2019-10-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tor jeg har en teori om dette med "familiemedlem" og "et annet familiemedlem".

Det står i den sise artikkelen at TH var en av de som hadde ringt til AEH ila. formidddagen, uten å ha fått svar.

Vi har fra før av informasjon om en oppringning fra AEH til "et familiemedlem" kl. 09:14.

Vi vet at "kort tid etter" dette skal "et annet familiemedlem" ha ringt til AEH, uten å få svar.

Etter dette igjen har vi oppringningen til AEH, fra Sk*nsen 09:48.

Min teori er derfor at det ikke er TH som er mottager av 09:14 samtalen, men at han er dette andre familiemedlemmet som ringer og ikke får svar på et foreløpig ukjent tidspunkt mellom 09:14 og 09:48.
Ingen dum teori men fremdeles er det store spørsmålet hvem stoler GM så mye på at han/hun våger å involvere andre.
Citera
2019-10-17, 21:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ingen dum teori men fremdeles er det store spørsmålet hvem stoler GM så mye på at han/hun våger å involvere andre.

Akkurat i forhold til dette så mener jeg altså at familiemedlemmet, som jeg nå ikke tror er TH lenger, var en tilfeldig og uskyldig oppringning fra AEH, og at denne ikke har noe med saken å gjøre.

Jeg har av flere årsaker hele veien vært veldig overbevist om at mottageren av 09:14-samtalen var TH, men nå tror jeg som sagt ikke det lenger og tror at det har seg slik jeg foreslo i innlegget du siterte.
Citera
2019-10-17, 21:37
Avslutad
Citat:
Her er jeg faktisk ikke enig med deg, TH er sikkert ikke GM, men jeg følger deg ikke når det gjelder at dette iallefall er folk som bor i Norge. Forstår ikke hvorfor du benekter det når så mange indisier peker mot at gjerningsmann/menn er norsk.Nesten så jeg mistenker deg for å ha motiver med dette svaret.fpr det henger ikke på greip og late som man er norsk hvis man ikke er det. Vi kan godt diskutere teorier og hvem som kan være mulige GM, men når du påstår at de ikke er norske ( iallefall bør i Norge) lurer jeg på hvilke motiver du har for å hevde dette, når alle etterforskningsskritt som er offentliggjort av politiet tyder på at de holder til i Norge. Så nå blir jeg litt mistenksom på hvem du er? For det er et faktum at GM hadde hatt mest å tjene på og ha utenlands identitet.
Men sånn er det åpenbart ikke. Kynisme finnes overalt, men de færreste dreper eller bortfører ikke mennesker.
De fleste tenker konsekvenser og konsekvensene er her utrolig høye.
Hvis det skulle være bortføring som har gått galt kan det være vanlige samfunnsborgere. Er det derimot kidnappede som fortsatt har AEH i sin varetekt er det åpenbart at det ikke er mennesker som lever et vanlig liv. Man kan ikke skjule et menneske over tid om man er i jobb. Dette er Norge( ikke et folketomt land) saken er så kjent at hadde noen mistanker hadde det kommet politiet for øre for lenge siden.

Men nå skal jeg spare deg for mine teorier men jeg ble litt satt ut av kommentaren din og lurer på hva og hvem du er?
Varför menar du att GM måste vara norsk eller bo i Norge?

Jag kommer inte ihåg att polisen sa det - det har sagts att den senaste kommunikationen har varit på norska.

Gränserna är ju öppna på grund av Schengen - och EÖS-avtalet...
Citera
2019-10-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
I denne artikkelen står det noe som jeg synes er interessant:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/08/25/195604775/politiet-undersoker-facebook-gruppe-i-forbindelse-med-hagen-forsvinningen?fbclid=IwAR3Qmhk4NkeUOVkg8 WV2IJpMliT9IjCRxAZtQIndxdhx3cNAjn3zyuBPZms

"De angivelige kidnapperne kontaktet familien 8. juli – med klare forsikringer om at kvinnen er i live og utdypende opplysninger om helsetilstanden hennes, men det er ikke kommet livsbevis."

Jeg har tidligere nevnt at jeg tror mulig GM (som forøvrig absolutt kan ha hatt en hjelper) kan ha gjort sin store tabbe med å begi seg ut på juli kontakten, muligens drevet fram av stress og nerver både fra signaler fra politiet som hadde endret teori over på drap og potensielt også fra nær familie. Jeg synes alt som skjedde i julikontakten var helt merkelig, og finner ingen annen forklaring enn at her var det en GM som var veldig stresset og tok noen dumme og litt lite gjennomtenkte grep. La meg også nevne at jeg også følger politiets linje her, om at dette nå handler om et planlagt drap fingert som en kidnapping. Jeg tror vi gjør veldig smart i å holde oss til politiets linje, siden de tross alt har etterforsket med haugevis av ressurser på dette i snart et år, og har spor som peker i den retningen de kommuniserer.

Så vidt jeg husker sa Holden noe om at familien opplevde det som kom i juli som svar på noen spørsmål de hadde stilt til "kidnapperne" i mai. En mulig ting som jeg tenker det kunne være naturlig å spørre om i mai var ting som gikk på helsetilstanden og som kanskje var personlige opplysninger som ikke mange vet om, og som dermed potensielt kunne indikere et slags livstegn fra det de trodde var "kidnappere"- altså motparten i kommunikasjonen. Altså man kan se for seg at det fra familien ble for eks ble spurt om noe som kanskje bare AEH og nær familie + legejournal osv kunne vite noe om, og dermed hvis det kom svar på det så kunne det kanskje styrke håpet om at "kidnapperne" faktisk hadde henne i live. Det synes jeg kunne være naturlig å gjøre når du ønsker å vite om de faktisk har hadde henne.

Når det står at det i juli kom UTDYPENDE opplysninger om helsetilstanden så kan det jo bety at det har kommet slike opplysninger som ikke så mange vet om, men som GM sendte for å prøve å slå i bordet med å sende et livsbevis i så måte (siden det ikke gikk å sende noe bilde eller video fra en død person). Slike opplysninger kunne kanskje GM tenke i sitt hode at dette var noe "kidnappere" teoretisk kunne ha fått av AEH og at det dermed ikke ville ødelegge kidnappingsnarrativet, men snarere kunne GM tenke at det ville styrke teorien om ekte kidnapping igjen, siden de ga de opplysningene. Det kunne også kanskje tenkes å være litt skånende for familie.

Men det GM da kanskje ikke tenkte på (jeg sier kanskje for jeg vet jo ikke hvilke opplysninger dette var), er at med å gå så offensivt ut så ville det også bli slik at dersom politiet kan vise at den teorien om kidnapping kan utelukkes bortenfor all rimelig tvil, så vil man stå igjen med GM blant de som hadde denne kunnskapen om det som betegnes som helsetilstanden fra før. For hvis "motparten" ikke var ekte, hvem var det da som snakket i andre enden og som hadde disse helseopplysningene? Og da er det kanskje ikke så mange igjen i kurven å se på. Så det finnes en mulighet for at GM gikk litt all-in her. Og som vi vet med all-in satsing i poker: Holder ikke kortene du har satset på hvis noen ser deg i kortene, så er du ute av spillet.

Så det spørs jo hva som kom av opplysninger i den juli-kontakten, men HVIS de var av veldig privat karakter (ting som folk flest ikke hadde noe kunnskap om) så ser jeg for meg at dette nærmer seg løsning.

Det er bare slik jeg kan tolke opplysninger som har kommet fra media. Uansett så merker man jo politiets offensive holdning nå siden de har tro på rask oppklaring, så det er tydelig at brikkene begynner å falle på plass.

Synes forøvrig det er vanskelig å få alle brikkene til å passe med at det kun er èn GM alene i dette. Basert på det lille vi vet fra media.

Jeg føler vel også at politiet driver og leker katt og mus med GM, de siver ut litt og litt, nå er det ikke engang pressekonferanser. De bare drypper litt til media fra tid til annen. Mulig de har sine mistanker, men det handler nok mye om å gjøre en evnt.GM såpass nervøs at han begår tabber.
Citera
2019-10-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TV2 i kveld
Tror tekniske funn kan avsløre de som står bak

NRK i kveld
Politiet: Nærmere å finne trusselbrev-printeren

Poster bare lenkene, overskriftene sier sitt, synes ikke det er nødvendig å sitere innhold her.

Brøske var på dagsrevyen 21 og fortalte om brevpapir og printer sporet nevnt på nettsiden. Mye omtale i dag.
Citera
2019-10-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Varför menar du att GM måste vara norsk eller bo i Norge?

Jag kommer inte ihåg att polisen sa det - det har sagts att den senaste kommunikationen har varit på norska.

Gränserna är ju öppna på grund av Schengen - och EÖS-avtalet...

Hvorfor peker da alle spor mot Norge, det er åpenbart at enten GM forstår norsk eller iallefall samarbeider med en som forstår norsk. Klart det kan være en svenske eller en danske. Nå er det sånn at disse Sprox skoene kun er solgt i Spar Kjøp butikker i Norge. Det trenger ikke bety så mye kort vei til grensen, så kanskje jeg skal moderere meg til å innlemme at han kan være svensk, eller iallefall boende i Sverige. Jeg skal ikke påstå noe men mye tyder på at vedkommende er enten norsk eller svensk? Hvorfor tror du ikke at GM er det tro?
Citera
2019-10-17, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
VG släppte ut att TH betalat 10 miljoner. Det kan vara en bluff för att röra om i grytan. Om det antas att det är tre gm som hör om detta. Det skapar oro, vem tog pengarna? Strax efter kommer nyheten om tankar på dusør. Inte säkert det är sant heller, men det oroar vissa personer ännu mer.

Om den mystiska bilen, som nån här kallade fantombil. Han som kom med den upplysningen kan ha hittat på att han såg en bil som tog genväg. Låter överdrivet att han tänkte fota bilen, men inte hann med. Man går väl inte runt och fotograferar bilar som felparkerar och sånt där. Han hade tydligen inte heller börjat jobbet, utan skulle ut med hunden först. Så långt en vanlig morgon, tills man ser en bil som tar en genväg. Då skriver man det i arbetsloggan. Vet inte vad jag ska tro om det.
Han hade förmodligen högt blodtryck ;-) Han sa också att han hade varit irriterad under lång tid på felaktigt parkerade bilar eller bilar som kör där de inte borde ;-)
Citera
2019-10-17, 21:47
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har av flere årsaker hele veien vært veldig overbevist om at mottageren av 09:14-samtalen var TH, men nå tror jeg som sagt ikke det lenger og tror at det har seg slik jeg foreslo i innlegget du siterte.

Jag tror du lugnt kan gi fan i det telefonsamtalet
Det er et villospår, men dok något polisen måste förholde sig till.
Jag har en känslo av at det anropet var arrangärat på något vis.
O
PS. jag är normann, och min svenska är inte helt "kosher".
Citera
2019-10-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Enig, spørsmålet er om gjerningsmennene som har utført oppdraget er de samme som går utenfor Futurum Næringsbygg, og er fanget på kamera? Det kan være en del av skuespillet for å få det til å se ut som en ekte kidnapping uten noen på innsiden.

Ja klart det er fortsatt rart de ikke har meldt seg, samtidig er det noe rart med at de rimelig snart ble uinteressant for politiet. Her er noe som.skurrer, rart om politiet ligger vekk dette. Kan det og være en felle fra politiet?
Citera
2019-10-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Han hade förmodligen högt blodtryck ;-) Han sa också att han hade varit irriterad under lång tid på felaktigt parkerade bilar eller bilar som kör där de inte borde ;-)

Min tanke også. Vaktmester på blokka som er dritt lei folk som kjører over plenen for å spare tid mens han må fikse gresset etterpå. Narvestad type.
Citera
2019-10-17, 21:53
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Narvestad type.
Akkurat!
Har møtt endel av dem. ....
Citera
2019-10-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ja klart det er fortsatt rart de ikke har meldt seg, samtidig er det noe rart med at de rimelig snart ble uinteressant for politiet. Her er noe som.skurrer, rart om politiet ligger vekk dette. Kan det og være en felle fra politiet?

De ble omtalt på tv programmet blålys hvor flere naboer kjente igjen han ene og mente de hadde sett han før rundt blokkene der. De kom aldri med noen bekreftelse/avkreftelse om dette stemte eller ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in