2019-10-19, 00:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, visst är det osmakligt. - Kan inte heller tänka mig att en frisk person vars maka/make trampat ihjäl en liten mus, lägger upp denna som en trofé och fotar den, för att sedan ha som reseminne: ”Här ser man utsikten från hotellrummet; byggnaderna utefter gatan hade en mycket intressant arkitektur, och här är musen jag trampade ihjäl".

Drygt två mån efter LW:s brutala död fotas ett djurkranium - som SD innerligt hoppas ska vara resterna av en mugglares krossade skalle:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0.jpg
180725 https://coord.info/GLWH4KVK

"[...]En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord?"[...]

Jag kan knappt tro det.

Två månader efter mordet...

Det är faktiskt groteskt.
HUR kan han skriva dessa ord?????

Bra att de gör en paragraf 7- undersökning.
Citera
2019-10-19, 00:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag kan knappt tro det.

Det där är ju faktiskt riktigt jävla sjukt. Inte konstigt att åklagaren begärt en paragraf-7:a skulle jag säga. Det där påminner om de sjuka spel och koder som gryningspyromanen sysslade med mot rättsväsendet.
Citera
2019-10-19, 00:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där är ju faktiskt riktigt jävla sjukt. Inte konstigt att åklagaren begärt en paragraf-7:a skulle jag säga. Det där påminner om de sjuka spel och koder som gryningspyromanen sysslade med mot rättsväsendet.

Det är inte ofta man ser dig reagera på det här sättet!
Skönt att vi är flera som reagerar.

Ibland kan jag få för mig att jag överreagerar och inbillar mig.
Citera
2019-10-19, 01:30
Medlem
Citat:

Jag kan knappt tro det.

Han hade nog hoppats att tråden skulle ha uppmärksammat den loggen långt tidigare. Jag tror han följde tråden med stort intresse för att se om vi skulle förstå hans olika budskap. Han blev nog besviken när han inte blev "sedd".

Fy fan, vilken makaber människa. Det verkar onekligen som att han njuter av att se döda krossade djur, skelett, blod och inälvor synliga från spräckta kroppar.
Citera
2019-10-19, 02:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han hade nog hoppats att tråden skulle ha uppmärksammat den loggen långt tidigare. Jag tror han följde tråden med stort intresse för att se om vi skulle förstå hans olika budskap. Han blev nog besviken när han inte blev "sedd".

Fy fan, vilken makaber människa. Det verkar onekligen som att han njuter av att se döda krossade djur, skelett, blod och inälvor synliga från spräckta kroppar.

Detta får mig även att tänka på om det kan vara så att SD tidigare i livet haft kontakt med psykvården och att dessa journaler också kan ligga till grund för paragraf-7:an.
Citera
2019-10-19, 02:28
Medlem
Citat:
Detta får mig även att tänka på om det kan vara så att SD tidigare i livet haft kontakt med psykvården och att dessa journaler också kan ligga till grund för paragraf-7:an.

Han verkar ha väldigt konstiga lustar som han inte räds att visa omvärlden. Det skulle inte förvåna mig om någon barndomskamrat såg honom "roa" sig med att plåga djur till döds som barn.
Citera
2019-10-19, 05:41
Medlem
Citat:
Det är begärt av tingsrätten eftersom kriminalvården rekommenderade det i sin personutredning.
Citera
2019-10-19, 05:45
Medlem
Citat:
Musen, usch. Vem tar en bild och lägger upp på den stackaren? Som att det vore en kul grej?

Och grodan likaså. SD tänker mest på att det är "äckligt, men ärligt talat. Skulle de flesta inte tänka att man genom obetänksamhet bidragit till grodans plågsamma död? Och inte heller verkar han bry sig om dess öde? Fick den ligga kvar och lida?

Han gillade också att skoja om barnens kaniner.
Minns inte längre, men var det inte något om att grilla dom?

Om man har barn, då vet man att barnen älskar sina husdjur. Det är inte roligt att skoja på det sättet.
Som förälder borde man uppskatta att barnen kan känna kärlek till sina djur. Vara tacksam och glad över hur de utvecklas känslomässigt av att ta hand om kaninerna.

Jag tycker inte att det finns på världskartan att skoja om det på det sättet, även om barnen kanske inte läser geocachloggarna. Men faktiskt, det skulle inte förvåna mig om han skulle skoja med barnen om det här också.
Han kanske plågade djur när han var barn, Stefan.
Inte friskt att lägga upp bilder på döda djur, han kanske får ut någon slags njutning av det.
Citera
2019-10-19, 05:50
Medlem
Citat:

Någon form av empatistörning skulle inte överraska.
Citera
2019-10-19, 08:20
Medlem
Citat:
Musen, usch. Vem tar en bild och lägger upp på den stackaren? Som att det vore en kul grej?

Och grodan likaså. SD tänker mest på att det är "äckligt, men ärligt talat. Skulle de flesta inte tänka att man genom obetänksamhet bidragit till grodans plågsamma död? Och inte heller verkar han bry sig om dess öde? Fick den ligga kvar och lida?

Han gillade också att skoja om barnens kaniner.
Minns inte längre, men var det inte något om att grilla dom?

Om man har barn, då vet man att barnen älskar sina husdjur. Det är inte roligt att skoja på det sättet.
Som förälder borde man uppskatta att barnen kan känna kärlek till sina djur. Vara tacksam och glad över hur de utvecklas känslomässigt av att ta hand om kaninerna.

Jag tycker inte att det finns på världskartan att skoja om det på det sättet, även om barnen kanske inte läser geocachloggarna. Men faktiskt, det skulle inte förvåna mig om han skulle skoja med barnen om det här också.

SD kan ha gett ett dolt budskap/hot i sitt "festliga" skämt om att döttrarnas "hoppråttor" borde grillas. Typ, håller ni inte tyst kommer jag döda kaninerna. Antagligen är kaninerna döttrarnas allt och en stor tröst eftersom deras föräldrar verkat ha varit besatta av sitt GC-liv framför allt.
Citera
2019-10-19, 08:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag har ingen aning. Har inte skaffat boken eftersom PS pinsamt nog inte ens kunde korrläsa och få till rätt datum för händelsen. Det får iaf mig att fundera på om det är värt att köpa boken. Den blev visst inte heller uppmärksammad vid släppet. Någon som sett rubriker och recensioner utöver KJ:s som skrevs innan boksläppet?

Jag hakar på din undran om det står något mer i boken. Står det något av värde kopplat till trådämnet? Att någon kvinnlig utredare grät för att hon upplever mobbing på jobbet känns inte intressant, men om de gjorde misstag som att inte förhöra HD alls, då blir det genast intressantare. Framgår det i boken om hon blev förhörd i tidigt skede?

Idag finns en recension och några kapitelavsnitt här (dock ej specifikt kapitlet om Hjärstamordet):

https://ledarsidorna.se/2019/10/provkapitel-peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/

Tycker fö. det är synnerligen oprofessionellt att varken författaren eller förlaget nämner (på förlagets hemsida, på författarens Facebook, Twitter eller dylikt) att boken innehåller grova faktafel. Uppenbarligen har ju PS blivit uppmärksammad om felet. Detta sänker givetvis trovärdigheten hos både författare och förlag.
Citera
2019-10-19, 08:26
Medlem
Citat:
SD kan ha gett ett dolt budskap/hot i sitt "festliga" skämt om att döttrarnas "hoppråttor" borde grillas. Typ, håller ni inte tyst kommer jag döda kaninerna. Antagligen är kaninerna döttrarnas allt och en stor tröst eftersom deras föräldrar verkat ha varit besatta av sitt GC-liv framför allt.

Barnen måste ha känt att de alltid kommer tvåa eller trea efter föräldrarnas lek och otrohetsaffärer. Ingen kul uppväxt direkt.
Jo barn märker saker vuxna inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in