Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
1 a&b. Det är för att din man är definitionen av en loser av allt att döma.
Jag kan då meddela att de flesta män jag känner VILL arbeta och blir rastlösa av att vara hemma och göra ingenting.
1) Gör inte det det hela ännu mer orättvist? Att min man som är en loser får sitta hemma och chilla och har en kvinna som passar upp på honom, medan din man som är en winner inte får något av det?
a) Borde inte du
belöna din man för att han är mycket bättre än min man?
2) Det beror på att män har vuxit upp en normer som säger att de förväntas jobba. Precis som kvinnor brukade växa upp med normer som sa att de förväntasdes vara hemma.
a) Vi accepterade inte att kvinnor skulle vara hemma bara för att de ville det. Så varför skulle vi göra annorlunda med män?
3) Det finns massor med saker som män kan göra hemma: Xbox, träning, sex, hobbies, utflykter, och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Det beror inte på könsnormer, det beror på att kvinnor föder barn och att män har en annan fysik än kvinnor.
1) Men kvinnor har alltid jobbat även när de varit gravida. Det är inga problem.
2) Det krävs ingen speciell fysisk för att sitta på ett kontor. Lämna 1800 talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
2. Nej, det måste vi inte. Varför skulle det vara så himla viktigt?
1) För att det handlar om jämställdhet. Så länge vi har en norm som säger att män måste jobba även om de inte vill kommer det att påverka kvinnors karriärer negativt.
2) Om vi ska få in fler kvinnor i karriärer måste vi få in fler män i hemmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
3. Jo jag har svarat på det, nämligen att det är en enorm överdrift. Och vad de män gör bryr inte jag mig om, är de missnöjda får de väl förmedla detta eller flytta ut.
1) Det är inte alls någon överdrift. Studien är representativ annars skulle de inte ha gjort den.
2) Vi kan anta att de har förmedlat det under de 8 år som de varit i princip sexlösa.
3) Tycker du att det är rätt och riktigt att män som har gift sig med en kvinna, skaffat barn med henne, köpt bostad, och så vidare inte ens ska få ligga några gånger i veckan?
a) Att de ska flytta ut när kvinnan har fått det som hon vill ha?
b) Känns inte det som att kvinnor utnyttjar män?
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Det är precis dessa fakta som jag skrivit om i många år för döva öron. Nu kommer alltså samma sak från en kvinna. Du är unik, och de kvinnor som simmar med strömmen kan inte jämföra sig med dig på något sätt. Du är jävligt modig. Ingen suck-up från min sida, utan bara faktum.
Thanx bro.