Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Eller hur, sjukskriven sen 2005 för ryggont, ångest och depression då är man inte sugen på att jobba helt enkelt. Hon får väl hitta en medicin som dämpar ångesten. Givetvis kan alla må dåligt, har själv varit sjukskriven för ångest men man kan inte det låta bli hela ens värld och identitet. Sen kan inte alla långtidssjukskrivna komma tillbaka till 100% sysselsättning utan kanske en 25-50% men då visar man iaf att man vill. Hon verkar ju inte lyft ett finger sen 2005. De borde se hennes party light försäljning som inkomst och ge henne mindre bidrag eller att kronis tar dem. Sen tycka att lyxfällan borde ringa dem och kolla hur det går. Du är vuxen människa och bör kunna ta eget ansvar.
Ett MYCKET bra inlägg, bra sammanfattning!
Camilla är ett typexempel som inte vill göra något själv, hon vill bara ha enkla lösningar som inte är jobbiga för henne. Jag ska bena ut lite enkelt vad jag menar:
Hon har ont i ryggen (och kanske övriga kroppen). Ja, har man så stor övervikt som hon har så är det inte förvånande. Nu vet jag inte om bilden i Expressen var nytagen, men jag har en känsla av att hon är lika stor, om inte större än idag. Övervikt belastar leder, rygg och kropp hårt och gör att dessa individer ofta får ont. Lösning: Börja med ett varsamt träningsprogram samt att äta en riktig kost. Det kommer vara skitjobbigt i början, men det kommer ge effekt. Men hon vill inte göra något som är obekvämt. Detta är en mycket svår grupp att hjälpa, då de sällan följer de råd de får av vården. Och följer de dem så gör det det i typ två dagar och det leder inte till en förbättrad situation.
Ett bidragande bekymmer med denna typ av individer är att de har bristande compliance (följsamhet) relaterat till låg utbildningsnivå.
Bara detta att hon tycker att lyxfällan har ansvar för dem visar ju på att hon inte är beredd på att ta något ansvar själv. Hon är som Anna Book, hon VILL ha en stor kliande offerkofta att vira in sig i.
Tycker så synd om hennes gubbe som säkert får slita och jobba övertid plus att han säkert får göra det mesta själv hemma.
Självklart kan man råka ut för saker i livet som gör det svårt och utveckla ångest, dock så gäller det att i slutänden själv ta ansvar. Det kan inne bära att man söker hjälp och tar till sig de råd man får och faktiskt gör en förändring i sitt liv. Frågan man ska ställa sig är; vem ska bestämma i mitt liv? Ångesten eller jag.