2019-10-17, 11:42
Medlem
Madagascars avatar
Från boris twitter:

@BorisJohnson 6m
We’ve got a great new deal that takes back control — now Parliament should get Brexit done on Saturday so we can move on to other priorities like the cost of living, the NHS, violent crime and our environment #GetBrexitDone #TakeBackControl
Citera
2019-10-17, 11:48
Medlem
wwrs avatar
Vilken hjälte om han fixar det. Men för tidigt att ropa hej.
Citera
2019-10-17, 11:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vilken hjälte om han fixar det. Men för tidigt att ropa hej.
Ja det är tidigt än. Jag har försökt kolla vad DUP säger... Men det är lite oklart.

Och även om han får med sig DUP (och därmed ERG) så måste han få med sig de Tories han slängt ut ur partiet (Spartan 21). Några i Labour lär kunna rösta ja.

Men nu har de i alla fall något att rösta om på lördag...
Citera
2019-10-17, 12:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja det är tidigt än. Jag har försökt kolla vad DUP säger... Men det är lite oklart.

Och även om han får med sig DUP (och därmed ERG) så måste han få med sig de Tories han slängt ut ur partiet (Spartan 21). Några i Labour lär kunna rösta ja.

De MP som nu fäller ett förslag kan nog se sig om efter nya jobb efter nästa val. (Såvida inte förslaget till avtal är extremt udda, men det är nog mindre risk nu än när remainer-May tog fram förslag.)
Citera
2019-10-17, 12:22
Medlem
Frågan är väl om tiden räcker till? DUP verkar ju inte vara ombord ännu så det kommer krävas ytterligare förhandlingar. Även med DUP så saknas majoritet, kommer krävas att några labour-ledamöter röstar för dealen.

Bara två dagar till den 19...
Citera
2019-10-17, 12:27
Medlem
Corbyn säger nu att denna dealen är ännu värre än Mays deal som är neröstad 3 gånger tidigare.
Citera
2019-10-17, 12:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Corbyn säger nu att denna dealen är ännu värre än Mays deal som är neröstad 3 gånger tidigare.
Först tjatar zombie-riksdagen oupphörligt om att de måste ha ett avtal. Men när de sedan får ett avtal så tänker de rösta ned det.

Då tappar de än mer trovärdighet.

Mays avtal innebar att man inte gick ur EU så det var inte seriöst.
Citera
2019-10-17, 12:37
Medlem
Hur ser siffrorna i parlamentet ut just nu?

288 Tories efter avhopp och uteslutningar? 320 röster krävs för majoritet tror jag (Sinn Fein och talmannen röstar inte (8)).

32 röster som ska skrapas ihop, kommer kräva samtliga uteslutna Tories, DUP och en till. Vem i Labour offrar sin karriär?
Citera
2019-10-17, 12:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin

288 Tories efter avhopp och uteslutningar? 320 röster krävs för majoritet tror jag (Sinn Fein och talmannen röstar inte (8)).

32 röster som ska skrapas ihop, kommer kräva samtliga uteslutna Tories, DUP och en till. Vem i Labour offrar sin karriär?
Den som vill bli folkhjälte och få enastående framgångar i framtida politisk verksamhet. Någon som eliten förhoppningsvis aldrig vågar röra.
Citera
2019-10-17, 12:45
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin

Det var 5 i Labour som röstade på May's deal sist så det lär ske igen att några i labour röstar på Boris deal.
Senast redigerad av Madagascar 2019-10-17 kl. 12:50.
Citera
2019-10-17, 14:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Först tjatar zombie-riksdagen oupphörligt om att de måste ha ett avtal. Men när de sedan får ett avtal så tänker de rösta ned det.

Då tappar de än mer trovärdighet.

Mays avtal innebar att man inte gick ur EU så det var inte seriöst.

Eller så anser du att alla avtal som inte är 100% avtalslösa är att vara kvar i EU.

Mays avtal var inte bra, men de var inte avtal som höll kvar Storbritannien i EU, men oavsett vad så har hela Brexit frågan hanterats så otroligt dåligt och fortsätter att göra det.

Hade jag varit britt så hade jag skämts så pass mycket vid det här laget.
Citera
2019-10-17, 14:47
Medlem
derAltmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

DUP says it won't vote for deal because it 'drives coach and horses' through Good Friday agreement
Citat:
These arrangements will become the settled position in these areas for Northern Ireland. This drives a coach and horses through the professed sanctity of the Belfast agreement.

For all of these reasons it is our view that these arrangements would not be in Northern Ireland’s long-term interests. Saturday’s vote in parliament on the proposals will only be the start of a long process to get any withdrawal agreement bill through the House of Commons.
https://www.theguardian.com/politics/live/2019/oct/17/eu-leaders-gather-for-summit-as-boris-johnson-scrambles-to-get-backing-for-brexit-deal-politics-live ?page=with:block-5da858c18f0898437061986a#block-5da858c18f0898437061986a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in