2019-10-18, 12:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er spektakulært det mannen har gjort. Planlagt og gjennomført konedrap og fingert en kidnapping. Og trodd han skulle slippe unna.

Jeg tror han hadde forventet å få mer innsyn og mer informasjon fra politiet underveis i etterforskningen. Kanskje han forventet å få mulighet til å påvirke etterforskningen selv også. Slik at han kunne improvisere en løsning på problemet med usynlige og sporløse kidnappere som attpåtil ikke viste særlig interesse for å kreve løsepenger. Eller eventuelt kjøpe en syndebukk, om anledningen bød seg.

Ja. Anar man inte en psykologiskt fotad förhoppning att kunna diktera villkoren för utredningen så länge bilden av förövaren är oskarp och en kropp inte påträffats...? Kan det vara nåt som GW har undsluppit sig...?
Citera
2019-10-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Angående 0914-samtalen og hemmeligholdet.

La oss si at AE brukte både telefonen og iPad-en til å ringe med. Da må man ha dobbelt sim-kort (tvilling, heter det vel?). Hvis mgm tok med seg AE sin iPad på kontoret og ringte til person X, ville oppringningen bli registrert på basestasjonen ved arbeidsstedet eller ved hjemmet der AE sin telefon lå?

Du mener at TH kan ha benyttet et tvillingkort, som vil føre til at samtalen som ringes ut ser ut til å komme fra AE sin telefon, som fysisk ligger i Sloraveien 4, og at GPS da vil vise at hun var der, men selve samtalen ble tatt fra Futurum?
Citera
2019-10-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Du mener at TH kan ha benyttet et tvillingkort, som vil føre til at samtalen som ringes ut ser ut til å komme fra AE sin telefon, som fysisk ligger i Sloraveien 4, og at GPS da vil vise at hun var der, men selve samtalen ble tatt fra Futurum?

Høres dristig ut da det tar operatøren ca 5 sekunder å avsløre en slik bløff. Alle sim har en unik ID om det er tvilling sim eller ikke. Dette hadde i så fall bare virket mot sin hensikt da det er et tydelig tegn på å lure politiet som kan bevises.
Citera
2019-10-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Høres dristig ut da det tar operatøren ca 5 sekunder å avsløre en slik bløff. Alle sim har en unik ID om det er tvilling sim eller ikke. Dette hadde i så fall bare virket mot sin hensikt da det er et tydelig tegn på å lure politiet som kan bevises.

Takk! skjønner ikke mye av sånt selv, men dette virket som en for enkel utvei.
Citera
2019-10-18, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Tillegg:
Var AEH på tur med hunden den morgenen? Hvis hun var på tur og hun hadde mobilen med, så kan vel etterforskerne se mobilens bevegelser. Hvis en GM ev overfalt henne på turen, og deretter tok hennes mobil (og hunden) med tilbake til huset, så kan kanskje etterforskerne se om mobilen ev forflyttet seg i større hastighet til huset enn fra huset?

Eller hun kunne ev ha lagt igjen mobilen hjemme etter 9:14-samtalen (og ev derfor ble ikke de anropene som kom kort tid etter 9:14-samtalen besvart), og deretter kunne hun ev ha gått på tur med hunden osv.

MEN hvis politiet mener at huset er åstedet, så har de vel klare indikasjoner på dette. Kanskje de også har sett på tidspunkter for strøm- og vann-forbruk i huset (som andre skrev om).
Din resonemang är intressant!

Hur var det med hunden eller hundarna - hade hon en eller två hundar?

etc ...
Citera
2019-10-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

etc ...
Takk! :-) Jeg har forstått det slik at de på det tidspunktet hadde kun 1 hund (som fremdeles var valp), av rasen whippet, og at de hadde anskaffet den hunden ganske kort tid før AEH forsvant.
Et vitne fortalte:
"- Vi snakket mye sammen når vi møttes på luftetur. En av de siste gangene jeg møtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde fått en ny valp, minnes naboen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

"På bildet politiet har sendt ut, er hun avbildet med familiens gamle hund."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-fra-astedet_-fant-familiens-valp-innestengt-pa-et-rom-_-1.14378660
Jeg vet ikke om det betyr deres forrige hund (som de da ev ikke lengre hadde)?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-18 kl. 13:44.
Citera
2019-10-18, 13:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja det står vel og at vedkommende ikke er interessant, og at dette er et slags prøveprosjekt. Jeg sitter også med en klar følelse av at politiet leker katt og mus med GM for å få han til å gå i en felle. På tv2 nyheter står det at Brøske ikke vil kommentere om de visste om møter mellom TH og den eks kriminelle. Hva tenker dere om det? Tror dere politiet visste det, eller svarer han på denne måten fordi de ikke visste om der før etterpå. Må si jeg finner det underlig at ikke TH og Holden har involvert politiet i dette møte som tydeligvis var planlagt. Muligens ville ikke den kriminelle ha politiet med på møte, men de burde jo uansett ha brukt avlytting

Nb! Denne dansken er en eks-kriminell som nå har viet sitt liv til å hjelpe andre UT av tunge kriminelle miljø. En viktig presisering. Jeg tipper vedkommende har ment å ha kommet over noe informasjon som kanskje eller kanskje ikke er relevant for saken. Kanskje med håp om dusør. Det at politiet ikke vil kommentere kan bero på at dette er et prosjekt styrt av familien, og politiet lover aldri ut dusør. For TH er det beleilig at info om møtet lekkes til media fordi det støtter inntrykket av ukjente, kriminelle aktører.
Citera
2019-10-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

etc ...
Hvor er hunden begravd 😀
Citera
2019-10-18, 15:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det ngn bjudning Hagens hade? Många bjudna? GM som vill utöka antalet möjliga misstänkta?

Godt spørsmål, men jeg vet ikke.
Citera
2019-10-18, 15:06
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nb! Denne dansken er en eks-kriminell som nå har viet sitt liv til å hjelpe andre UT av tunge kriminelle miljø. En viktig presisering. Jeg tipper vedkommende har ment å ha kommet over noe informasjon som kanskje eller kanskje ikke er relevant for saken. Kanskje med håp om dusør. Det at politiet ikke vil kommentere kan bero på at dette er et prosjekt styrt av familien, og politiet lover aldri ut dusør. For TH er det beleilig at info om møtet lekkes til media fordi det støtter inntrykket av ukjente, kriminelle aktører.

Dette er en interessant tanke! At initiativet kommer fra denne mannen og ikke mgm?
Citera
2019-10-18, 15:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette er en interessant tanke! At initiativet kommer fra denne mannen og ikke mgm?

Det har jeg tatt som en selvfølgelighet, det er vel neppe Holden & co som har tatt initiativ ut av det blå i den saken...?
Citera
2019-10-18, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk! :-) Jeg har forstått det slik at de på det tidspunktet hadde kun 1 hund (som fremdeles var valp), av rasen whippet, og at de hadde anskaffet den hunden ganske kort tid før AEH forsvant.
Et vitne fortalte:
"- Vi snakket mye sammen når vi møttes på luftetur. En av de siste gangene jeg møtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde fått en ny valp, minnes naboen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182

"På bildet politiet har sendt ut, er hun avbildet med familiens gamle hund."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-fra-astedet_-fant-familiens-valp-innestengt-pa-et-rom-_-1.14378660
Jeg vet ikke om det betyr deres forrige hund (som de da ev ikke lengre hadde)?

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvor er hunden begravd 😀
Hon borde ha varit ute med hunden antingen innan 09:14-samtalet eller omedelbart efter.

Då är det mycket troligt att mobiltelefonen var kvar i hemmet, eftersom den antingen var tom för ström eller att hon lämnade den, för att hon bara gick för att rasta hunden - och att personen som ringde efter 09:14-samtalet därför inte fick något svar.

Jag tror att telefonen laddade och var dold, gömd bakom ett möbel eller liknande.

Jag tror att GM inte hittade mobilen - och att GM hade en anledning att ta bort kroppen och mobilen - eftersom det fanns spår på både kroppen och mobilen.

Jag tror att AE kan ha dödats för att hon kände GM eller att det var en kidnappning som gick fel eller att det var ett planerat mord för att täcka ett annat organiserat brott eller att ta fokus från ett annat fall, t.ex. en pågående utredning och en kommande rättegång.
Senast redigerad av Havhest 2019-10-18 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in