2019-10-16, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Skulle ikke du skjerpe deg angående chatting? Slike svar trenger du ikke å poste engang, når man ikke har lest tråden på noen dager må man skumme gjennom endeløst med sånt skit før man finner noe interessant.

Gi deg. Du driter deg ut med den bitchy oppførselen. Man skriver sine innlegg etter eget ønske, og tilpasser dem ikke etter hvordan du vil at dem skal se ut. Om man vil bruke smileys, så gjør man det uten at man behøver å spørre deg.
Senast redigerad av Orderud. 2019-10-16 kl. 17:26.
Citera
2019-10-16, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Han var ingenjör, kanske civilingenjör, enligt tråden - men det är kanske en trådsanning.

Han kan ju också vara arkitekt i tilllägg.

Det finns många trådsanningar här på forumet, t.ex. hur gjärrig han är - och vad det betyder att vara gjärrig.

Min erfarenhet med förmågna människor är att de oftast köper det dyraste, för att det ska vara evigt.

Ja, det dukker stadig opp den ene og den andre påstanden. At han er gjerrig tror jeg ihvertfall.
Citera
2019-10-16, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Jag hade liknande slutsater nyss. Jag tror kadaverin och, som du skriver, smuts är det centrala. Blod förvisso men det är kanske en överordnad problematik. Så länge det finns strypning, kvävning och trubbigt våld.

Ja, ser ikke for meg at hun har blitt drept på en måte som har laget masse blod. Enten kvelning eller noe annet.
Citera
2019-10-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.

...

Jeg synes ikke om personangrep. Det er mange som leser i tråden, som sjelden poster innlegg selv og som føler for å si i fra om det blir for mye off topic og chat her inne. Det må de ha lov til.

Jeg har selv sagt ifra til øl-fruen for en stund siden om at jeg syntes hun postet for mange innlegg med lite substans, så mange at blir spam. Nå ser jeg at øl-fruen stort sett diskuterer ett eller annet konkret med andre på forumet, og det plager ikke meg.

Men jeg synes det er dårlig gjort av deg å gå til personangrep. Synes du burde slette angrepene på Floriss. De sier mer om deg enn om henne.
Citera
2019-10-16, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har aldri "dumförklarat" deg, og det å diskutere en sak vil jo bli helt umulig om det skulle være krav om at alle skal være enige. Jeg synes heller ikke at det skal være et for strengt krav om at alle innlegg skal være OnTopic, i hvert fall ikke så strengt at folk ikke tør å skrive.

Men jeg blir irritert når du tillegger meg meninger jeg ikke har og aldri har skrevet. Det har jeg lov til å bli irritert på, og varsle fra om.
Sluta spela oskyldig!

Jag har flera exempel, men som sagt, jag går inte i krig med dig.

Du har så hög status i tråden att du inte behöver svara på motargument - du får andra att svara för dig, men det är inte detsamma.

En gång anklagade du mig också för att vara en stråmann (halmgubbe) - när jag frågade vad du insinuerade, medan jag publicerade den här länken, för att illustrera att "stråmann" kan betyda så mycket - svarade du mig inte.
https://www.naob.no/ordbok/stråmann
Alternativ 2 är inte särskilt trevligt i detta sammanhang:
Citat:
2

person som formelt (og mot betaling) opptrer som ansvarshavende i en transaksjon, (uhederlig, tvilsom) spekulasjon e.l. som i virkeligheten foretas av andre eller i andres interesse

Tack för nu - I'll just kick it!
Senast redigerad av Havhest 2019-10-16 kl. 17:41.
Citera
2019-10-16, 17:32
Bannlyst
Citat:
Jeg synes ikke om personangrep. Det er mange som leser i tråden, som sjelden poster innlegg selv og som føler for å si i fra om det blir for mye off topic og chat her inne. Det må de ha lov til.

Jeg har selv sagt ifra til øl-fruen for en stund siden om at jeg syntes hun postet for mange innlegg med lite substans, så mange at blir spam. Nå ser jeg at øl-fruen stort sett diskuterer ett eller annet konkret med andre på forumet, og det plager ikke meg.

Men jeg synes det er dårlig gjort av deg å gå til personangrep. Synes du burde slette angrepene på Floriss. De sier mer om deg enn om henne.

Selvfølgelig har hun lov til å si ifra, jeg har ikke sagt noe annet. Det er bare MÅTEN hun sier ifra på. Når hun fremstiller folk som fjols og idioter for åpen scene, fordi at dem bruker smileys, eller er høflig og sier takk, så får hun tåle å få i retur. Alternativt så vet hun sikkert hvordan hun skal blokkere.
Citera
2019-10-16, 17:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Selvfølgelig har hun lov til å si ifra, jeg har ikke sagt noe annet. Det er bare MÅTEN hun sier ifra på. Når hun fremstiller folk som fjols og idioter for åpen scene, fordi at dem bruker smileys, eller er høflig og sier takk, så får hun tåle å få i retur. Alternativt så vet hun sikkert hvordan hun skal blokkere.

Jeg vil gjerne vite hvordan man kan blokkere en persons innlegg i tråden. Fint om du opplyser om det. Meg bekjent så fungerer "Ignorere anvandare" funksjonen kun slik at man blokkerer personen fra å sende deg PM. Må innrømme at det er ganske irriterende å måtte bla gjennom 10 sider med preik for å se om noen har bidratt med noe konstruktivt. Dette er ikke en chatte-kanal. Bare min mening.
Citera
2019-10-16, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är inte kassevagnen politiet det också då? Den 31:e...?
Den artikeln är förvirrande ...

En granne, som vill vara anonym - han går ut för att ta en bild av bilen, men bilen har sedan vänt och kört över gräsmattan, och försvunnit upp mot Hagens egendom ...

I samma artikel säger L****k - att han har varit på en resa sedan 25. oktober och att han kommer hem i november (dvs efter att AE försvann). Han har blivit uppringt av polisen under tiden han var på resan, och uppmanats att kontakta polisen om han ser något onormalt.
L****k rapporterar sedan polisen om en kassabil/"varebil", som han anser här fel färg på bilskyltarna - denna "varebilen" vet vi nu att det var utredarna som använde efter 31.oktober.

Man kan ju tänka att dessa två vittnen är samma person, på det sättet artikeln är skriven - men det kan det ju inte vara.

Edit: Nu ser jag att jag hade blandat ihop något.
Jag läste denna artikeln ochså:

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Citat:
På varebilen som vekket hans mistanker, var det hvite skilter, ikke grønne, slik det burde ha vært. Da Rolf Arne Letvik (64) sjekket skiltene opp mot Statens vegvesens register, så han at noe var galt.

Skiltene tilhørte en Mazda personbil - ikke en varebil.

Detta är L****k
Citat:
Gammel venn

Han er en av de nærmeste naboene til ekteparet Hagens hus på Fjellhamar. Han er også en av ekteparets eldste venner. Fra verandaen til 64 år gamle Letvik kan man se rett ned på eneboligen

Detta är L****k
Citat:
Dagbladet har vært i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han ønsker ikke å stå fram med navn, men sier han har vært i avhør hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en grå bil.

- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen.

Citat:
Ifølge vitnet skal hendelsen ha funnet sted i tidsrommet som Hagen forsvant. Informasjonen om bilen er imidlertid vag. Han husker ikke hvilken modell eller hvilket kjennemerke bilen han observerte hadde.
Detta är nog den som såg den silvergrå SUVn.
Senast redigerad av Havhest 2019-10-16 kl. 19:01.
Citera
2019-10-16, 18:25
Medlem
Citat:
E24 i dag
Økokrim åpner etterforskning mot Bitcoins Norge - en person er siktet for grovt underslag

Bitcoins Norge skal ha fått hacket en server i USA, og som følge av dette skal verdiene til konto-innehaverne ha blitt frosset per begynnelsen av mai i år.

Spørsmålet er da om det i Økokrims beslaglagte materiale finnes informasjon som kan identifisere den som opprettet bitcoin-kontoene for utveksling av informasjon, som er beskrevet i trusselbrevet i Hagen-forsvinningen.

Jeg tror at politiet i utgangspunktet har hatt sterke indisier og indikasjoner på at kidnappingen ikke var reell, men kun en dekkhistorie. Og at politiets vurderinger om å utsette offentliggjøring av forsvinningen har vært en klok, rasjonell og effektiv beslutning.

En for tidlig offentliggjøring kan ha ført til mange flere falske krav. Først da politiet hadde fått skaffet seg god oversikt over trafikken i området, ble forsvinningen offentlig kjent. Politiet var da bedre rustet til å avsløre eventuelle falske kidnappere.

De seneste ukene er det blitt snakk om dusør. Men politiet har nå god oversikt over åstedet, har fått resultater av de fleste spor-prøvene og fått et godt bilde av hvordan forbrytelsen har skjedd. Og er nå godt rustet til å avsløre eventuelle falske GM.

At politiet ventet såpass lenge, vil også virke preventivt mhp henvendelser fra falske kidnappere. En advarsel om at det ikke vil være lønnsomt å koke ihop røverhistorier, i håp om å forsinke etterforskningen eller forkludre den slik at man kunne endt opp med feil GM.

”...bitcoin-kontoene for utveksling av informasjon, som er beskrevet i trusselbrevet i Hagen-forsvinningen.”
Jeg har muligens gått glipp av noe, men har media lekket at det er bitcoin som har blitt brukt etter at GM skiftet kommunikasjonsplattform? Jeg har lest at bitcoins nå lar seg spore, så tenker at da er det merkelig at GM har brukt denne plattformen.
Citera
2019-10-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Den artikeln är förvirrande ...

En granne, som vill vara anonym, har sett en bil från en terrass - han går ut för att ta en bild av bilen, men bilen har sedan vänt och kört över gräsmattan, och försvunnit upp mot Hagens egendom ...

I samma artikel säger L****k - att han har varit på en resa sedan 25. oktober och att han kommer hem i november (dvs efter att AE försvann). Han har blivit uppringt av polisen under tiden han var på resan, och uppmanats att kontakta polisen om han ser något onormalt.
L****k rapporterar sedan polisen om en kassabil/"varebil", som han anser här fel färg på bilskyltarna - denna "varebilen" vet vi nu att det var utredarna som använde efter 31.oktober.

Man kan ju tänka att dessa två vittnen är samma person, på det sättet artikeln är skriven - men det kan det ju inte vara.
Her er bilde av den naboen som så den bilen som kjørte over plenen
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei
Citera
2019-10-16, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg vil gjerne vite hvordan man kan blokkere en persons innlegg i tråden. Fint om du opplyser om det. Meg bekjent så fungerer "Ignorere anvandare" funksjonen kun slik at man blokkerer personen fra å sende deg PM. Må innrømme at det er ganske irriterende å måtte bla gjennom 10 sider med preik for å se om noen har bidratt med noe konstruktivt. Dette er ikke en chatte-kanal. Bare min mening.

Vel, alle har jo lov til å ha sin egen mening.
Tror ikke det lar seg gjøre å skrive tråden på en slik måte at dem som er her bare en gang i uken skal ha noe spennende å komme til, da får dem heller kjøpe seg en krimroman av Margit Sandemo. Dessuten så er det nettopp ved å diskutere saken, eller chatte som du kaller det, at man kommer fram til noe konstruktivt.
Og det står vel ingen plass at formålet med dette forumet er å komme fram til noe konstruktivt eller å finne en løsning på saken. Om man ønsker å diskutere drapsmetoder, om hun ble kvernet, syret, kvalt, eller forgiftet, eller om man ønsker å diskutere om det finnes hemmelige rom osv. så må man få lov til det, er nå ihvertfall min mening.
Citera
2019-10-16, 18:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
”...bitcoin-kontoene for utveksling av informasjon, som er beskrevet i trusselbrevet i Hagen-forsvinningen.”
Jeg har muligens gått glipp av noe, men har media lekket at det er bitcoin som har blitt brukt etter at GM skiftet kommunikasjonsplattform? Jeg har lest at bitcoins nå lar seg spore, så tenker at da er det merkelig at GM har brukt denne plattformen.

Her skrives det om det:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett

Altså at allerede i brevet som ble lagt igjen 31. Oktober så opererte "de" med to kryptovalutaplattformer.

De ville ha løsepengene i Monero, men kodene som skulle bli brukt til kommunikasjon var angitt i Bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in