2019-10-19, 15:03
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konan-babaren
Vet att Kurt Olsson en gång ställde frågan om hur brett Patrik har hoppat, men kan inte komma ihåg att han fick något svar, så har det framkommit hur brett han hoppade?

Eftersom det här är en skvallertråd så passar jag på att skvallra lite också:

Elaka tungor påstår att Patrik ser ner lite på Melvin Holm! Samtidigt sägs det också att Melvin brukar titta snett på Patrik, men det kanske bara är rykten?
Ingen aning, men det jag undrar över isåfall är var dessa tvås vägar korsas så att de måste störa sig på varandra. Höjdhoppningen har de ju gemensamt, men Patrick borde inte finnas på sådana tillställningar så ofta nuförtiden tänker jag. Både Sjöbergare och Holmare verkar dock vara allmänt snedknullade i hufvudet så inte alls omöjligt ändå.
Citera
2019-10-19, 15:30
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag skulle vilja se dig precisera vad "precis efter" betyder här.

Det är utförligt redovisat i Lutteman-boken och det har berättats en hel del om det i tidningar och teve med. Du vill nog inte veta, du vill bara vara sällsynt blåst.

Ordet precis var kanske inte så väl valt. Det gick väl ett tiotal år. Men frågan återstår: Varför sa han inget under tiden han var i livet.
Att något står i en bok är inte samma som att det då är sant. En människa är inte skyldig från den är dömd.

Härmed avslutar jag diskussionen då jag finner det meningslöst med att besvara en som bara använder tillmälen som "slut i huvudet, idiot, sällsynt blåst" som argument.
Citera
2019-10-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konan-babaren
Vet att Kurt Olsson en gång ställde frågan om hur brett Patrik har hoppat, men kan inte komma ihåg att han fick något svar, så har det framkommit hur brett han hoppade?
Eftersom det här är en skvallertråd så passar jag på att skvallra lite också:

Elaka tungor påstår att Patrik ser ner lite på Melvin Holm! Samtidigt sägs det också att Melvin brukar titta snett på Patrik, men det kanske bara är rykten?

Var inte frågan vad som var det lägsta han någonsin hoppat!? Nästa roligare så...
Citera
2019-10-19, 17:16
Medlem
LagomLats avatar
Rubriken är redan klassisk "Jag kan dricka tio öl och sedan gå och lägga mig"

Et leverne som känns rätt konventionellt på FB.

LL
Citera
2019-10-19, 17:31
Medlem
Patriks berättelse påminner en om historien om Jerry Sandusky (Zionpedo, "Americas most hated person") där Patrik är Allan Myers.
Citera
2019-10-19, 18:13
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Var inte frågan vad som var det lägsta han någonsin hoppat!? Nästa roligare så...
Nä.
Citera
2019-10-19, 19:05
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla har väl rätt att få försvara sig mot anklagelser. Är du alldeles säker på att han ens var skyldig när han aldrig fick sin chans att försvara sig.
Varför gick inte Patrik Sjöberg renhårigt ut och sa något om det här medans han hade en möjlighet att bemöta anklagelserna?

Vad brukar barn utsatta för pedofiler normalt göra?
Citera
2019-10-19, 19:33
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Vad brukar barn utsatta för pedofiler normalt göra?

Barn brukar nog tiga. Men Patrik Sjöberg har väl varit vuxen ganska länge nu.
Citera
2019-10-19, 21:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Alla har väl rätt att få försvara sig mot anklagelser. Är du alldeles säker på att han ens var skyldig när han aldrig fick sin chans att försvara sig.
Varför gick inte Patrik Sjöberg renhårigt ut och sa något om det här medans han hade en möjlighet att bemöta anklagelserna?
Det här börjar likna något svartsjukedrama
Hade du ett förhållande med pedofilen Viljo Nousiainen eftersom du angriper Patrik så hårt?
Försvarar du din bögälskare?
Citat:
Menar du på allvar att 3 personer ska anklagas för att ljuga om övergreppen dom blev utsatta för av pedofilen Viljo Nousiainen?

Jag sörjer inte för ett ögonblick att pedofilen är död och frågan är... hur många håller tyst fortfarande om det dom utsattes för av Viljo?
Det krävs mod att gå ut och berätta om sånt här och barn berättar definitivt inte och ytterst få vuxna berättar också! Skammen är för stor för att dom ska vilja berätta.

Dom kan ju faktiskt bli ifrågasatta som varande bögar och vilja det själva, precis som vissa idioter i den här tråden är inne på. Det handlar om småpojkar på 10-12 år när övergreppen började.
Viljo är ett lika stort peddosvin vare sig han är död eller levande och tack och lov är han död så inte fler barn blir utsatta för hans perversiteter.
Vad är det för fel på er som försvarar Viljo Nousiainen
Yannick och Skaar var också vuxna när dom äntligen vågade/orkade berättade.

Yannick Tregaro berättade om vad han utsattes för i en intervju i P1 Morgon.
Övergreppen började i början av 90-talet när Yannick Tregaro var i 12-årsåldern.

Skaar Thomassen tränade och tävlade för Örgryte IS tillsammans med bland andra Yannick Tregaro. Mellan åren 1989 och 1999 drillades han av den finske tränaren.
Hur gammal var du när du utsattes den första gången?
- Elva år.

Patrik Sjöberg var i 10 års åldern när övergreppen började.

Hur många fler?
Nu vågar han också träda fram
Nu träder även Yannick Tregaro, 33, fram och berättar om Viljo Nousiainens sexuella dragning till pojkar.
Liksom Patrik Sjöberg blev han utsatt för övergrepp under ungdomsåren.
– Det känns faktiskt skönt att bli av med mina förträngda demoner, skriver Yannick Tregaro på Twitter i dag.

”Han hade favoriter”
Christian Skaar Thomassen, 34 – som fick Patrik Sjöberg att berätta – är ett annat offer. Han undrar varför ingen vuxen tolkade signalerna rätt. Rykten gick, vet han nu. Men ingen ingrep.
– Ändå var det så uppenbart. Han höll pojkar i handen, satt med dem i knät. Han hade favoriter, som växlade, byttes ut mot yngre.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21PbKR/nu-vagar-han-ocksa-trada-fram

”Viljo ville se om våra kroppar var byggda för höjdhopp”
Friidrottaren Christian Skaar Thomassen från Norge sägs vara den som fick Patrik Sjöberg att berätta om övergreppen i boken ”Det du inte såg”. I ett avsnitt av boken berättar Christian Skaar Thomassen själv om de övergrepp han utsattes för.
https://www.svd.se/viljo-ville-se-om-vara-kroppar-var-byggda-for-hojdhopp

Skaar Thomassen startade allt: "Det känns viktigt att belysa"
Ett kapitel i Patrik Sjöbergs bok är skrivet av träningskompisen och tolv år yngre Christian Skaar Thomassen. Det var han som tog kontakt med Sjöberg för två år sedan och fick honom att berätta för första gången.
https://www.gp.se/sport/skaar-thomassen-startade-allt-det-k%C3%A4nns-viktigt-att-belysa-1.813932
Senast redigerad av Timeout 2019-10-19 kl. 21:31.
Citera
2019-10-19, 21:48
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här börjar likna något svartsjukedrama
Hade du ett förhållande med pedofilen Viljo Nousiainen eftersom du angriper Patrik så hårt?
Försvarar du din bögälskare?

Nu får det vara nog på tramset och insinuationerna att jag skulle vara pedofil, bög eller ha förgripit mig mot någon!
Nej, jag är inte pedofil eller bög! Nej, jag hade inget förhållande med pedofilbögen (vet inte ens vem han var) och har aldrig haft några sådana dragningar åt det hållet.
Men ni dömer väl mig på samma sätt som ni så säkert dömer den som aldrig fick en chans att försvara sig.
Det enda jag har ifrågasatt är att han kunde ha kommit med anklagelserna INNAN den han anklagar avlider. Är det ett orimligt krav?
Patrik Sjöberg hade rätt många år som vuxen att anklaga pedofilen så han hade kunnat gå i svaromål. Hade jag blivit utsatt hade jag i vuxen ålder satt dit den jäveln så alla fått reda på det. Det gjorde han inte, han väntade tills han hade dött. Det tycker jag är ynkligt.
Citera
2019-10-19, 22:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nu får det vara nog på tramset och insinuationerna att jag skulle vara pedofil, bög eller ha förgripit mig mot någon!
Nej, jag är inte pedofil eller bög! Nej, jag hade inget förhållande med pedofilbögen (vet inte ens vem han var) och har aldrig haft några sådana dragningar åt det hållet.
Men ni dömer väl mig på samma sätt som ni så säkert dömer den som aldrig fick en chans att försvara sig.
Det enda jag har ifrågasatt är att han kunde ha kommit med anklagelserna INNAN den han anklagar avlider. Är det ett orimligt krav?
Patrik Sjöberg hade rätt många år som vuxen att anklaga pedofilen så han hade kunnat gå i svaromål. Hade jag blivit utsatt hade jag i vuxen ålder satt dit den jäveln så alla fått reda på det. Det gjorde han inte, han väntade tills han hade dött. Det tycker jag är ynkligt.
Vad gnäller du för? Som man bäddar får man ligga!!! Och du bäddar jävligt illa
Du har tramsat länge nog i denna tråd och hela tiden är det Sjöberg du ska ge dig på.
Varför inte ge dig på den som startade allt och fick dom andra att våga berätta?

Sjöberg är den som hade modet att gå ut offentligt med att Viljo var en pedofil och det ska han ha kredd för och inte en massa insinuationer som du kommer med.
Faktum är att det var Skaar Thomassen som startade allt när han berättade för Sjöberg.
När Skaar och Sjöberg vågade berätta så vågade Yannick Tregaro träda fram också

Pedofilen Viljo Nousiainen hölls om ryggen av ledare inom friidrotten och sånt görs fortfarande.
Viljo Nousiainen tränade över 600 barn under de nästan 30 år som övergreppen tros ha pågått. Än i dag är det ingen som vet hur många som drabbats.

Du skriver "Det enda jag har ifrågasatt är att han kunde ha kommit med anklagelserna INNAN den han anklagar avlider. Är det ett orimligt krav?"

Ja faktiskt för dom som har trätt fram och berättat vågade/orkade inte förän 12 år efter pedofilen Viljo Nousiainens död.

Men du kommer hela tiden med en massa idioti och man kan ju fundera på om du själv är en peddo när du försvarar pedofilen Viljo Nousiainen så hårt?
Peddot dog av brustet bråck på kroppspulsådern i magen 55 år gammal. Hade han levt längre så hade han nog fått stå till svars och blivit totalt utskämd även i livet.
Att pedofilen Viljo Nousiainen skulle vara oskyldig finns inte ens på kartan.
För många har trätt fram och har liknande berättelser.
Men du kanske vill att pedofilen Viljo Nousiainen skulle ha fått stå till svars och blivit fälld redan när han levde och fått ett kännbart fängelsestraff.

Här har vi en till som har trätt fram. Nu är dom 4 som jag vet om... och jag kan garantera att det finns många många fler men det krävs MOD att våga berätta! Och det kan du aldrig förstå.

Talar ut om Viljo Nousiainen-övergrepp
Pe*-I*** Sk*** fick en chock när Patrik Sjöbergs bok "Det du inte såg" kom ut. Han kände mycket väl igen händelserna som beskrevs i boken – han blev nämligen själv utsatt av samme man.
https://www.hn.se/nyheter/falkenberg/talar-ut-om-viljo-nousiainen-%C3%B6vergrepp-1.1757421
Citera
2019-10-21, 17:19
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:

Obegripligt vad du menar. Tycker du att han på sin 18-årsdag skulle tala ut? När är det för dig acceptabelt att berätta?

Personligen tycker jag det är rätt självklart att man gör det först när man själv bearbetat och planat ut som människa. För dom flesta tar det nog ganska många år men det är naturligtvis olika för alla.

Jag tror inte du alls förstår vad det kostar på att tala om ett barndomstrauma. När man är en offentligt person är det förmodligen mycket värre även om man kanske också har större vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in