2019-10-17, 10:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men du känner henne bättre än de som säger sig stått LW nära, inklusive undertecknad?
Det fetade: Det är ju din heltidssysselsättning i tråden! Du ljuger och hittar på så mycket du orkar för att svärta ned henne.

Du och inte jag beskriver dom delar av LW,s liv du inte tycker om som svarta och smusiga. Jag pekar på vad som övertygat mig vara det som gett mördaren motivet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-17 kl. 10:47.
Citera
2019-10-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du och inte jag beskriver dom delar av LW,s liv du inte tycker om som svarta och smusiga.

Nej, det är DU som skriver det, sida upp och sida ner. Det är DU som skriver att LW var gränslös, att hon var elak, slog sina barn och låg med halva geokretsen. Dina ord, inte mina.
Det är inte delar av LWs liv, det är delar av dina fantasier
Citera
2019-10-17, 10:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då får vi hoppas att han bjuds på lite gofika och ett par danska wienerbröd, innan för(e)ställningen börjar.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a99f3fae-a468-4535-b6ef-3682568a9f66.jpg
https://coord.info/GLR4J36M (det tog sin modiga tid att arrangera madrass-scenen).

Det är också säkrast att ha ett par förpackningar snytnäsdukar till hands:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e88f5936-6c7d-4908-9a1a-b1028869ef1f.jpg
https://coord.info/GLMFBZR0

Infantil är det ord som kommer till mig. Stackars barn. Han verkar knappt ha varit särskilt närvarande som förälder- när han inte jobbade så cashade han. Eller träffade älskarinnan. En usel make och pappa, enligt mig. Stolpskott.
I hans värld verkar prio 1,2,3 ha varit Stefan...
Citera
2019-10-17, 10:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Återigen, jag har förklarat för dig tidigare att det var ingen dödsruna från kvinnan som känt LW många år och som kallade henne för syster. Kvinnan hade skrivit på sin blogg om året som passerat. I den texten fanns en avsnitt som handlade om LW och hur hon dagligen tänkte på vad som hänt och på det som LW hade anförtrott henne. Du kommer kanske få veta vem hon och flera kvinnliga nära vänner är när FUP blir offentligt, eftersom att de som i förhör har kunnat ge information som kan kopplas till mordutredningen lär isf finnas med där.

Oavsett vad som kommer att stå i FUP, så anar jag att du ändå kommer att fortsätta med att få det till att LWs leverne och personlighet gjorde att hon är medskyldig till mordet.

Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449

Jag har läst den texten på kvinnans blogg.
Hon och LW var arbetskamrater för länge sedan.

Sedan finns det en till kvinnlig vän; extradottern.

Det är de jag har hittat.
Citera
2019-10-17, 10:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
24/3 2018 är tummetott försedd med gipsskena och bandage.

Anhållen i sin frånvaro måndag em den 26 augusti. Under helgen kan han ha fått signaler om att en häktning var på gång, fått panik och rensat i galleriet.

Glömde deleta den här bilden, daterad 7 april 2018? https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/0718824d-6b26-4a99-9be1-05d122a15daf.jpg

"Kvar från FTF-jakten? Tur jag avstod eftersom jag är så jäkla fredlig."

Haha! Här inne finns kanske länkat till borttagna och för utredningen intressanta bilder. Säger bara: HALLÅ FARBROR BLÅ 🔊🔊🔊🔊
Citera
2019-10-17, 10:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du har aldrig undrat varför delar i den utredningen är maskat?
Du har inte reflekterat över det faktum att samma person som använde våld mot henne i bilen nu är misstänkt för att ha mördat henne?
Ingen liten klocka som ringer?

Ganska otroligt att en när en kvinna blir mördad så ska direkt spekuleras i hur knäpp hon var, gränslös osv, ja t.o.m det faktum att hon var adopterad läggs henne till last som något negativt, misstänksamt.
Lena hade ingen del i sin alltför tidiga död, ett fruktansvärt brott begicks mot henne och hennes anhöriga, ett fruktansvärt brott.
Någon eller några måste straffas för detta, och måtte straffet bli hårt.

Många adopterade mår tydligen inget vidare, att de blivit bortlämnade i tidig ålder kan tydligen tynga rejält upp i vuxen ålder även om de inte konkret minns bortlämnandet själva.
Anmälningarna hon gjorde blev ju inget av, så min reflektion är att de kanske gjordes utifrån att inte mådde bra av andra skäl och därmed var mer känslig och förstorade upplevda oförrätter från SD.

Hon kunde ju tagit sig ett neutralt användarnamn men tog "softpocahontas" (jo, det var SD som ska ha regat hennes konto men inget hindrade väl henne att rega ett annat namn?). Om han valde namnet utifrån att hon kanske dryftat något med honom om sina tankar om adoptivbakgrund, eller helt enkelt på grund av fördomar om servila asiater är väl oklart. Men hon böt ändå hur som helst inte användarnamn, hon godtog den användaridentitet han regade.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-17 kl. 11:01.
Citera
2019-10-17, 11:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tur att tummetott alias obersturmbannführer Yoda har ett sådant välutvecklat sinne för humor att han kan bortförklara allt: från boxningshandskar till dödskyssar: https://coord.info/GLNQ2VQ3

Yoda är en sabbare in i själen , och han vet allt - innan det händer...

Hans ord säger väldigt mycket om hans sanna natur. Skadeglad. Tror inte heller att det är så enkelt som bara en drift med sig själv, utan en sanning dold bakom ”humor”. Han verkar gilla de typen av kommunikation.

Som du tidigare skrivit:

”han tror att han ska kunna gömma sig bakom skämtet - men hans metoder och utsagor i övrigt är mycket obehagliga; genuint elaka och otäcka; fulla av hånfullhet och avundsjuka. - Han är en liten och förkrympt människa med massor av förträngda komplex”
Citera
2019-10-17, 11:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej, det är DU som skriver det, sida upp och sida ner. Det är DU som skriver att LW var gränslös, att hon var elak, slog sina barn och låg med halva geokretsen. Dina ord, inte mina.
Det är inte delar av LWs liv, det är delar av dina fantasier

Hur kan du säga du "känner" henne om du inte förstår att hon hade problem att förstå gränser?

Tror du att känna någon är ett kvantitetsbegrepp om hur många ggr man fysiskt träffats och samtalat?

Det är lögn att påstå jag skrivit att LW var elak, ha slagit sina barn eller knullat med halva geokretsen.

Det var uppgifter om handgemäng med någon av barnen vilket ska ha anmälts vid flera tillfällen. Handgemäng betyder att det storväxta barnet slog tillbaka. Håller inte räkningen hur många av geogänget hon knullat då jag tycker det är ointressant.

Elak har jag aldrig kallat henne men antagligen syftar du på hennes hämdanmälan då hon blev avvisad eller då hon förtroligt berättade för sin granne HD att hon knullat hennes man några år?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-17 kl. 11:15.
Citera
2019-10-17, 11:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Angående (den eventuella) 7§- undersökningen, vi hade en liknande sak tidigare där det påstods att SD skulle avstå häktningsförhandling och det spekulerades om han kanske erkänt. Men det blev förhandling.
Citera
2019-10-17, 11:17
Medlem
Citat:
Hur kan du säga du "känner" henne om du inte förstår att hon hade problem att förstå gränser?

Tror du att känna någon är ett kvantitetsbegrepp om hur många ggr man fysiskt träffats och samtalat?
Har inte tyckt att LW var elak, ha slagit sina barn eller knullat med halva geokretsen.
Det var uppgifter om handgemäng med någon av barnen vilket ska ha anmälts vid flera tillfällen. Det betyder att det storväxta barnet slog tillbaka. Håller inte räkning på hur många hon av geogänget hon knullat eftersom det är ointressant.

Elak har jag aldrig kallat henne men antagligen syftar du på hennes hämdanmälan då hon blev avvisad eller då hon förtroligt berättade för sin granne HD att hon knullat hennes man några år?

Vi kan ju alla se vad som intresserar dig mest, att ständigt slänga snuskiga ord på LW.
Det fetade, Tror du att känna någon är ett kvantitetsbegrepp om hur många ggr man fysiskt träffats och samtalat? , nej, du som aldrig träffat henne, alrdig pratat eller umgåtts med henne känner henne förstås bättre än alla andra!
Citera
2019-10-17, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det blev och är fortfarande rätt tyst från personer som kunde lämna intressanta uppgifter, misstänker att det beror på detta:

Det är stentyst.
S*ra Selling var ute med sin gubbe på *****. Och några minuter senare en inrusade Jerry **** . Såg ut som att han letade efter dem.

Har dock hört från andra cachare som inte rör sig i kretsarna att de också fått sms från Stefan som under sina kartläggningar frågat om de skriver på fb.

Varifrån kommer detta citat?
Sms från Stefan...😬
Citera
2019-10-17, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad som framgår tydligt är att dom som säger sig stått LW nära är dom som visat sig känna henne allra minst. Då har ändå tagits i beaktande att några inte vill beskriva Lena på ett ärligt sätt för att dom genom sin närhet till henne anser sig ha exklusiv rätt till sanningen om henne. Vilket naturligtvis är på tok fel. Att tro sig skydda en mördad kvinnas eftermäle genom att inte vara ärlig om hennes liv är kontraproduktivt och svärtar ner hennes dignitet. Där finns smutsen och inte någon annanstans.

Upp till bevis på det!
Jag har väldigt svårt att tro att du på något som helst sätt kan veta något alls om detta?
Om du inte själv var nära vän/släkt med henne. Det har jag dock väldigt svårt att tro, så fruktansvärt som du skriver om henne.

Du utger dig från att vara expert på L*ena, L*enas liv, bilincidenten, hennes samliv, hennes förhållanden, hennes familjeliv. Jag frågar mig hur du har kunnat få den hela samlade bilden? Är du den enda som vet hur det ligger till?

Och varför tror du att någon som på riktigt i verkliga livet kände L*ena skulle vilja dela det med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in