Citat:
Ursprungligen postat av
Kornelinus
Jag har haft starka misstankar mot PU från första början men så länge man inte vet om han faktiskt är skyldig så måste man försöka ha en objektiv syn på saken och även kunna resonera kring sånt som talar till hans fördel. Det finns en risk att man låser fast sig på att en viss person är skyldig och därför har svårt att kunna se sånt som talar för det motsatta eller att man missar sånt som skulle kunna peka på att någon annan är skyldig. Man får inte döma ut någon på förhand även om man har misstankar. På vilket sätt anser du att PK är trovärdig? Jag vet inte huruvida PK talar sanning i det här fallet eller inte men jag vet att han har för vana att ljuga ihop historier och därför har jag svårt att kunna tro på något han säger.
Jag anser inte att PK är trovärdig alls.
Detta pga att han är den han är, personkännedom och dels för att man tittar på det han skriver så kan man klart se, enligt mig, att det finne en hotfull underton emot PU när han lägger ord i hans mun.
Min uppfattning är att han vill göra PU förvirrad och ställer frågor vinklade att få honom att verka misstänkt och så att svaren han får ska styrka det.
PK är känd för att ha hållhakar på folk.
Känd för att manipulera människor och sanningen.
PK är också känd för att faktiskt kunna låta trovärdig när han gör det och ingen vill ha honpm emot sig.
Jag säger inte att han gör det bara att man kritiskt ska se på det hela för det är detta PU vidare får stå till svars för och det är ganska viktigt att då veta att PKs ord stämmer.
PU måste försvara detta men vad bekräftar PKs uttalande.
Två skithögar men som jag skrivit tidigare, det gör dem ej till mördare eller några man friställer från att behöva ha grund i sina uttalanden.
Man får inte låta deras sorgliga smutskastningslekar påverka ens eget omdöme och objektivitet.
De hartrots allt en egen fight sins emellan med. Kan det spela roll i detta, som jag då får en känsla av UTAN att försvara PU.
Det är inte min avsikt.
Min avsikt är att bena ut varför PU känns så väl värd att lägga all denna energin på år efter år utan vidare framgång.
Vad har jag missat?