2019-10-18, 09:03
Medlem
Hva mener dere om møtet Tom H og Holden hadde? Hva betyr dette møtet?
Citera
2019-10-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Eks-kriminell i møte med Tom Hagen om forsvinningssaken.

Til stede på møtet, som ble holdt på Holdens kontorer i Akersgata i Oslo, deltok Tom Hagen, en venn av Hagen, bistandsadvokat Holden og danske Michael Green.

Sistnevnte er tidligere medlem av ulike kriminelle MC-klubber i Danmark.

https://www.tv2.no/nyheter/10922869/

Familien har kanskje engasjert en egen privatetterforsker?
Citera
2019-10-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb

Antagelig siden han har mye kontakt i de forskjellige tunge kriminelle miljøene. Alltid noen som har hørt noe om miljøene er involvert vel og merke.
Citera
2019-10-18, 09:30
Medlem
Citat:
Eks-kriminell i møte med Tom Hagen om forsvinningssaken.

Til stede på møtet, som ble holdt på Holdens kontorer i Akersgata i Oslo, deltok Tom Hagen, en venn av Hagen, bistandsadvokat Holden og danske Michael Green.

Sistnevnte er tidligere medlem av ulike kriminelle MC-klubber i Danmark.

https://www.tv2.no/nyheter/10922869/

Siterer TV2-linken:

Citat:
Brøske sier til TV 2 at politiet ikke utelukker at stripsen kan være plassert i boligen for å skape en dekkhistorie.

Dette møtet er et synlig uttrykk for at TH nå plages av at politiet sirkler han inn. Om TH mener seg uskyldig mistenkt, er det minst to grep han burde ha tatt, og det for lenge siden.

- Utlove dusør. TH har stått og står helt fritt til å utlove dusør, uten hensyn til hva politiet sier.
- Engasjere selvstendige etterforskere privat.

Et tredje viktig moment, TH burde ikke ha vært så rask med å løpe til politiet med informasjon om kontakt fra angivelig motpart. Det svekker inntrykket av at TH og familien selv tror at det finnes en motpart, når angivelig kontakt så åpenbart blir brukt for å befeste et inntrykk av at "motparten virkelig finnes og er reell". TH og familien burde ha vært helt tause utad om slik kontakt, og dermed i det minste bevart et ytre inntrykk av at de tror AEH er i live og at hun muligens kan komme hjem.

I TH's utsatte situasjon blir det å løpe til pressen for å "bevise" at motparten finnes, omtrent like nyttig som å skyte seg selv i foten. Det er i grunnen merkelig at han selv ikke forstår det.

Den åpenbare forklaringen på at politiet har sluttet med pressekonferanser er at den informasjonen som nå blir frigitt, ikke krever noen kommentar fra bistandsadvokaten og TH.

Når saken er blitt oppklart og informasjonen blir mer konkretisert, vil vi se at alle disse dryppene dreier seg om indisier mot TH. Det vil derfor ikke være naturlig for TH's bistandsadvokat å kommentere informasjonen.

Men jeg forventer en pressekonferanse etter at politi og statsadvokat har møte med riksadvokaten om status i etterforskningen, neste fredag, den 25. oktober.
Citera
2019-10-18, 09:32
Medlem
Citat:
Antagelig siden han har mye kontakt i de forskjellige tunge kriminelle miljøene. Alltid noen som har hørt noe om miljøene er involvert vel og merke.

Jeg vil tro politiet har hatt følere ute i alle miljøene de kan tenke seg er involvert.
Holden har hele veien sagt at de har stor tiltro til politiet, og peker på et godt samarbeid.
Hvis TH har engasjert egne folk til å se i retninger de mener politiet ignorerer, hva tyder det på?
Citera
2019-10-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siterer TV2-linken:

Dette møtet er et synlig uttrykk for at TH nå plages av at politiet sirkler han inn. Om TH mener seg uskyldig mistenkt, er det minst to grep han burde ha tatt, og det for lenge siden.

- Utlove dusør. TH har stått og står helt fritt til å utlove dusør, uten hensyn til hva politiet sier.
- Engasjere selvstendige etterforskere privat.

Et tredje viktig moment, TH burde ikke ha vært så rask med å løpe til politiet med informasjon om kontakt fra angivelig motpart. Det svekker inntrykket av at TH og familien selv tror at det finnes en motpart, når angivelig kontakt så åpenbart blir brukt for å befeste et inntrykk av at "motparten virkelig finnes og er reell". TH og familien burde ha vært helt tause utad om slik kontakt, og dermed i det minste bevart et ytre inntrykk av at de tror AEH er i live og at hun muligens kan komme hjem.

I TH's utsatte situasjon blir det å løpe til pressen for å "bevise" at motparten finnes, omtrent like nyttig som å skyte seg selv i foten. Det er i grunnen merkelig at han selv ikke forstår det.

Den åpenbare forklaringen på at politiet har sluttet med pressekonferanser er at den informasjonen som nå blir frigitt, ikke krever noen kommentar fra bistandsadvokaten og TH.

Når saken er blitt oppklart og informasjonen blir mer konkretisert, vil vi se at alle disse dryppene dreier seg om indisier mot TH. Det vil derfor ikke være naturlig for TH's bistandsadvokat å kommentere informasjonen.

Men jeg forventer en pressekonferanse etter at politi og statsadvokat har møte med riksadvokaten om status i etterforskningen, neste fredag, den 25. oktober.

Slik leser jeg også dette utspillet. En pressekonferanse fra Holden er nok straks på trappene.
Citera
2019-10-18, 09:36
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Hvis mgm har leid inn kriminelle, kan det være for å fiske etter om noen har tystet om oppdraget innad i miljøet? Men at denne utsjekkingen har mgm kamuflert som et møte med the good guys? De som har hoppet av. Verken Holden eller avhopperne trenger å vite om det.

Jeg tror også at lekkasjen om prøvetaking av DNA fra tidligere ansatt, bare er noe politiet bruker for å forvirre mgm om hvor de leter. Jeg har fått høre at vedkommende neppe er involvert i noe sånt. Det er ikke ham politiet er interessert i.
Citera
2019-10-18, 09:39
Medlem
Citat:

Det er TH som ønsker informasjon og innsyn i kriminelle miljøer.

Slik at han skal kunne spekulere ut og konstruere opp plausible forklaringer på tausheten fra den angivelige motparten.
Citera
2019-10-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er TH som ønsker informasjon og innsyn i kriminelle miljøer.

Slik at han skal kunne spekulere ut og konstruere opp plausible forklaringer på tausheten fra den angivelige motparten.

Det høres plausibelt ut.
Du tror ikke han kan ha engasjert en privatetterforsker? Kanskje litt tidlig.
Citera
2019-10-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg vil tro politiet har hatt følere ute i alle miljøene de kan tenke seg er involvert.
Holden har hele veien sagt at de har stor tiltro til politiet, og peker på et godt samarbeid.
Hvis TH har engasjert egne folk til å se i retninger de mener politiet ignorerer, hva tyder det på?

Det tror jeg bare kan bety én ting, at TH fisker etter kandidater som er villig til å tilstå og sone for drapet på AEH.

Hvis TH fremover nå skulle arrangere hyppige og personlige møter med kriminelle eller eks-kriminelle, tror jeg at politiet vil bli tvunget til å anholde ham. Han kan ikke få anledning til å kjøpe seg fri fra drapet på sin kone, gjennom å betale kriminelle som er villige til å tilstå og sone for et drap de ikke har begått, mot å få utbetalt millioner fra TH. Det går ikke an.
Citera
2019-10-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvis mgm har leid inn kriminelle, kan det være for å fiske etter om noen har tystet om oppdraget innad i miljøet? Men at denne utsjekkingen har mgm kamuflert som et møte med the good guys? De som har hoppet av. Verken Holden eller avhopperne trenger å vite om det.

Jeg tror også at lekkasjen om prøvetaking av DNA fra tidligere ansatt, bare er noe politiet bruker for å forvirre mgm om hvor de leter. Jeg har fått høre at vedkommende neppe er involvert i noe sånt. Det er ikke ham politiet er interessert i.
Hvor står det at dette var tidligere ansatt?

Noen tolker det VG skrev på en annen måte:
Citat:
" VG skriver at de intervjuet dennne mannen som nå har avlagt DNA-prøve for ikke så lenge siden. Da er det vel naturlig å tro at det er ..."
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/48784414/#48784414

Sto det ev noe om at de tar prøver av alle som har besøkt huset i en viss tid før forbrytelsen, så er det vel standard prosedyre å utføre disse prøvetakingene av disse personene (og prøvetakingen av disse personene betyr ikke at de er mistenkt)?

Citat:
"– Jeg vil ikke kommentere analyseresultatene, sier Brøske, som likevel bekrefter at personer nå blir innkalt for å avgi DNA-prøver for å bli sjekket ut av saken"

"Fredag skriver VG at etterforskerne forsøker å rekonstruere en DNA-profil som kan peke mot mulige gjerningspersoner. Et vitne i saken ble i forrige uke kontaktet av Kripos for å avgi DNA-prøve. Vedkommende hadde tidligere vært hjemme hos ekteparet.
– Politiet sa ikke så mye, men jeg fikk inntrykk av at de skulle utkvittere DNA fra boligen, sier han til avisa.
Mannen var også inne i bildet da politiet etterforsket alle skospor i huset til de bare satt igjen med ett uidentifisert avtrykk fra Sprox-skoen i størrelse 45."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-sjekker-ut-dna-spor-i-hagen-saken-1.1602885
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-18 kl. 10:25.
Citera
2019-10-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det høres plausibelt ut.
Du tror ikke han kan ha engasjert en privatetterforsker? Kanskje litt tidlig.

Det er allerede alt for sent. Hvis han hadde vært uskyldig, ville han ha engasjert private etterforskere for lenge siden.

Det ligger også i sakens natur, at å betale i dyre dommer for private etterforskere som i verste fall avslører hans egen forbrytelse og egen skyld, at det ikke er noe han føler for å bruke mye penger på.

I utgangspunktet tror jeg ikke TH har hverken erfaring med eller kjennskap til kriminelle miljøer. I tillegg har han heller ikke sosiale ferdigheter og tilstrekkelig erfaring og sluhet til å ro i land en avtale med kjøp av syndebukk som skal tilstå og sone. For å greie det må han ha hjelp. Og der tror jeg ikke Holden er villig til å bidra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in