Citat:
Ursprungligen postat av
KreenIce
Har hamnat I ett dilemma här. Har en LG smart tv (2016 modell) och har sedan två år tillbaka använt mig utav IP TV King. Har använt mig av Smart IP TV appen. Första året fungerade allt klockrent. Andra året däremot så laggade många kanaler och jag märkte att hastigheten för min internet sjönk drastiskt. Kör på en 100/20mbit Lina. När jag kör speed test på min tv så får jag ynka 5 mbit (ibland mindre) trots att jag är ansluten via kabel. Har nu varit utan tv i 3 månader och testat runt olika leverantörer. Upplevde precis samma fel med alla andra förutom 1 som inte funkade helt. Nu till min fråga:
Tycker ni att jag bör köpa en Mag 410 (samma prisklass som Mag332) box för att sedan köra via denna och förhoppningsvis få bättre hastighet? Lär detta lösa mitt problem? Tänker att, ifall jag kopplar in boxen via kabel så lär den hamna på 50-100 mbit som de flesta enheter gör när man kör via lina. För cirka 3 månader sedan så började jag få felmeddelanden på min Smart IP TV app "Your tv has ran out of memory" trots att inga applikationer körs i bakgrunden samt så har Tv:n 6 gb fritt utrymme. Så vad tycker ni?
vad ni än gör, köp inte något av MAG, mag boxarna stödjer inte alla codecs så ni får problem med ljud på vissa kanaler och VOD's. samt att MAG har börjat blockera portal adresser för att förhindra våra kära leverantörer ska köras på deras boxar.
Jag tycker du ska köra på TVIP 605 för en bekväm, enkel och smidig upplevelse, som många andra erfarna användare bakåt i tråden rekommenderar. TVIP är den enda tillverkaren där du kan få automatiskt svensk tal och text, helt klart värt det.