2019-10-17, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvorfor peker da alle spor mot Norge, det er åpenbart at enten GM forstår norsk eller iallefall samarbeider med en som forstår norsk. Klart det kan være en svenske eller en danske. Nå er det sånn at disse Sprox skoene kun er solgt i Spar Kjøp butikker i Norge. Det trenger ikke bety så mye kort vei til grensen, så kanskje jeg skal moderere meg til å innlemme at han kan være svensk, eller iallefall boende i Sverige. Jeg skal ikke påstå noe men mye tyder på at vedkommende er enten norsk eller svensk? Hvorfor tror du ikke at GM er det tro?
Sprox-skor kan också köpas i andra länder, men i Norge säljs dessa endast på Spar-kjöp.

Det kan inte heller uteslutas att papper och kuvert köptes utomlands, vilket är vad polisen undersöker nu.

Men jag håller med om att allt förmodligen blev köpt i Norge.

Om du läser vad jag skrev om nationalitet på GM, var min poäng att man inte kan utesluta att GM inte är norsk.

Det har sagts att den senaste kommunikationen var på norska - så GM måste ha kunnat norska - på ett eller annat sätt.

Jag utesluter varken en norsk eller en utländsk GM.
Citera
2019-10-17, 22:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Isåfall blir det viktig å sjekke de personene som evt var invitert dit rett før forsvinningen. For kan jo hende de ble invitert dit den gangen for å legge igjen DNA der og at det var hovedhensikten med at de skulle komme dit. En tanke og noe som må sjekkes ut.

Din kommentar leder straks tankene mine hen til personen som var der på kaffe og snitter et par dager før forsvinningen. En person som var THs tidligere betrodde høyre hånd i 25 år, men som måtte ta hatten og gå i starten av 2018.
Citera
2019-10-17, 22:25
Medlem
Theforeigners avatar
Fra danske BT.dk :

https://www.bt.dk/udland/norsk-politi-mener-at-vide-konkret-hvornaar-milliardaerfrue-blev-bortfoert

Quote:
Hvem der står bag, er uopklaret. Det kan være én eller flere. Politiet har et fåtal af personer i deres søgelys, men ikke beviser nok til at anholde nogen.

Quote:
Mistanken går ligeledes på, at drabet fandt sted i hendes hjem på dagen, hvor hun forsvandt.
Citera
2019-10-17, 22:28
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
En person som var THs tidligere betrodde høyre hånd i 25 år, men som måtte ta hatten og gå i starten av 2018.

..og en person son har inngående kjennskap til noe...
Citera
2019-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du kan ikke være noe særlig oppdatert da både krimeksperter og politiet har kommentert at kidnapperne hadde påfallende liten interesse i å innkassere løsepengekravet.

Fikk du det med deg nå ?
Ja det har jeg også lest at politiet har sagt. Men prøv å tenk at dette faktisk er en kidnapping gone wrong og du står der uten noe forhandlingskort. Hva gjør du da? Jo, etter en stund ser du at så lenge ingen faktisk vet at den kidnappede ikke lever, kan det kanskje likevel finnes en sjans til å tjene noe. Samtidig øker kommunikasjon sjansen for å bli avslørt, derfor må kommunikasjonen være kort men effektiv. Nå har kidnapperne fått 10 mill., så sjansen at de lar høre fra seg igjen er nok liten. Dette er min teori, om den har noe for seg, eller ikke, vil vi forhåpentligvis få vite med tiden.
Citera
2019-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Din kommentar leder straks tankene mine hen til personen som var der på kaffe og snitter et par dager før forsvinningen. En person som var THs tidligere betrodde høyre hånd i 25 år, men som måtte ta hatten og gå i starten av 2018.

Ja alle slike personer er jo naturligvis høy-interessante å sjekke ut av saken for politiet. Det er vel det politiet driver med nå. For det er jo helt åpenbart at det finnes en mulighet for at personer kan ha blitt invitert for å legge igjen DNA i huset slik at det har en plausibel forklaring at blir funnet DNA der. Eventuelt.
Citera
2019-10-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Sitat fra deg: "...flere teorier peker mot at GM er norske. Sko kjøpt hos Spar Kjøp, de forstår norsk, nå ser det ut til at både brevpapir og konvolutt peker mot Norge." Det kan godt være at GM er norske, men disse grunnene du ramser opp her, må ikke nødvendigvis bety at de er det. De trenger ikke være norske SELV OM de har kjøpt sko, strips og brevpapir i Norge og forstår norsk. Bare det jeg ville poengtere. Hvem og hva jeg er skal man visst være litt forsiktig med å spekulere for mye i her inne, da kan man risikere å bli utestengt. Men litt morsomt at det å være " kjerringa mot strømmen" får noen til å lure på det

Du kan ikke forvente annet enn at man blir litt mistenksom på et forum fullt av anonyme personer når du plutselig hevder at GM ikke trenger å være norsk. Nå spørs det hva du mener med å være norsk (da tenker jeg at alle som bor i Norge er norsk) Men som jeg har sagt klart de kan være svensk ( bare 1 time fra Lørenskog) men har ikke så mye med saken og gjøre. Dette er et forum hvor man spekulerer og lurer, ingen skal dømme men man lærer mye av hverandres tankegang. Ingen vet sannheten her, og som du sier man kan ikke være 100% sikker på at GM er norsk eller svensk men veldig mye tyder på det. Jeg tenker at om man planlegger kidnapping/ evnt. drap så har man fint lite og hente ved å prøve å virke norsk, men langt mer og hente ved å prøve å virke som man kommer fra et land som ikke er norsktalende. Klart det er en mulighet for at GM prøver å lure oss, men det begynner å bli så mange faktorer som taler for at vedkommende bor i Norge eller Sverige at det er vanskelig og overse. Og en evnt. GM hadde hatt alt og vinne på det motsatte. Men hvem vet, dette er i alle fall norgeshistoriens største gåte etter Orderudsaken.
Citera
2019-10-17, 22:44
Medlem
Nettavisen skrev: "Torsdag ble det også kjent at tidsrommet for forsvinningen er snevret inn til en gang mellom klokken 9.14 og 9.48 den dagen"
https://www.nettavisen.no/nyheter/kaller-inn-vitner-til-dna-prover/3423863926.html
Har politiet sagt dette?
Citera
2019-10-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Du kan ikke forvente annet enn at man blir litt mistenksom på et forum fullt av anonyme personer når du plutselig hevder at GM ikke trenger å være norsk. Nå spørs det hva du mener med å være norsk (da tenker jeg at alle som bor i Norge er norsk) Men som jeg har sagt klart de kan være svensk ( bare 1 time fra Lørenskog) men har ikke så mye med saken og gjøre. Dette er et forum hvor man spekulerer og lurer, ingen skal dømme men man lærer mye av hverandres tankegang. Ingen vet sannheten her, og som du sier man kan ikke være 100% sikker på at GM er norsk eller svensk men veldig mye tyder på det. Jeg tenker at om man planlegger kidnapping/ evnt. drap så har man fint lite og hente ved å prøve å virke norsk, men langt mer og hente ved å prøve å virke som man kommer fra et land som ikke er norsktalende. Klart det er en mulighet for at GM prøver å lure oss, men det begynner å bli så mange faktorer som taler for at vedkommende bor i Norge eller Sverige at det er vanskelig og overse. Og en evnt. GM hadde hatt alt og vinne på det motsatte. Men hvem vet, dette er i alle fall norgeshistoriens største gåte etter Orderudsaken.
Syns det er mer creepy at noen har inngående kunnskaper om hvordan man får lik til å forsvinne ved bruk av div. kjemiske stoffer, enn å ha tanker om hvorfor evt. GM ikke nødvendigvis må være norske. Men nok om det, ulike tanker får frem ulike synspunkter, og det er interessant.
Citera
2019-10-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Nettavisen skrev: "Torsdag ble det også kjent at tidsrommet for forsvinningen er snevret inn til en gang mellom klokken 9.14 og 9.48 den dagen"
https://www.nettavisen.no/nyheter/kaller-inn-vitner-til-dna-prover/3423863926.html
Har politiet sagt dette?
Funnet ut noe mer om vinduene ?
Citera
2019-10-17, 22:51
Medlem
Jeg tenker på - hvorfor står Ikke noen fra familien fram med bønn om å finne henne? Ingen uttalelser derfra. Vel man gjøre vel seg sine tanker omkring det..
Citera
2019-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
Funnet ut noe mer om vinduene ?

Nei, har ikke hatt tid. Kan du si hva du tenker om det jeg skrev om de vinklene bildene ble fotografert i, og om det jeg mener ser ut som hvit husvegg er det samme som du mener er en konstruksjon som ikke finnes på de andre bildene?

Citat:
Det du ser på 1984 bildet finnes ikke på noen nyere bilder, det er plen der du ser den konstruksjonen.

https://smp.vgc.no/v2/images/11d35955-6700-41f0-946b-e70daac38c03?fit=crop&h=1266&w=1900&1e838f93

Citat:
Bildene er fotografert i forskjellige vinkler. På bildet fra 84 ser man litt av husveggen (den lyse delen av husveggen i 1. etasje) på den siden av huset der verandaen i 2 etasje er. Dette ser man ikke på bildet fra 87 ettersom huset er fotografert ca rett ovenfra.
Er det det du mente?

Citat:
Det uthevede i fet skrift over, finnes ikke på bilder fra andre årstall (på den nettsiden) enn det bildet fra 84, fordi bildet i 84 er fotografert slik at man ser litt av den lyse veggen i 1. etasje. Er dette den lyse firkanten du prøvde å vise meg?

Jeg mente litt av den lyse veggen til venstre i 1. etasje, som sees fra en litt annen vinkel her
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLp8VL/politiet-aner-ikke-hvordan-anne-elisabeth-68-forsvant
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-17 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in