Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Är inte kassevagnen politiet det också då? Den 31:e...?
Den artikeln är förvirrande ...
En granne, som vill vara anonym - han går ut för att ta en bild av bilen, men bilen har sedan vänt och kört över gräsmattan, och försvunnit upp mot Hagens egendom ...
I samma artikel säger L****k - att han har varit på en resa sedan 25. oktober och att han kommer hem i november (dvs efter att AE försvann). Han har blivit uppringt av polisen under tiden han var på resan, och uppmanats att kontakta polisen om han ser något onormalt.
L****k rapporterar sedan polisen om en kassabil/"varebil", som han anser här fel färg på bilskyltarna - denna "varebilen" vet vi nu att det var utredarna som använde efter 31.oktober.
Man kan ju tänka att dessa två vittnen är samma person, på det sättet artikeln är skriven - men det kan det ju inte vara.
Edit: Nu ser jag att jag hade blandat ihop något.
Jag läste denna artikeln ochså:
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649
Citat:
På varebilen som vekket hans mistanker, var det hvite skilter, ikke grønne, slik det burde ha vært. Da Rolf Arne Letvik (64) sjekket skiltene opp mot Statens vegvesens register, så han at noe var galt.
Skiltene tilhørte en Mazda personbil - ikke en varebil.
Detta är L****k
Citat:
Gammel venn
Han er en av de nærmeste naboene til ekteparet Hagens hus på Fjellhamar. Han er også en av ekteparets eldste venner. Fra verandaen til 64 år gamle Letvik kan man se rett ned på eneboligen
Detta är L****k
Citat:
Dagbladet har vært i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han ønsker ikke å stå fram med navn, men sier han har vært i avhør hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en grå bil.
- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen.
Citat:
Ifølge vitnet skal hendelsen ha funnet sted i tidsrommet som Hagen forsvant. Informasjonen om bilen er imidlertid vag. Han husker ikke hvilken modell eller hvilket kjennemerke bilen han observerte hadde.
Detta är nog den som såg den silvergrå SUVn.