Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
Hva media skriver nå stemmer med det jeg har tenkt hele tiden: TH er ikke GM, GM kan være to eller flere, to i huset og en som venter i bil på utsiden.
At samtalen 9.14 er reell har jeg aldri sett noen grunn til å tvile på, siden den konstant blir kalt siste sikre livstegn. Og hvis dette stemmer er TH utelukket som den som fysisk utførte overfallet.
"Siden i sommer har politiet offisielt jobbet etter hypotesen om at Hagen denne formiddagen ble bortført av ukjente personer, og at hun nå er drept."
Dette er altså hypotesen politiet jobber etter, nå nevnes ikke lenger bortføringen som faket for å skjule et evt. drap. Interessant.
Synes det er merkelig at han i det hele tatt har våger og involvere noen, og langt mindre så mange som 3, men utelukker ikke teorien. Men om det er så mange som 3 som er med på dette øker sjansen mye for at en av de sprekker for 10 mill er nok ikke nok til å få 3 til å holde kjeft hvis de ryker. Det er en utrolig merkelig sak dette, ikke minst fordi flere flere teorier peker mot at GM er norske. Sko kjøpt hos Spar Kjøp, de forstår norsk, nå ser det ut til at både brevpapir og konvolutt peker mot Norge.
Er det mulig at GM har undervurdert politiet så grundig at de trodde de ikke ville oppklare denne saken. Tenkte de at politiet ikke kom til å bruke så mye ressurser på denne saken og at den kom til å bli henlagt rimelig raskt . Prøver å sitte meg inni tankegangen til evnt.medhjelpere.De må jo vite at om de ble tatt risikerte de 21 års fengsel ( iallefall 10 års soning) Jeg skulle hatt meget godt betalt for å utføre et slikt oppdrag med den risikoen. Mye mer enn 10 mill. Regner med at politiet holder kontoene og finansene til TH under kontinuerlig oppsikt, så hvordan skal han utover disse 10 mill. få betalt for slike tjenester.
Regner det som 100% usannsynlig at han har vært så dum og forskuttere og om han hadde det måtte det jo være i cash spart opp gjennom mange år. Lurer på om han hadde safe?
Politiet har nok også sjekket store uttak fra kontoene hans de siste 10 årene også.
Og hvis det skulle være medhjelpere, har vi så kyniske miljøer i Norge. Politiet har jo allerede sjekket ut omtrent alle kriminelle som kunne gjort noe slikt, og iallefall er det ikke kommet frem noen mistanke til noen.
Da er man tilbake til amatører noe som gjør fallhøyden enda større.