2019-10-17, 20:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Vem är 23 åringen som släpptes?

Om man kollar de misstänkta i FUPen så BÖR det vara T*ha El Ali. Född 19951031 så han är idag 23 år.
Citera
2019-10-17, 20:23
Medlem
De två medhjälparna skulle ändå inte kunna släppas för vad jag förstod så sitter de redan av andra straff sedan tidigare?
Citera
2019-10-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra! han skulle suttit inlåst redan för vansinneskörningen när han körde på en bebis och en mamman som blev hjärnskadad för livet. Helt sjukt att han sprang runt på stan och organiserade ett misslyckat mord på 16-årigeAhmed Obaid och sedan Abdulaziz. Vilken efterbliven tomte!

Ber till Gud att han får livstid så även mamman och barnet får lite upprättelse!
Citera
2019-10-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ny artikel i Sydsvenskan, här är delar av det:

"Tre av fyra åtalade för inblandning i mordet på Ramels väg 2017 blir kvar i häkte efter att rättegången avslutats. Det indikerar att de kommer dömas. En av dem, 28-åringen som misstänks ha styrt mördarligan, riskerar livstids fängelse."

"Inga ögonvittnen har heller pekat ut gärningsmännen. Och de binds inte till brottsplatsen genom DNA eller annan teknisk bevisning.
Men en uppmärksam boende såg när de eldade upp sin flyktmoped, och tog registreringsnumret på den personbil som sedan plockade upp dem.
Den aktuella Skodan stoppades senare samma kväll, och ett annat fordon. Alla sju män som fanns i bilarna greps. I en av bilarna fanns en Blackberry-telefon, som polisen inte lyckades öppna.
Åklagaren hävdar att telefonen tillhör en av de gripna, en 28-årig man. Han misstänks ha organiserat mordet mot en betalning på 500 000 kronor."

"Efter att ha överlagt under torsdagen beslutade tingsrätten att 28-åringen och två misstänkta medhjälpare ska hållas kvar i häkte i väntan på domen. Detta brukar vara en indikation på att de kommer att fällas."

Citat:
Ber till Gud att han får livstid så även mamman och barnet får lite upprättelse!

Är jag helt ute och cyklar. Men borde inte 28åringen S*lam?
Då han är anstiftaren ?
Citera
2019-10-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra! han skulle suttit inlåst redan för vansinneskörningen när han körde på en bebis och en mamman som blev hjärnskadad för livet. Helt sjukt att han sprang runt på stan och organiserade ett misslyckat mord på 16-årigeAhmed Obaid och sedan Abdulaziz. Vilken efterbliven tomte!

Vem är 28 åringen ????
Citera
2019-10-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Är jag helt ute och cyklar. Men borde inte 28åringen S*lam?
Då han är anstiftaren ?

Edit; läste fel, nevermind ! 🙄
Citera
2019-10-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorrozorrozorro
Vem är 28 åringen ????

J*wad. M0mme fyller 28 på lördag men det lär inte vara han.
Citera
2019-10-18, 00:37
Medlem
Otursmannens avatar
har någon fup?
Citera
2019-10-18, 03:47
Medlem
Citat:
Dom skickade telefonen till Norge där hade dom ett program som kunde låsa upp den.
Vet du hur många mord runtom världen som skulle lösas om det bara var så enkelt?

Jag gissar på att ösenordet var för svagt, som nån annan skrev. Kanske me hjälp av nåt program så kunde de slå in miljontals varianter av namn + siffror +andra vanliga symboler i olika ordningar fram tills att rätt kombination kom fram. Deras riktiga metod i de här fallet kmr nog va sekretessbelagt även på rättegång.
Citera
2019-10-18, 08:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
har någon fup?

Finns i tråden, sök på FUP eller Minfil så lär du hitta den direkt.
Citera
2019-10-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Vet du hur många mord runtom världen som skulle lösas om det bara var så enkelt?

Jag gissar på att ösenordet var för svagt, som nån annan skrev. Kanske me hjälp av nåt program så kunde de slå in miljontals varianter av namn + siffror +andra vanliga symboler i olika ordningar fram tills att rätt kombination kom fram. Deras riktiga metod i de här fallet kmr nog va sekretessbelagt även på rättegång.

Det har ju stått flera gånger i tidningarna hur det gick till. Om det var si eller så skitsamm. Dom sitter där dom bör sitta!
Citera
2019-10-18, 12:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L

Det har framgått i någon FUP jag läst att företaget Cellebrite numera kan extrahera data från iOS/iPhone trots att man inte har lösenordet till den. Exakt hur det går till vet jag inte. I detta fall har jag för mig att det vara en Blackberry man lyckades komma in i. Anledningen till att alla iPhones inte skickas till Cellebrite är väl såklart för att det är väldigt dyrt. Därför görs det troligtvis bara som en sista utväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in