2019-10-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Fast av dessa ca. 19% utrikes födda kommer fortfarande majoriteten (ca. 13%) från Finland, Norge, Danmark eller Island.
Det kanske du inte visste/inte tyckte var relevant att nämna/utlämnade av andra orsaker och i så fall vilka?

Javisst, det var 120000 danskar som invandrade till Sverige förra året.
Är du dum i huvudet?
Massinvandringen består uteslutande av MENAfolk, kanske 80-90% varav är muslimer. Det finns sedan länge 200000 finnar i Sverige. Naturligtvis inget problem eftersom det är ett kristet broderfolk med tusenåriga gemensam historia med oss.

Massinvandringen har ökat för varje år sedan 1980, med undantag för några extrema peaks då det sjönk lite efter men ändå på högre nivå än några år innan. Som nu.
I år får över 100000 muslimer uppehållstillstånd vilket är fler än hela 1980 talet.
Till detta kommer alla illegala, falska arbetstillstånd (restauranger, assistans, parkförvaltning osv).
Till detta alla 2a generationens invandrare.
Citera
2019-10-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Hur tänkte du här? Trodde du verkligen på det du skrev eller trodde du ingen skulle syna bluffen?

Jag antar att de siffror du tror dig citera är från SCBs artikel. Det är statistik från 2018.
Du påstår att majoriteten av de utrikesfödda är från Norden, nej så är det inte. Det är inte ens i närheten. Antalet utrikesfödda från Norden är 235 633 eller 2,3% av befolkningen. Det är 12% av de utrikesfödda dvs 88% av de utrikesfödda kommer från länder utanför Norden.
Han hade kanske bara lite otur när han tänkte.

Finner det mer och mer skrattretande att nämna invandringen från Island. Hade invandringen från Island matchat den från Syrien plus Irak hade det inte funnits några islänningar kvar på Island.
Citera
2019-10-18, 14:24
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Han hade kanske bara lite otur när han tänkte.

Finner det mer och mer skrattretande att nämna invandringen från Island. Hade invandringen från Island matchat den från Syrien plus Irak hade det inte funnits några islänningar kvar på Island.
Lite förvånade faktiskt, jag har läst inlägg och även skrivit mot hex27 tidigare. Då har i vart fall fakta varit på plats. Men vi får se om det blir något svar i tråden.
Citera
2019-10-18, 15:27
Medlem
Jack-Ryans avatar
Alla kom från Syrien, de var 16 år och hade tappat sitt pass. Ingen kontrollerade huruvida detta var sant.
Citera
2019-10-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Alla kom från Syrien, de var 16 år och hade tappat sitt pass. Ingen kontrollerade huruvida detta var sant.

Hade spelat en liten roll, Migrationsverket är infiltrerat av diverse partimedlemmar och sympatisörer från Sjuklövern, främst från vänstern.
Citera
2019-10-18, 18:20
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Hade spelat en liten roll, Migrationsverket är infiltrerat av diverse partimedlemmar och sympatisörer från Sjuklövern, främst från vänstern.
Inte om regeln varit att stoppa alla parasiter från Mena utan skyddsskäl. Men rörande infiltrationen har du säkert rätt. Hela det offentliga systemet är förgiftat av vänsterblivna.
Citera
2019-10-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/drygt-tva-miljoner-utrikes-fodda-i-sverige-fler-an-nagonsin-tidigare

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utrikes-fodda/

Rekommenderar läsning av statistiken ovan.
Ska tilläggas att "utrikes födda" inte är detsamma som "utrikes bakgrund" (definierat som personer med minst en förälder född utomlands). Verkliga siffrorna är av utländsk invandring är såldes högre.

Hur ser ni på att Sverige nu är ett av världens största land sett till asylmottagning gällande utrikes födda?
Hur kommer den syriska gruppen integreras i Sverige jämfört med den finska huvudsakliga arbetskraftsinvandringen?

i tyskland är 25% utlandsfödda och 50% av de som är i skolåldern är icke tyskar så det finns ett gap. tycker man ska helt klart jobba ikapp tyskarna och importera fler så man kommer ikapp och förbi de tyska sifforna. scb tycker jag ska ta in fler snillen från de muslims länderna.
Citera
2019-10-18, 18:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noIQKevin
i tyskland är 25% utlandsfödda och 50% av de som är i skolåldern är icke tyskar så det finns ett gap. tycker man ska helt klart jobba ikapp tyskarna och importera fler så man kommer ikapp och förbi de tyska sifforna. scb tycker jag ska ta in fler snillen från de muslims länderna.

Har du någon statistik på födelseland angående Tyskland? Är det lika deprimerande läsning som för Sverige?
Citera
2019-10-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har du någon statistik på födelseland angående Tyskland? Är det lika deprimerande läsning som för Sverige?

jag såg en video på bitchute och jag kan ha fel men jag har för mig att det fanns en artikel på samnytt. jag kan ha haft fel var jag läste artikeln, men jag har läst en artikel på alt media om det. komme rinte ihåg nedbrytningen i var de kommer ifrån och jag är inte hundra att det fanns en nedbrytning i den svenska artikeln jag läste men det räcker att ha varit i tyskland i närtid för att se att det är mindre vita än muslimer och negrar.

jag har för mig att det fanns en referens i den svenska texten till en källa (tysk) men jag gick inte in där för jag har sett med egna ögon att det stämmer förmodligen vad som sägs utan överdrifter.
Citera
2019-10-18, 18:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noIQKevin
jag såg en video på bitchute och jag kan ha fel men jag har för mig att det fanns en artikel på samnytt. jag kan ha haft fel var jag läste artikeln, men jag har läst en artikel på alt media om det. komme rinte ihåg nedbrytningen i var de kommer ifrån och jag är inte hundra att det fanns en nedbrytning i den svenska artikeln jag läste men det räcker att ha varit i tyskland i närtid för att se att det är mindre vita än muslimer och negrar.

jag har för mig att det fanns en referens i den svenska texten till en källa (tysk) men jag gick inte in där för jag har sett med egna ögon att det stämmer förmodligen vad som sägs utan överdrifter.

Inte en chans. Jag var i Tyskland förra året och du kanske pratar om vad du ser i stadskärnor som Berlin Frankfurt eller Hamburg. Men det finns hela stater utan någon signifikant invandring, särskilt av den svartmuskiga sorten.
Citera
2019-10-18, 18:40
Medlem
Ratis avatar
Nog är det många av oss som har utomnordiskt blod i oss, bara man tittar nog långt bakåt. Alla som klagar bör göra ett DNA test.
Citera
2019-10-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Inte en chans. Jag var i Tyskland förra året och du kanske pratar om vad du ser i stadskärnor som Berlin Frankfurt eller Hamburg. Men det finns hela stater utan någon signifikant invandring, särskilt av den svartmuskiga sorten.

att det finns enklaver med vita visste jag inte men de kommer dit så småningom, antingen ska de sälja knark till någon eller så kommer de på att de som bor i enklaverna har riktiga jobb och kan handla saker som man kan stjäla eller så gör man som i malmö att man tar reda på var en bor via nummerplåten.

jag vari i tyskland i början av september, både i stadskärnan men även utanför. det kan beror på vilken ort man varit i, det håller jah med om men moderniteten kommer till enklaverna annars är man rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in