2019-10-17, 23:01
Medlem
ArchieBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Du skriver du har N.
Och inte har c ooch v När det kommer till sport.
Var hittade du den N på nätet ?
För den rätta N har ingen sida.
Den N som sida är nere är inte den rätta N.
Och sen vad har du för utrustning hur kör du det.
Vad för app använder du.
För jag har inga problem med något av det du har problem med.
Har alltid haft EPG

Tidigare inlägg: Jag lät mig luras av förstnämnda i detta inlägg, så ni andra gör inte samma misstag.
2019-10-18, 02:47
Medlem
Har hamnat I ett dilemma här. Har en LG smart tv (2016 modell) och har sedan två år tillbaka använt mig utav IP TV King. Har använt mig av Smart IP TV appen. Första året fungerade allt klockrent. Andra året däremot så laggade många kanaler och jag märkte att hastigheten för min internet sjönk drastiskt. Kör på en 100/20mbit Lina. När jag kör speed test på min tv så får jag ynka 5 mbit (ibland mindre) trots att jag är ansluten via kabel. Har nu varit utan tv i 3 månader och testat runt olika leverantörer. Upplevde precis samma fel med alla andra förutom 1 som inte funkade helt. Nu till min fråga:

Tycker ni att jag bör köpa en Mag 410 (samma prisklass som Mag332) box för att sedan köra via denna och förhoppningsvis få bättre hastighet? Lär detta lösa mitt problem? Tänker att, ifall jag kopplar in boxen via kabel så lär den hamna på 50-100 mbit som de flesta enheter gör när man kör via lina. För cirka 3 månader sedan så började jag få felmeddelanden på min Smart IP TV app "Your tv has ran out of memory" trots att inga applikationer körs i bakgrunden samt så har Tv:n 6 gb fritt utrymme. Så vad tycker ni?
2019-10-18, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreenIce
Har hamnat I ett dilemma här. Har en LG smart tv (2016 modell) och har sedan två år tillbaka använt mig utav IP TV King. Har använt mig av Smart IP TV appen. Första året fungerade allt klockrent. Andra året däremot så laggade många kanaler och jag märkte att hastigheten för min internet sjönk drastiskt. Kör på en 100/20mbit Lina. När jag kör speed test på min tv så får jag ynka 5 mbit (ibland mindre) trots att jag är ansluten via kabel. Har nu varit utan tv i 3 månader och testat runt olika leverantörer. Upplevde precis samma fel med alla andra förutom 1 som inte funkade helt. Nu till min fråga:

Tycker ni att jag bör köpa en Mag 410 (samma prisklass som Mag332) box för att sedan köra via denna och förhoppningsvis få bättre hastighet? Lär detta lösa mitt problem? Tänker att, ifall jag kopplar in boxen via kabel så lär den hamna på 50-100 mbit som de flesta enheter gör när man kör via lina. För cirka 3 månader sedan så började jag få felmeddelanden på min Smart IP TV app "Your tv has ran out of memory" trots att inga applikationer körs i bakgrunden samt så har Tv:n 6 gb fritt utrymme. Så vad tycker ni?
Ingen box som du kan låna av någon du kan testa med?
Vad får du för hastigheter om du testar med en dator eller mobilen?
2019-10-18, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Mobil runt 70mbit. (Wifi)

Dator runt 70-80 mbit (Wifi)

Stationär dator med kabel (95>)
2019-10-18, 03:24
Medlem
Citat:

Oj glömde svara på din fråga där

Har tyvärr ingen med en box.
2019-10-18, 03:28
Medlem
Citat:
Oj glömde svara på din fråga där

Har tyvärr ingen med en box.
Ingen uppdatering på tvn som inte är gjord?
Något är ju galet med tvn om du får så bra hastigheter med dator och mobil.
2019-10-18, 03:32
Medlem
Citat:
Ingen uppdatering på tvn som inte är gjord?
Något är ju galet med tvn om du får så bra hastigheter med dator och mobil.

Precis, helt sjukt. Tvn har inga uppdateringar och läste för cirka 1 månad sedan att LG har problem med internet hastighet på TV. Finns det andra källor att testa internet hastighet på för Tv:ns del? I PS4 så får jag bra resultat som datorn. När jag tittar på exempelvis Cmore via Smart IPTV appen så står det hastigheten längst nere till höger. Där brukar den ligga på 1-5 mbit/s. När kanalen fungerar riktigt bra så ligger den på runt 10mbit/s.

Edit: Glömde nämna att jag har även testat att byta till Wifi läge och får fram precis samma siffror.
Senast redigerad av KreenIce 2019-10-18 kl. 03:37.
2019-10-18, 07:46
Medlem
Mag 410 är i samma prisklass men kom ihåg att Mag 410 inte kör stalker.
Kan rekommendera dig däremot att köpa mag 324 , gott om minne och går runt 900kr på amazon.

Citat:

2019-10-18, 07:54
Medlem
Svintomans avatar
Vill du ändå köra Androidbox som MAG 410 är så är det många som upplever Xiaomi Mi Box som en bra stabil androidbox.

Gillar du bättre apple så funkar ju alltid appletv från gen4 och framåt fint.
2019-10-18, 08:59
Medlem
Citat:

vad ni än gör, köp inte något av MAG, mag boxarna stödjer inte alla codecs så ni får problem med ljud på vissa kanaler och VOD's. samt att MAG har börjat blockera portal adresser för att förhindra våra kära leverantörer ska köras på deras boxar.

Jag tycker du ska köra på TVIP 605 för en bekväm, enkel och smidig upplevelse, som många andra erfarna användare bakåt i tråden rekommenderar. TVIP är den enda tillverkaren där du kan få automatiskt svensk tal och text, helt klart värt det.
2019-10-18, 09:39
Medlem
Mag funkar hur bra som helst, finns no block filer man kan uppdatera den med och då kan ingen blockera portalen.

När det gäller uppspelning av VOD bör alla leverantörer lärt sig att man laddar upp filmer och serier i x264 format , då klarar alla spelare av att spela upp det.

Mag är personligen min favorit , sen är ju smaken som baken

Citat:
Ursprungligen postat av smafox
vad ni än gör, köp inte något av MAG, mag boxarna stödjer inte alla codecs så ni får problem med ljud på vissa kanaler och VOD's. samt att MAG har börjat blockera portal adresser för att förhindra våra kära leverantörer ska köras på deras boxar.

Jag tycker du ska köra på TVIP 605 för en bekväm, enkel och smidig upplevelse, som många andra erfarna användare bakåt i tråden rekommenderar. TVIP är den enda tillverkaren där du kan få automatiskt svensk tal och text, helt klart värt det.
2019-10-18, 09:42
Medlem
ArchieBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchieBates
Tidigare inlägg: Jag lät mig luras av förstnämnda i detta inlägg, så ni andra gör inte samma misstag.

Korr: Tidigare inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in