2019-10-17, 15:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har aldrig träffat någon som kör en plugin från Alexa.

Har aldrig blivit tillfrågad om jag kör plugin från Alexa.
Citera
2019-10-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
alexa bygger bygger på den extrema minoritet som använder deras plugin. den är ett lättmanipulerat skämt.
Nej, Alexa Site Rankigns bygger på ett stickprov utav den globala internettrafiken från enheter som använder något av över 20 000 olika webbläsartillägg. Jag vet dock inte hur många som egentligen fångas upp av detta i ett litet land som Sverige, så det är möjligt att det finns en hög grad av osäkerhet i vår lokala rangordning.

Se gärna deras supportsida här:
https://support.alexa.com/hc/en-us/articles/200449744-How-are-Alexa-s-traffic-rankings-determined-

För admins funderingar kan den här sidan förmodligen vara till viss hjälp:
https://support.alexa.com/hc/en-us/articles/200449614

Vad gäller Instagram är det som flera redan påpekat ytterst få som kommer åt deras webbsida via webbläsaren, utan de allra flesta använder appen. Således blir olika mått för hur trafikerad deras webbsida är inte speciellt representativa för hur många som faktiskt nyttjar tjänsten.
Senast redigerad av Disciplina 2019-10-17 kl. 15:46.
Citera
2019-10-17, 16:00
Medlem
ImTheMans avatar
problemet är bara idioter använder dylika webbläsartillägg, det är i princip spyware vi pratar om.

självklart talar alexa postivt om sig själva...
Citera
2019-10-17, 16:58
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att Reddit är större än Flashback i Sverige är väl ändå inget konstigt... Reddit är överlägset Flashback på alla sätt och vis. Som 2020-talet möter 1990-talet.

EDIT: den där listan handlar inte bara om besökare, utan är en kalkylerade topplista baserat på besök och besökarengagemang. Så förmodligen besöks fler sidor på Flashback av varje besökare än vad de gör på t ex Instagram.

Vilket svammel! Som om Reddit användarna skulle diskutera samhället på ett oerhört kritiskt sätt?

Flashback har bidragit "överlägset" mer till demokratin och suveräniteten i Sverige än Reddit någonsin kommer att göra. Reddit är väl bara en sandlåda för småbarnen att leka i, så vad gör du där?.
Citera
2019-10-17, 17:00
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Är det någon som vet hur Alexa fungerar?
https://www.alexa.com/topsites/countries/SE

Enligt Alexa är Reddit numera större än Facebook i Sverige, och Flashback är större än Instagram. Enligt Alexa finns det bara fem svenska sidor som är större än Flashback, och inkluderar man även tjänster som Netflix, och internationella aktörer som Google, Youtube och Facebook, så är det bara 21 aktörer som internationellt är större än Flashback i Sverige.

Det hävdas ibland att Flashback - med stöd av Alexa - har färre besökare än innan. Men enligt Alexa är vi nu betydligt större än både Hemnet och Spotify. Jag anser inte att Alexa är en trovärdig källa. Har mycket svårt att tro att Flashback har fler besökare än Instagram. Men eftersom det uppenbarligen finns de som använder Alexa som källa, och gör det ofta och återkommande, så tyckte jag det var klokt att uppmärksamma saken.

Förra året uppmärksammade medierna, med stöd av Alexa, att Reddit numera var större än Facebook i USA. Enligt samma källa är Reddit numera också större än Flashback i Sverige.

Reddit just overtook Facebook as the third most popular website in the U.S.
https://www.vice.com/en_us/article/ywebqj/reddit-just-overtook-facebook-as-the-third-most-popular-website-in-the-us

Reddit beats Facebook to become third most visited site in the US
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5792323/Reddit-beats-Facebook-visited-site-Amazons-Alexa-reports.html

Fråga: Varför tror Alexa att Flashback är större än Instagram, och att Reddit är större än Flashback?

Förra sommaren låg Flashback på en femteplats i Alexas ranking, men rasade senare flera platser, för att därefter återigen klättra något. Det intressanta är att Flashback inte hade färre sidvisningar när vi rasade i Alexas ranking, och inte heller fler besökare när vi klättrade till en högre placering.

admin

Kan tala av egen erfarenhet.. Tappat förtroende för gammelmedia ledde mig hit. Vill jag bli uppdaterad om omvärlden på ett bra och intressant sätt så är Flashback oslagbart
Citera
2019-10-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Reddit håller extremt mycket högre nivå på diskussionerna. Finns ju mer till livet än vad som händer i ankdammen Sverige.

"extremt mycket högre"? Vi får hoppas att den språkliga nivån är högre med i sådana fall.

Kan du hänvisa till några svenskspråkiga Reddit-grupper med högre nivå? I annat fall blir det en jämförelse mellan päron och äpplen. De större grupperna skulle jag påstå håller "extremt mycket lägre nivå".
Senast redigerad av Eventor 2019-10-17 kl. 17:10.
Citera
2019-10-17, 17:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
"extremt mycket högre"? Vi får hoppas att den språkliga nivån är högre med i sådana fall.

Kan du hänvisa till några svenskspråkiga Reddit-grupper med högre nivå? I annat fall blir det en jämförelse mellan päron och äpplen. De större grupperna skulle jag påstå håller "extremt mycket lägre nivå".

På reddit kan man diskutera vilken stark sås som är godast till grillningen utan att tråden 10 min senare handlar om invandring och hur sjukt dåligt allt är med Sverige.

Politik och samhälle är däremot inte värt att prata om på reddit, alla är så sjukt bajsnödiga och gråvänster. Det är som Flashback fast tvärtom, sticker man ut från mängden är man nazist (kommunist på Flashback) och bör inte lyssnas på.
Citera
2019-10-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
På reddit kan man diskutera vilken stark sås som är godast till grillningen utan att tråden 10 min senare handlar om invandring och hur sjukt dåligt allt är med Sverige.

Politik och samhälle är däremot inte värt att prata om på reddit, alla är så sjukt bajsnödiga och gråvänster. Det är som Flashback fast tvärtom, sticker man ut från mängden är man nazist (kommunist på Flashback) och bör inte lyssnas på.

Här är första bästa träffen på en tråd om stark sås: (FB) Vart hittar jag riktigt jävla starka såser? Trött på tabasco!

Ser inga högar av inlägg om hur Sverige förfaller. Är inga större problem att diskutera även sådana saker på Flashback. Finns gott om exempel på trådar om mat och recept där det inte slutar i pajkastning.

Men visst domineras "aktuella ämnen" av inlägg efter inlägg kring läget i Sverige.
Senast redigerad av Eventor 2019-10-17 kl. 17:35.
Citera
2019-10-17, 17:49
Medlem
Neolitikums avatar
Det är bra, en annan sak är att vi som hängt här sedan början måste börja återuppliva viktiga diskussioner som vi kanske tröttnat på, men som byggde upp hela grejen med Flashback.

Vi har en större publik idag som måste lära sig det som vi andra gjorde genom Flashback.
I dag så är nivån tyvärr väldigt låg på diskussionsämnena.
Citera
2019-10-17, 18:14
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag personligen tycker Reddit är skitdåligt. vet att många håller med mig också.

Alldeles för mycket PK-folk och vänstertroll.

De censurerar allt hej vilt och är typ barn.

Reddit har en extremt låg nivå överlag, som den lägsta nivån på flashback överlag.

På Flashback skräpas PRECIS ALLA TRÅDER ner av lågpannade rasister. Har man specialintressen inom andra områden än politik och kriminalitet så är Reddit offantligt mycket bättre och mer givande.
Citera
2019-10-17, 18:21
Medlem
Flashback slår Reddit alla dagar i veckan! PK-Reddit... Flashback är yttrandefrihet på riktigt!
Citera
2019-10-17, 18:21
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag har svårt att tro att reddit skulle vara större i Sverige än flashback. Hur ofta omnämns, länkas refereras det dit? Härifrån? i media? i vänkretsen?
Jag använder själv reddit....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in