2019-10-16, 22:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Vem fan äter kebab frivilligt 2019? Och hur hade stället råd med hyran i de kvarteren, om de enbart pysslade med att svarva kebaber, för de pysslade väl inte "med annat" på sidan? Vad kostade en kebabtallrik på syltan, 189kr?

Kebab är gott, om det är ett fräscht ställe som tillagar dem.
Där jag bor har de ett fantastiskt ställe som lagar kebab. SÅ fräscht är det också i deras lokal (jag brukar annars vara väldigt känslig för att sitta i sådana miljöer). Vällagade pizzor har de också.
Vårt lokala ställe här.

Har dock inte hittat något ställe i Stockholm som kan bräcka det.
Citera
2019-10-16, 22:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

När jag kollade på den gamla tråden fann jag att mina inlägg tagits bort, kanske för att man såg för mycket av de white-trash som startade hela skiten, men nätet glömmer aldrig, bilder från 2014:
https://www.alamy.com/stock-photo-sw...-76529094.html

Oh jisses Ser det ut sådär vid Hornsberg? Tacka fan för att det blir stökigt.

Men jag vet inte om det ser trashigt ut. Mer typ "båtlivsraggare".

Det är ju kul att samlas sådär, för unga. Fast okej, jag förstår, inte för de som bor i Hornsberg.

Det är ju samma konflikt med festande ungdomar som drar till Korfu, Ibiza osv (var drar man nuförtiden? Det var dit jag drog som ung.) Men dessa kommer i strid med lokalbefolkningen också då de härjar, super och skitar ner. Det ÄR inte roligt att ha sånt inpå sig.
Citera
2019-10-16, 23:08
Medlem
Finns tråd om Hornsberg som inte är stängd
(FB) Hornsbergs strand
Citera
2019-10-16, 23:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Finns tråd om Hornsberg som inte är stängd
(FB) Hornsbergs strand

Ok. Den började ju också rätt intressant, med någon som hade ångest för att den inte var med på tåget att köpa lägenhet som skjutit upp till 5-6 miljoner, från 2 miljoner från början,
och slutade med att det är ett förstört kaosblatteställe och rena helvetet att bo i.
Citera
2019-10-16, 23:19
Medlem
En solig och fin sommardag i Hornsberg. Hur kan de boende inte vilja sitta ute på balkongerna och njuta???

https://forumbilder.com/i/rdPL
Citera
2019-10-17, 01:56
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
.......Bor du där själv? Har lägenhetspriserna sjunkit på grund av stöket?
Ryktet säger att priserna dippat c:a 25% tack vare "blåa linjen", men jag bor inte där så jag kan inte konfimera detta, men det borde kumnna jämföras med prisutvecklingen mot andra delar av K_holmen med nybyggnationer.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha, ha Fy! När är den där tagen?
Tittar du under bilden ser du att den är tagen i juli i år, same shit as 2014.

Den bilden som jag bifogade togs av Frank Chmura, förmodligen blev han hotad, för han vågade publicera fotona först i december/januari 2015, -knappast badsäsong då. Hörde då i Juli 2014 ett rykte att en fotograf blivit hotad av några tungt kriminella som egentligen skulle ha varit på Frivårdens kontor vid Fridhemsplan, men som syns på en av hans bilder, då dom går att förstora upp.

Bara att scrolla på hans foton, den ökända båten med 5kw anläggningen finns med i en av bilderna, som också var polare med Frivårds-typerna...
https://www.alamy.com/stock-photo-sw...-76529085.html
Citera
2019-10-17, 07:15
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Ryktet säger att priserna dippat c:a 25% tack vare "blåa linjen", men jag bor inte där så jag kan inte konfimera detta, men det borde kumnna jämföras med prisutvecklingen mot andra delar av K_holmen med nybyggnationer.

Men Stadshagens tunnelbanestation fanns ju där långt innan Hornsberg började gentrifieras? Blå linjen har alltid varit den närmsta tunnelbanan (och alltid varit dålig), hur skulle det kunna påverka priserna nu?
Citera
2019-10-17, 08:41
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men Stadshagens tunnelbanestation fanns ju där långt innan Hornsberg började gentrifieras? Blå linjen har alltid varit den närmsta tunnelbanan (och alltid varit dålig), hur skulle det kunna påverka priserna nu?

Klumpigt uttryck av mig, menade invånarna som kommer med blåa linjen från förorterna, får sluta vara pk-korrekt och skriva babbe i fortsättningen. Innan Hornsbergsstrand var klart var det bara a-lagare och knarkare som steg av vid Stadshagen pga S:t Göran och andra inrättningar typ den röda tegelkåken intill där folk knivat ihjäl varandra.
Citera
2019-10-17, 10:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vänstern skall alltså kärleksbomba stället?

Jesus!

Som om den illegala slakten av djuren i lokalerna inte var nog.

Detta land alltså!
Hur gick det här egentligen.

Var det någon som dök upp?

Edit: Ser att jag blandade ihop dagarna - det är ju idag det sker. Någon som kan gå dit och kolla om det blir någon uppslutning?
Senast redigerad av Tinuviel 2019-10-17 kl. 10:56.
Citera
2019-10-17, 14:39
Medlem
Knullkungens avatar
Svts opinion live sänder ikväll livedebatt från Midan.
Citera
2019-10-17, 14:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Givetvis gör svt-opinion det.
https://twitter.com/niklasbodell/sta...48243898601472

Belinda Ohlsson ställer upp för sin kompis Natalia Kazmierska.
Senast redigerad av Tinuviel 2019-10-17 kl. 14:56.
Citera
2019-10-17, 17:02
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Tack för infon men en annan jävel jobbar ju och ska upp i svinottan.

Det finns ingen som varit med kameran på plats under dagen då och kan ge en liten förhandsvisning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in