2019-10-17, 10:41
Medlem
kvarnvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara jag som tror att Ole-Gollum får säga adjö till Old Trafford på måndag efter Man Utd-Liverpool?

Beror nog på hur de förlorar (och OM de förlorar). En hedersam förlust mot ett bättre lag kan vara OK, men en utskåpning kan vara tuvan som tippar lasset. För det har inte sett bra ut för MU hela säsongen (förutom någon enstaka ljusglimt) och det såg inte bra ut i slutet av förra säsongen heller.

Problemet är att MU har haft så många tränare nu och så kortsiktigt tänkande de senaste åren att jag tror att många av de bättre tränarna nog funderar både en och två gånger innan de eventuellt tackar ja till att leda klubben. Så vem har dom som kan ersätta OGS?
Citera
2019-10-17, 11:07
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
...säger han med Ciao som profilbild...?
Vet inte vad det betyder ens. Finns inte italienska fotbollsfans?

VM 90.
Har aldrig stött på någon. Nej.
Rasistiska nidramsor är ju ett problem, bara svårt att se när ”Italien gillare” dissar engelsk fotbollskultur.
Dom har ju fan mer publik i typ sin 3e liga än dom så passionerade italienarna har i sin högsta.
Citera
2019-10-17, 11:11
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Haha, de får inte ens ha sittplats i de två högsta ligorna! Bara plast fans nu för tiden i England...

Håller med om att PL upplevs som plastigt. Men det beror ju på att dom lyckats för bra som gör att folk från hela världen vill se deras liga.
Dom har en levande supporterkultur långt ner i ligasystemen o merparten stödjer sitt lokala lag vilket känns väldigt sälsynt.
Citera
2019-10-17, 11:17
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
VM 90.
Har aldrig stött på någon. Nej.
Rasistiska nidramsor är ju ett problem, bara svårt att se när ”Italien gillare” dissar engelsk fotbollskultur.
Dom har ju fan mer publik i typ sin 3e liga än dom så passionerade italienarna har i sin högsta.

Du tror jag vet maskotens namn, men inte till vad han var maskot?
Det ser märkligt ut när någon har Ciao som profilbild och bashar Italien. Som om jag hade haft en bild på fish'n'chips och snackat skit om England.

Trams.
Citera
2019-10-17, 11:21
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Du tror jag vet maskotens namn, men inte till vad han var maskot?
Det ser märkligt ut när någon har Ciao som profilbild och bashar Italien. Som om jag hade haft en bild på fish'n'chips och snackat skit om England.

Trams.

Bra liknelse! Verkligen.
Har inget emot Italien, mest svenska Italienälskare. Alltid samma elitistiska, ingen annan förstår vi är dom mest passionerade o insatta osv. Dock är ni ju väldigt få.
Citera
2019-10-17, 11:27
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Bra liknelse! Verkligen.
Har inget emot Italien, mest svenska Italienälskare. Alltid samma elitistiska, ingen annan förstår vi är dom mest passionerade o insatta osv. Dock är ni ju väldigt få.
Tack jag var ganska nöjd med den.

Ok.
Citera
2019-10-17, 11:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnvagen
Beror nog på hur de förlorar (och OM de förlorar). En hedersam förlust mot ett bättre lag kan vara OK, men en utskåpning kan vara tuvan som tippar lasset. För det har inte sett bra ut för MU hela säsongen (förutom någon enstaka ljusglimt) och det såg inte bra ut i slutet av förra säsongen heller.

Problemet är att MU har haft så många tränare nu och så kortsiktigt tänkande de senaste åren att jag tror att många av de bättre tränarna nog funderar både en och två gånger innan de eventuellt tackar ja till att leda klubben. Så vem har dom som kan ersätta OGS?
Om de åker på en storförlust och samtidigt underpresterar så tror jag nog att det är goodbye för Ole-Gollum, ryktas nu att Allegri är nära att ta över Man Utd har även ryktas om att Nagelsmann är aktuell. Men med den styrelsen som Man Utd har så är det inte lätt att säga, att de anställde Solskjaer överhuvudtaget säger ju allt om hur inkompetent den ledningen är.
Citera
2019-10-17, 12:08
Medlem
anteri17s avatar
Det faktum att United har haft flera managers på sistone är för det första inte en rättvisande beskrivning, och för det andra är det ett svagt argument om det ens skulle vara sant med hänsyn till att det förutom Mourinho varit direkt svaga managers meritmässigt.

På de dryga sex år sen Ferguson avgick efter 2013 års säsong, har United haft fyra långsiktiga tränare (borträknat Giggs som var interimistisk). Den nämnda tränarruljansen är inte överdrivet stor; den är snarare nära att vara normal i toppklubbar. Vidare hade Moyes bara erfarenhet av att slåss om Europaplatser, medan van Gaal uppenbart var på väg ner vilket övertagande av Hollands landslag innan Unitedflytten med all tydlighet bevisar. Till sist behöver inte OGS kommenteras i merithänseende...

Allegri vore helt perfekt. En tränare som utan uns av tvivel tillhört topp 5 av världens alla tränare. Allegri passar också ypperligt ett lag som inte nödvändigtvis vill föra alla typer av matcher.
Citera
2019-10-17, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha fantastiskt. Så fort det gått. Kommer ihåg då huligans var fruktade av alla, men nu är det hönor som gråter ut över ord...

Riktigt fjantigt, men bättre fjantar än fruktade kanske? 39 döda italienare är tyvärr den tragiska resultatet av den tiden..

Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Haha, de får inte ens ha sittplats i de två högsta ligorna! Bara plast fans nu för tiden i England...
Är det därför alla engelska lag har mer fans på typ alla bortamatcher som spelas i CL/EL än spaggarna? Landslagen ska vi inte gå in på.

Citat:
Bra liknelse! Verkligen.

Det är något unikt med Calgari - Chievo framför 7800 personer det förstår du väl. Sen är dom mot moderna fotbollen men spelar sina supercuper i Kina. Men PL är det stora plastiga trots att Roma har jänkare som ägare, Milan någon jävla fond och Inter kineser. Juve ändrar logga. Ultras grupperna toppstyrda och mer som företag än riktiga passionerade grabbar.
Citera
2019-10-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Riktigt fjantigt, men bättre fjantar än fruktade kanske? 39 döda italienare är tyvärr den tragiska resultatet av den tiden..
...

Jag håller såklart med. Kommer ihåg då engelsmän var i Cagliari och Malmö för landslagsspel. Och det är inget jag vill ha tillbaka, men jag kan tycka att "lagom" hade varit bättre än dessa feminina män som gråter. Väl mött.
Citera
2019-10-17, 20:34
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det faktum att United har haft flera managers på sistone är för det första inte en rättvisande beskrivning, och för det andra är det ett svagt argument om det ens skulle vara sant med hänsyn till att det förutom Mourinho varit direkt svaga managers meritmässigt.

På de dryga sex år sen Ferguson avgick efter 2013 års säsong, har United haft fyra långsiktiga tränare (borträknat Giggs som var interimistisk). Den nämnda tränarruljansen är inte överdrivet stor; den är snarare nära att vara normal i toppklubbar. Vidare hade Moyes bara erfarenhet av att slåss om Europaplatser, medan van Gaal uppenbart var på väg ner vilket övertagande av Hollands landslag innan Unitedflytten med all tydlighet bevisar. Till sist behöver inte OGS kommenteras i merithänseende...

Allegri vore helt perfekt. En tränare som utan uns av tvivel tillhört topp 5 av världens alla tränare. Allegri passar också ypperligt ett lag som inte nödvändigtvis vill föra alla typer av matcher.

Jag är en av de United-fans som gärna ser Allegri ta över tränarrollen i laget.
Citera
2019-10-18, 07:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag är en av de United-fans som gärna ser Allegri ta över tränarrollen i laget.
Nu har Woodward i Man Utd gått ut och dementerat rykterna kring Allegri eller ngn annan ny tränare och säger att de tror på Ole-Gollum... Som Gunners-fan så hoppas jag att Solskjaer får ett 10-års kontrakt med Man Utd . Det sagt så är jag inte övertygad om att Allegri`s sätt att spela fotboll på hade blivit ngn större succe i England och hans fotboll hade säkerligen inte varit särskillt populär bland engelska fans. När det blev klart att Arsenal skulle byta ut Wenger så var antingen Thomas Tuchel eller Luis Enrique mina favoriter till att efterträda Wenger, Allegri var en av de sista som jag skulle vilja se som Arsenal boss, tycker faktiskt att Emery var ett bättre val än vad Allegri hade varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in