2019-10-19, 17:56
Medlem
Ja väldigt va det blev tyst.....
Citera
2019-10-19, 19:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Ja väldigt va det blev tyst.....

Nej, inta alls! Vart tyst från BW:s håll sen tiotals år tillbaks. Undrar varför? Kanske han är skyldig?

knäppskallar..
Citera
2019-10-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Nej, inta alls! Vart tyst från BW:s håll sen tiotals år tillbaks. Undrar varför? Kanske han är skyldig?

knäppskallar..

BW???
Citera
2019-10-19, 20:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Det är lustigt, detta. Lovik och ForeignAffair registrerade sig båda i september och har öst in inlägg i olika trådar för att så snabbt som möjligt komma upp i 50 inlägg - och därmed bli "godkända" för att kunna skicka PM. Särskilt ForeignAffair utmärker sig i sina spridda inlägg, genom att skriva extremt korta inlägg - ibland bara ett ord, så att det ska gå fort! Målet är att snabbt marschera sig fram och "fastna" för tråden om Helena. Och väl där skriver de högst märkliga inlägg. ForeignAffair kan inte ens skriva rätt år när hans "gäng" skulle ha varit uppe hos PU ("när han höll sig undan"). ( ) Hur oseriöst och dumt får det bli?

Nu hör ForeignAffair av sig till mig i PM och vill ha min e-postadress. Desperation? Om du vill något, ForeignAffair, kan du skriva ett PM. Det går precis lika bra! (Men det är sannolikt inte lika intressant …)
Senast redigerad av Ugglan. 2019-10-19 kl. 20:37.
Citera
2019-10-19, 20:48
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Faktum är ju att PU har bekräftat PK:s historia om att PU kom upp i PK:s lägenhet. Det enda som PU inte håller med om är att han bad om alibi. Faktum är också att PU har tillstått rivsår på kroppen och att han var "uppe i varv" ("till följd av trasslet i buskaget" …). PU har också tillstått att han inte följde med gänget på skallgångskedjor. Det blir lite fel att hävda att PK leker rövare i tråden.
Vad gör PU intressant, om man bortser från PKs uttalande? Vad är fakta här?
Är det att vilja ha bort PU från fokus genom att be dig berätta det?

Eller är det att flytta fokus när man ifrågasätter mig när man inte kan svara på en enkel fråga själv?

Citat:
Min första fetning: Vet du att PR tog livet av sig? Många här i tråden har haft sina misstankar om det, men officiellt heter det ju något annat.

Min andra fetning: Det har varit irriterat i tråden många gånger om det som du kallar "trådvakten".

Min tredje fetning (under "Visa mer"): Jag har alltid tyckt att PR är intressant, vilket också är en av anledningarna till att bland andra jag har tjafsat en hel del med den som du kallar för "trådvakten". Jag anser till exempel inte att PR:s historia om alibit håller.

Varför måste PU ha alibi?

Citat:
Lovik, varför svarar du inte på frågan: Varifrån kommer uppgiften att PR skulle ha begått självmord? Det uttalandet måste du faktiskt ta ansvar för!

Ska vi ta frågorna i turorning?

Citat:
Ja du, Lovik … Det går inget bra det här. Du registrerar dig och börjar ösa in inlägg i olika trådar på Flashback för att sedan alltmer fastna i tråden om Helena. Du blandar högt och lågt, med tyngdpunkten på att få bort fokus från PU. När vi efterfrågar svar på tvärsäkra uttalanden, händer det inget. Borta lika fort som du kom. Troll som vanligt?
Hur ofta behöver man gå in här för att det ska gå bra och vad i helvete betyder det?
Går det bra för dig tycker du?
Jag skriver väl i vad jag vill eller?
Vad är du så nojjig för mig för?
Kanske ska du be att få fastnåla DINA REGLER för att få komma till tals i denna tråden?
Citera
2019-10-19, 21:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Vad gör PU intressant, om man bortser från PKs uttalande? Vad är fakta här?
Är det att vilja ha bort PU från fokus genom att be dig berätta det?

Eller är det att flytta fokus när man ifrågasätter mig när man inte kan svara på en enkel fråga själv?

Varför måste PU ha alibi?

Ska vi ta frågorna i turorning?

Hur ofta behöver man gå in här för att det ska gå bra och vad i helvete betyder det?
Går det bra för dig tycker du?
Jag skriver väl i vad jag vill eller?
Vad är du så nojjig för mig för?
Kanske ska du be att få fastnåla DINA REGLER för att få komma till tals i denna tråden?

Informativ reaktion!
Citera
2019-10-19, 21:07
Medlem
Denna tråd har stått still och stampat sedan första inlägget här många år tillbaka . Det finns inte ett endaste som med säkerhet pekar ut en misstänkt gärningsman . Allt är bara teorier och ihopkokade historier . Tyvärr så resulterar det i att det bara blir mer och mer fokus på de som skriver , misstänksamhet och pajkastning . Synd 😕 vore väldigt intressant om någon som verkligen har något av värde och som kan blåsa liv i denna tråden kunde träda fram ? Känns som varje ” misstänkt som diskuteras blir en höna av en fjäder och närmare gåtan om Helenas försvinnande kommer vi inte .
I stället för att anklaga och misstänka varje en som har en annan teori för misstänkt .... låt denne skriva för ” någon kan sitta med information men törs inte pga bli kallad troll och flytta focus på den person som för stunden är GM här i tråden .... som för tillfälligt är PU väl ?
Citera
2019-10-19, 21:26
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Informativ reaktion!
Du har inte många svar om de inte redan är givna.
Fortsätt att dra ner tråden.
Du har säkert en, för dig, god anledning till detta.
Citera
2019-10-19, 21:43
Medlem
Citat:

Kanske skyddande av "någon" som "vet"...!??
Citera
2019-10-19, 22:07
Medlem
Citat:

Måste fråga.....du verkar känna (känna till) PK väldigt bra och av det du skrivit så "tål" du varken honom eller PU. Varför? Du skriver att PK är en notorisk lögnare som kör över folk etc....men PU? Varför tål du inte honom?
Citera
2019-10-19, 23:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Denna tråd har stått still och stampat sedan första inlägget här många år tillbaka . Det finns inte ett endaste som med säkerhet pekar ut en misstänkt gärningsman . Allt är bara teorier och ihopkokade historier . Tyvärr så resulterar det i att det bara blir mer och mer fokus på de som skriver , misstänksamhet och pajkastning . Synd 😕 vore väldigt intressant om någon som verkligen har något av värde och som kan blåsa liv i denna tråden kunde träda fram ? Känns som varje ” misstänkt som diskuteras blir en höna av en fjäder och närmare gåtan om Helenas försvinnande kommer vi inte .
I stället för att anklaga och misstänka varje en som har en annan teori för misstänkt .... låt denne skriva för ” någon kan sitta med information men törs inte pga bli kallad troll och flytta focus på den person som för stunden är GM här i tråden .... som för tillfälligt är PU väl ?

Du inser väl det komiska i att när folk har registrerat sig för bara någon månad sedan och öser in helt planlösa och meningslösa inlägg i alla möjliga trådar för att snabbt komma upp i 50 inlägg (kvalgränsen för att få skicka PM) och sedan fastnar i just Helena-tråden, så är det onormalt på alla sätt och vis.

Om någon verkligen sitter med information så är det bara att skriva ut den. Vilket är problemet? Och om man nu inte vill skriva direkt i tråden, kan man ju PM:a den viktiga informationen. Gång efter annan inträffar just detta att någon registrerar sig och sedan kör rally i alla möjliga trådar för att få ihop 50 inlägg - men ingen information. Det är liksom inte första gången som en "nyregistrerad" gasar till 50 inlägg och sedan kontaktar mig i PM - för att inte vilja någonting mer än att som nu sist vilja ha min e-postadress. Trots min vädjan att i stället skriva informationen i PM så "går inte det".

Så här är det: Det har gjorts flera försök att få mig avstängd. Det har gjorts flera försök att få min e-postadress. När jag vägrar händer det inte mycket mer. Slutsats? Jag drar uppenbarligen till mig ett stort intresse. Jag ska byta taktik, så får vi hur tråden utvecklar sig!
Citera
2019-10-20, 00:42
Medlem
Citat:
Du inser väl det komiska i att när folk har registrerat sig för bara någon månad sedan och öser in helt planlösa och meningslösa inlägg i alla möjliga trådar för att snabbt komma upp i 50 inlägg (kvalgränsen för att få skicka PM) och sedan fastnar i just Helena-tråden, så är det onormalt på alla sätt och vis.

Om någon verkligen sitter med information så är det bara att skriva ut den. Vilket är problemet? Och om man nu inte vill skriva direkt i tråden, kan man ju PM:a den viktiga informationen. Gång efter annan inträffar just detta att någon registrerar sig och sedan kör rally i alla möjliga trådar för att få ihop 50 inlägg - men ingen information. Det är liksom inte första gången som en "nyregistrerad" gasar till 50 inlägg och sedan kontaktar mig i PM - för att inte vilja någonting mer än att som nu sist vilja ha min e-postadress. Trots min vädjan att i stället skriva informationen i PM så "går inte det".

Så här är det: Det har gjorts flera försök att få mig avstängd. Det har gjorts flera försök att få min e-postadress. När jag vägrar händer det inte mycket mer. Slutsats? Jag drar uppenbarligen till mig ett stort intresse. Jag ska byta taktik, så får vi hur tråden utvecklar sig!

Ja jag vet ärligt inte vad som är rätt eller fel att skriva här 🤔 sedan varför skulle någon vilja vilseleda vad som skrivs här ? allt som vi skriver här är ju bara teorier och spekulationer , det finns inte ett enda bevis och med det så gissar jag att den ” skyldige skiter fullständigt i vad vi skriver . Tvivlar stark på att ” vi ska lösa detta när polisen har misslyckats i snart 30 år .
Och nej jag försöker inte få focus från den ene eller den andre som för stunden är högaktuell som GM . Och nej jag är inget troll .
De som följer denna tråd får spekulera, gissa och hitta på teorier om vad som hänt Helena oliktänkande förstör väl knappast några ” bevis här . Tråden blir skit trist när man ska ifrågasätta allt och alla.
Sitter GM här ochså så lär vi väl knappast kunna avslöja honom . Sedan om ” nya Alias poppar upp här så behöver det inte vara en ” skum sak , bara ännu en som försöker lösa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in