika, pejlat in deras svagheter; kunskaper som han för egen vinnings skull har nyttjat maximalt i olika sammanhang.
Människor med god människokännedom och självkänsla samt en stor portion intuition har förstås sett igenom pajaskonsterna och känt olust i hans närhet.

Ser inte bättre ut än att majoriteten av hans vänner just nu jobbar intensivt med att upprätthålla sina försvar. Tiden kommer att göra sitt och förhoppningsvis kommer även de mest envetna att backa några steg för att i sinom tid kunna betrakta sin vän i ett annat ljus.
Kan liknas vid hjärntvätt där viss avprogrammering är nödvändig för att komma till insikt? - Sanningar kan göra ont.
Citera
2019-10-20, 00:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Troligtvis OfT i denna tråd men om man (som PS) blir omplacerad inom polisen så kan du inte göra din röst hörd efteråt.

Ännu mer OfT; PS har alltid varit en bra polis, ogillad av cheferna pga hans rättframma sätt att framföra kritik men väldigt omtyckt av de kollegor han arbetat på samma nivå med. Dessutom en otrolig duktig hundförare en gång i tiden.

Om han var en otroligt duktig hundförare
en gång i tiden så borde han väl ha sett
till så att hundförarna och hundarna fått
göra sitt jobb så de kunde hittat LW?
Citera
2019-10-20, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Fouzan.
Springare blev omplacerad 2018 -06-15 och mordet skedde 2018-05-15 vilket innebär att då överlämnandet uteblev så var den första månadens utredning bortkastad. Fullständig katastrof för utredingen. Till det ska läggas att utredningens tidiga skede redan misskötts. som redan innan misskötts.

Att överlämnandet obstruerades av Springare har jag postat om vid ett flertal tillfällen med påhopp som följd. Får påminna om dörrknackning no: 2 (Nyléns) som var så sent som i Juli . Värdet på den dörrknackningen behöver man inte vara förhörtekniskt insatt att förstå.

Tycker det är ynkligt av Springare att låtsas väntat på att Nylén och & skulle be honom att lämna över ärendet då både Nylén och jag är övertygade om han skit i mordet på Lena Wesström då hämnden låter dom börja om från ruta ett (1).

Postat 13 Sep 2019

Postat 30 Sep 2019.

Det finns ingen som tillnärmelsevis har hjälpt mördaren att undkomma mordet på Lena Wesström som Springare.
Och det otäcka är att det inte leder till några repressalier. .
Man undrar varför hans svans i tråden är så tysta om utredningshaveristen Springare ?

Vilken liten ynklig människa PS är. Och
hans fanklubb är väldigt aktiv i tråden.
De råkar också vara de som är helt
tvärsäkra på att SD är GM och att
polis ock ÅK kommer att få honom
dömd.

Det får mig att undra: är det någon
mörkläggning på gång? PS har ju
misskött det här totalt från dag 1,
Som om han inte ville hitta LW och
sedan inte ville att GM skulle hittas.
SD har från dag 1 pekats ut som GM,
en tacksam syndabock.
Det får mig att tänka: om PS hade
mördat LW själv hade han kunnat
misslyckas med utredningen bättre än
vad han gjort?
Tänk om LW fått reda på något
tjänstefel PS begått mot någon av dem
hon arbetade med. Hon kanske hotade
att avslöja något som skulle förstört
hans karriärer som polis och politiker.
Eller hade de en intim affär? Var det
han som var svartsjuk när hon skulle
till Norge med Beholder?
Det känns som om GM är någon som
hatade både LW och SD. LW mördades
och kom inte iväg till Norge. SD släpptes
inte in i USA.
Så klantig som Springare varit och alla
fel som begåtts kan väl inte bara skyllas
på slumpen?
Citera
2019-10-20, 02:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Undrar om Springare tänkt tanken på hur LW:s anhöriga känner inför ett sådant beteende från hans sida..

Han skiter nog i de anhöriga.
De fick ju gå bakom ryggen på
honom för att få ut efterlysning med
hennes foto i media.
Citera
2019-10-20, 02:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han var en otroligt duktig hundförare
en gång i tiden så borde han väl ha sett
till så att hundförarna och hundarna fått
göra sitt jobb så de kunde hittat LW?

Eller så tog han för givet att även de var duktiga hundförare och visste vad som skulle göras?
Man har en tendens att tro andra är som en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in