2019-07-17, 11:01
Medlem
Burgesss avatar
Att vara kändis och igenkänd överallt innebär att man inte får göra något fel. Man får aldrig säga något olämpligt. Man måste hela tiden uppträda som ett föredöme, för att inte få kritik. Du måste vara artig och släppa före folk i köer, annars är du ett ”svin”.
Patrik Sjöberg säger ibland vad han tycker. Det är till hans nackdel.
Citera
2019-09-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Såg idag att han (53 bast och ser ut som 70) är "tillsammans" med något 22-årigt flickebarn.
Det är väl helt upp till dem båda vill jag starta med att säga, MEN det rimmar jävligt illa med hur han själv alltid "måste" älta och sitta i tv och tjura om hur han som ung blivit utnyttjad av äldre män.

Jag tycker han är jävligt patetisk. Psykopatrik!

Det är väl bara att gratulera?? Fin är hon ju också. Hur går det till undrar man.
Citera
2019-10-19, 06:30
Medlem
Artikel från i går.
https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/patrik-sjobergs-livskris-har-flytt-till-vildmarken-radikal-livsforandring/

Lång intervju med Sjöberg. Han har slagit sig ner i en lånad stuga i Norrland.

Citat:
– Jag behövde en radikal livsförändring och får också hjälp av läkare och psykolog i Göteborg, men jag kommer aldrig bli någon predikant, säger han i en stor intervju.
Citera
2019-10-19, 06:53
Medlem
Soterns avatar
Den mediekåta jäveln ringer väl tidningarna en gång i halvåret och ”avslöjar” något nytt. Nu är han visst alkoholist. Innan hade han blivit sexuellt utnyttjad av en bög. Avslöjandet kom lägligt precis efter att bögen hade gått och dött så han fick ingen chans att försvara sig.
Börjar bli trött på hans tyck-synd-om-mig- attityd.
Citera
2019-10-19, 07:02
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den mediekåta jäveln ringer väl tidningarna en gång i halvåret och ”avslöjar” något nytt. Nu är han visst alkoholist. Innan hade han blivit sexuellt utnyttjad av en bög. Avslöjandet kom lägligt precis efter att bögen hade gått och dött så han fick ingen chans att försvara sig.
Börjar bli trött på hans tyck-synd-om-mig- attityd.

Och hur tror du en pedofilbög skulle ha kunnat försvara vad han gjort? Idiot!
Citera
2019-10-19, 07:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Artikel från i går.
https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/patrik-sjobergs-livskris-har-flytt-till-vildmarken-radikal-livsforandring/

Lång intervju med Sjöberg. Han har slagit sig ner i en lånad stuga i Norrland.

Örnsköldsvik vildmark? Någon som vet vems stuga det är och vart den ligger?

"Nu har Patrik Sjöberg, 54, lämnat storstadens frestelser och vilar ut i en stuga i vildmarken i Norrland."

"Han har fått låna en modern stuga i Örnsköldsvik på obestämd tid och ägnar dagarna åt långpromenader i vildmarken, vila och eftertänksamhet."
Citera
2019-10-19, 08:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Och hur tror du en pedofilbög skulle ha kunnat försvara vad han gjort? Idiot!

Alla har väl rätt att få försvara sig mot anklagelser. Är du alldeles säker på att han ens var skyldig när han aldrig fick sin chans att försvara sig.
Varför gick inte Patrik Sjöberg renhårigt ut och sa något om det här medans han hade en möjlighet att bemöta anklagelserna?
Citera
2019-10-19, 08:52
Bannlyst
Good for Patrik. Den där metoden kanske funkar, men frågan är hur länge han står ut. Han har väl diverse tabletter med sig som tar udden av det värsta.
Citera
2019-10-19, 10:29
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Alla har väl rätt att få försvara sig mot anklagelser. Är du alldeles säker på att han ens var skyldig när han aldrig fick sin chans att försvara sig.
Varför gick inte Patrik Sjöberg renhårigt ut och sa något om det här medans han hade en möjlighet att bemöta anklagelserna?

Du tror inte det var jobbigt för en idrottslegend(eller vem som helst) att gå ut med att man blivit utnyttjad som barn?
Hur slut i huvudet är du om du tror att Sjöberg hittar på att han blev sexuellt utnyttjad?
VARFÖR i hela världen skulle han ljuga om det?
Citera
2019-10-19, 12:26
Medlem
konan-babarens avatar
Vet att Kurt Olsson en gång ställde frågan om hur brett Patrik har hoppat, men kan inte komma ihåg att han fick något svar, så har det framkommit hur brett han hoppade?

Eftersom det här är en skvallertråd så passar jag på att skvallra lite också:

Elaka tungor påstår att Patrik ser ner lite på Melvin Holm! Samtidigt sägs det också att Melvin brukar titta snett på Patrik, men det kanske bara är rykten?
Citera
2019-10-19, 14:09
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Du tror inte det var jobbigt för en idrottslegend(eller vem som helst) att gå ut med att man blivit utnyttjad som barn?
Hur slut i huvudet är du om du tror att Sjöberg hittar på att han blev sexuellt utnyttjad?
VARFÖR i hela världen skulle han ljuga om det?

Jag har aldrig påstått att han ljuger. Jag tycker bara det är ynkryggat att gå ut med det precis efter den anklagade avlidit och inte längre kan bemöta anklagelserna.
Alla ska ha rätt att kunna försvara sig oavsett brottsanklagelse. Ju allvarligare brottet är, desto viktigare.

Som sagt, jag påstår inget om den specifika anklagelsens riktighet. Men det finns de som blivit oförskyllt anklagade genom tiderna.

Jag får hursomhelst lite Morgan Alling-vibbar av honom.
Citera
2019-10-19, 14:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Innan hade han blivit sexuellt utnyttjad av en bög. Avslöjandet kom lägligt precis efter att bögen hade gått och dött så han fick ingen chans att försvara sig.
Citat:
Jag tycker bara det är ynkryggat att gå ut med det precis efter den anklagade avlidit och inte längre kan bemöta anklagelserna.
Jag skulle vilja se dig precisera vad "precis efter" betyder här.

Citat:
Det är utförligt redovisat i Lutteman-boken och det har berättats en hel del om det i tidningar och teve med. Du vill nog inte veta, du vill bara vara sällsynt blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in