2019-10-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er allerede alt for sent. Hvis han hadde vært uskyldig, ville han ha engasjert private etterforskere for lenge siden.

Det ligger også i sakens natur, at å betale i dyre dommer for private etterforskere som i verste fall avslører hans egen forbrytelse og egen skyld, at det ikke er noe han føler for å bruke mye penger på.

I utgangspunktet tror jeg ikke TH har hverken erfaring med eller kjennskap til kriminelle miljøer. I tillegg har han heller ikke sosiale ferdigheter og tilstrekkelig erfaring og sluhet til å ro i land en avtale med kjøp av syndebukk som skal tilstå og sone. For å greie det må han ha hjelp. Og der tror jeg ikke Holden er villig til å bidra.

Er ikke litt av vitsen med å engasjere privatetterforskere at du kan bestemme hvor de skal lete? Orderud-folket holder fremdeles på med sin, som roter i gamle navn og "Balkan-sporet".
Citera
2019-10-18, 10:22
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
I utgangspunktet tror jeg ikke TH har hverken erfaring med eller kjennskap til kriminelle . I tillegg har han heller ikke sosiale ferdigheter og tilstrekkelig erfaring og sluhet til å ro i land en avtale med kjøp av syndebukk som skal tilstå og sone. For å greie det må han ha hjelp. Og der tror jeg ikke Holden er villig til å bidra.

Så hva tror du motivasjonen kan være for et slikt møte?
Citera
2019-10-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Tillegg:
Var AEH på tur med hunden den morgenen? Hvis hun var på tur og hun hadde mobilen med, så kan vel etterforskerne se mobilens bevegelser. Hvis en GM ev overfalt henne på turen, og deretter tok hennes mobil (og hunden) med tilbake til huset, så kan kanskje etterforskerne se om mobilen ev forflyttet seg i større hastighet til huset enn fra huset?

Eller hun kunne ev ha lagt igjen mobilen hjemme etter 9:14-samtalen (og ev derfor ble ikke de anropene som kom kort tid etter 9:14-samtalen besvart), og deretter kunne hun ev ha gått på tur med hunden osv.

MEN hvis politiet mener at huset er åstedet, så har de vel klare indikasjoner på dette. Kanskje de også har sett på tidspunkter for strøm- og vann-forbruk i huset (som andre skrev om).
Går du på speed eller noe? Du har jo fullstendig munndiare.
Citera
2019-10-18, 10:26
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Det er allerede alt for sent. Hvis han hadde vært uskyldig, ville han ha engasjert private etterforskere for lenge siden.

Én ting jeg har ment å spørre deg. Du virker beinhard på at TH er hoved-gjerningsmann her, men hva er det som gjør deg å sikker - det oppleves som om du ikke eier en tvil i denne saken?
Citera
2019-10-18, 10:32
Medlem
Monsens avatar
Angående 0914-samtalen og hemmeligholdet.

La oss si at AE brukte både telefonen og iPad-en til å ringe med. Da må man ha dobbelt sim-kort (tvilling, heter det vel?). Hvis mgm tok med seg AE sin iPad på kontoret og ringte til person X, ville oppringningen bli registrert på basestasjonen ved arbeidsstedet eller ved hjemmet der AE sin telefon lå?
Citera
2019-10-18, 10:35
Medlem
Tipper han luftet idéen om dusør ol, og om det i det hele tatt er mulig å få informasjon fra miljøet.
Citera
2019-10-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Så hva tror du motivasjonen kan være for et slikt møte?

Det er grep etter halmstrå, men å etablere kontakt med noen som kan guide ham i forsøket på å bevare inntrykk av at motparten er reell, pluss eventuelt etablere kontakt med noen som kan skaffe kandidater for tilståelse og soning.

I utgangspunktet har han nok trodd det kunne la seg gjøre å betale for en syndebukk. Kanskje bare ved å betale løsepenger. Men det er ett par uoverkommelige problemer som har oppstått.

- TH har ikke selv full innsikt i etterforskningen
- politiet har neglisjert eller feiltolket enkelte av sporene han har lagt ut
- det skaper usikkerhet om hva slags informasjon en syndebukk må vite for å ha troverdighet
- og politiet er antakelig i ferd med å skaffe bunnsolide beviser på at TH har begått ugjerningen selv
Citera
2019-10-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvis mgm har leid inn kriminelle, kan det være for å fiske etter om noen har tystet om oppdraget innad i miljøet? Men at denne utsjekkingen har mgm kamuflert som et møte med the good guys? De som har hoppet av. Verken Holden eller avhopperne trenger å vite om det.

Jeg tror også at lekkasjen om prøvetaking av DNA fra tidligere ansatt, bare er noe politiet bruker for å forvirre mgm om hvor de leter. Jeg har fått høre at vedkommende neppe er involvert i noe sånt. Det er ikke ham politiet er interessert i.

Ja det står vel og at vedkommende ikke er interessant, og at dette er et slags prøveprosjekt. Jeg sitter også med en klar følelse av at politiet leker katt og mus med GM for å få han til å gå i en felle. På tv2 nyheter står det at Brøske ikke vil kommentere om de visste om møter mellom TH og den eks kriminelle. Hva tenker dere om det? Tror dere politiet visste det, eller svarer han på denne måten fordi de ikke visste om der før etterpå. Må si jeg finner det underlig at ikke TH og Holden har involvert politiet i dette møte som tydeligvis var planlagt. Muligens ville ikke den kriminelle ha politiet med på møte, men de burde jo uansett ha brukt avlytting
Citera
2019-10-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja det står vel og at vedkommende ikke er interessant, og at dette er et slags prøveprosjekt. Jeg sitter også med en klar følelse av at politiet leker katt og mus med GM for å få han til å gå i en felle. På tv2 nyheter står det at Brøske ikke vil kommentere om de visste om møter mellom TH og den eks kriminelle. Hva tenker dere om det? Tror dere politiet visste det, eller svarer han på denne måten fordi de ikke visste om der før etterpå. Må si jeg finner det underlig at ikke TH og Holden har involvert politiet i dette møte som tydeligvis var planlagt. Muligens ville ikke den kriminelle ha politiet med på møte, men de burde jo uansett ha brukt avlytting

Jeg tror politiet vet alt. Holden på sin side ser ut til å få lite informasjon fra dem.
Det er noe rart med all informasjonen som kommer nå. Noe er "off", og det tyder på en strategi rettet mot den/de som står bak.
Citera
2019-10-18, 10:49
Medlem
Citat:
Det tror jeg bare kan bety én ting, at TH fisker etter kandidater som er villig til å tilstå og sone for drapet på AEH.

Hvis TH fremover nå skulle arrangere hyppige og personlige møter med kriminelle eller eks-kriminelle, tror jeg at politiet vil bli tvunget til å anholde ham. Han kan ikke få anledning til å kjøpe seg fri fra drapet på sin kone, gjennom å betale kriminelle som er villige til å tilstå og sone for et drap de ikke har begått, mot å få utbetalt millioner fra TH. Det går ikke an.

Tviler sterkt på at motivet er å få noen til å tilstå drapet, hvem vil tilbringe minst 10 år i fengsel for noe de ikke har gjort og da må nok TH ut med mye penger mye, og jeg antar politiet holder fortløpende med kontoene til TH.
Citera
2019-10-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror politiet vet alt. Holden på sin side ser ut til å få lite informasjon fra dem.
Det er noe rart med all informasjonen som kommer nå. Noe er "off", og det tyder på en strategi rettet mot den/de som står bak.

Er nok katt og mus lek politiet holder på med? Så det er bare å håpe at katten går i fella.
Citera
2019-10-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Tviler sterkt på at motivet er å få noen til å tilstå drapet, hvem vil tilbringe minst 10 år i fengsel for noe de ikke har gjort og da må nok TH ut med mye penger mye, og jeg antar politiet holder fortløpende med kontoene til TH.

Sporbare kontoer er en ting. Er det bare på film at milliardærer har uante mengder kontanter liggende til uforutsette ting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in