Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-13, 21:18
  #5917
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är alltså parlamentet i Nordirland som bestämmer var tullgränsen skall gå?

Nej, då de tillhör GB, (på samma sätt som att den ryska delrepubliken Karelen inte kan bestämma var tullgränsen mellan Ryssland och EU skall gå). Men enligt det första utkastet till förslag ifrån GB så skulle nordirländarna få bestämma hur länge de ville vara en del av EU:s tullgräns.
Citera
2019-10-13, 21:25
  #5918
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag får skylla på autocorrect då jag skrev från telefonen plus hjärnsläpp på namnet, men oavsett vad så vet alla som faktiskt är insatta i problemet som är Nordirland att det är det enda som bromsar det engelska parlamentet just nu.

Så de motstridiga globalisträvarna i England och i EU har ingenting med bromsen att göra?
Citera
2019-10-13, 21:49
  #5919
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så de motstridiga globalisträvarna i England och i EU har ingenting med bromsen att göra?

Absolut inte, som sagt det som det engelska parlamentet är oroliga för just nu sedan mi5 uppmärksammade att NIRA har blivit aggressivere osv, är just Nordirland.

Det verkar åtminstone vara den enda riktiga bromsklossen
Citera
2019-10-13, 21:51
  #5920
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Bara Nordirland? Kom igen! Alla vet att det handlar om the EUSSR!

Vänligen presentera hur EU bromsar förhandlingarna och jag godtar inte åsikter utan ren och skär fakta.

För nu har ni brexit älskare skrikit om hur EU stoppar brexit och hur EU bär skulden för allt men ni presenterar aldrig något som visar på att EU stoppar brexit.
Citera
2019-10-13, 21:56
  #5921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vänligen presentera hur EU bromsar förhandlingarna och jag godtar inte åsikter utan ren och skär fakta.

För nu har ni brexit älskare skrikit om hur EU stoppar brexit och hur EU bär skulden för allt men ni presenterar aldrig något som visar på att EU stoppar brexit.

En vild gissning. De hotar med att införa strafftullar.
Citera
2019-10-13, 22:17
  #5922
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En vild gissning. De hotar med att införa strafftullar.

Det gör de dock inte.

Det finns en del riktigt pinsamma människor som inte fattar att de tullar som kommer är för att det inte finns något handelsavtal. Den deal som britterna vägrar godkänna är en preliminärdeal medan man förhandlar. Samma pinsamma människor vägrar fatta att britterna också kommer införa tullar eftersom det är vad WTO-regler innebär. Ännu mer pinsamt är att de inte fattar att en del i EU-medlemsskapet är borttagna tullar mellan medlemssländerna.

Du är förstås inte en av dem utan skriver bara vad såna påstår. Eller hur?
Citera
2019-10-14, 01:13
  #5923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vänligen presentera hur EU bromsar förhandlingarna och jag godtar inte åsikter utan ren och skär fakta.

För nu har ni brexit älskare skrikit om hur EU stoppar brexit och hur EU bär skulden för allt men ni presenterar aldrig något som visar på att EU stoppar brexit.
Åsikter är också a matter of opinion.

Jag älskar inte brexit, jag tycker det är oerhört dumt och har sagt från början att de inte kan lämna EU under WTO-regler.

Det finns mycket som inte fungerar inom EU, och att lämna EU är inte svaret, för UK kommer att ha med EU att göra oavsett. Då är det bättre att förändra från insidan.
__________________
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-10-14 kl. 01:17.
Citera
2019-10-14, 01:15
  #5924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En vild gissning. De hotar med att införa strafftullar.
Eller så hotar UK med att obstruera EU-parlamentet om de inte får brexit. Såna hot tas inte på allvar, för de har haft med Farage att göra i åratal.
Citera
2019-10-14, 01:42
  #5925
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Åsikter är också a matter of opinion.

Jag älskar inte brexit, jag tycker det är oerhört dumt och har sagt från början att de inte kan lämna EU under WTO-regler.

Det finns mycket som inte fungerar inom EU, och att lämna EU är inte svaret, för UK kommer att ha med EU att göra oavsett. Då är det bättre att förändra från insidan.

Absolut att åsikter är åsikter, men det skriks och gråts så jäkla mycket i tråden om hur EU är de som aktivt hindrar utträdet utan att ens kunna hänvisa till något annat än att det är en åsikt
Citera
2019-10-14, 09:03
  #5926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Som jag läser det är det bara produktion för den inhemska UK marknaden. Där finns inte kapacitet att förse hela världen med produkter, om Lindab ens har kunder över hela världen. Så länge UK inte har handelsavtal med hela världen gäller WTO regler, och de är förmodligen inte mer gynnsamma än EUs handelsavtal.

Men då har ju EU inget att frukta!? Varför då hota med vad jag kallar för strafftullar?

"En känslig fråga är att Storbritannien vill frångå sitt tidigare löfte i den
politiska deklarationen om "en jämn spelplan" - alltså att Storbritannien ska
avhålla sig från dumping av skatter, miljö och arbetsmarknad.

Michel Barnier varnade britterna för att det framtida frihandelsavtalet då
kommer att bli begränsat. "


BRYSSEL (Nyhetsbyrån Direkt) 2019-10-13
Citera
2019-10-14, 09:33
  #5927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Men då har ju EU inget att frukta!? Varför då hota med vad jag kallar för strafftullar?

"En känslig fråga är att Storbritannien vill frångå sitt tidigare löfte i den
politiska deklarationen om "en jämn spelplan" - alltså att Storbritannien ska
avhålla sig från dumping av skatter, miljö och arbetsmarknad.

Michel Barnier varnade britterna för att det framtida frihandelsavtalet då
kommer att bli begränsat. "


BRYSSEL (Nyhetsbyrån Direkt) 2019-10-13
Inte från Lindab nej. Det Barnier talar om är att EU enligt WTO regler har rätt att vidta åtgärder för att motverka effekterna av statliga subventioner till exv Nissan, som har en fabrik i UK och kan tvingas flytta produktionen efter brexit oavsett. UK kan också göra det billigare att anställa, lägre pension, färre rättigheter för arbetare osv för att minska effekterna av importtull till EU.

UK räddade inte Thomas Cook, men de kan tänka sig att subventionera ett utlandsägt bolag, Nissan...
__________________
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-10-14 kl. 09:42.
Citera
2019-10-14, 10:59
  #5928
Avstängd
wwrs avatar
Corbyn får kritik för att ha träffat terroristsympatisörer.
Citat:
JEZ DO IT IRA victims’ families call for Jeremy Corbyn to apologise for backing terrorist sympathisers

JEREMY Corbyn has been challenged by IRA victims’ families to apologise for backing terrorist sympathisers.

They wrote a letter to mark the 35th anniversary of the Brighton bomb, which killed five and injured 31 at a Tory conference hotel.

Days later Mr Corbyn held a Parliamentary meeting with convicted IRA terrorists.
https://www.thesun.co.uk/news/101240...pathisers-ira/

Det finns t.o.m. planer att behandla militären på samma sätt som terroristerna om de dödat: 2 års fängelse för både terrorister och militärer!
Citat:
Fury over plans to treat troops like terrorists by forcing them to accept the same jail plea deal as IRA killers
https://www.thesun.co.uk/news/717881...e-ira-killers/

Man undrar om detta hyllande av terrorister kan vara kopplat till Brexit-motstånd.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-10-14 kl. 11:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback