2019-10-17, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av curvymillie
Att barnet riskerar att åka på diverse åkommor enbart för att ni vill ha barn. Risken för downs syndrom är skyhögt även missfall. Sedan är det väl inte kul att ha en morsa som är 70år när man själv är 30.
Och vad skulle det vara för negativt? Vissa har ingen morsa vid 20 pga olika orsaker, vad är det du vill ha sagt? Misstänker att du är en av våra kära "INCELS" här på forumet som skriver tråd efter tråd att du vill ta livet av dig.....
Citera
2019-10-17, 03:12
Medlem
curvymillies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Och vad skulle det vara för negativt? Vissa har ingen morsa vid 20 pga olika orsaker, vad är det du vill ha sagt? Misstänker att du är en av våra kära "INCELS" här på forumet som skriver tråd efter tråd att du vill ta livet av dig.....

Är man en incel för att man vill undvika barn med downs syndrom för att barnets föräldrar var egoistiska nog att knulla fram en? Förstår inte ens vad incels har med barn att göra.

Men du har väl lärt dig ett nytt ord, förstår det.
Citera
2019-10-17, 03:17
Avslutad
Citat:
Är man en incel för att man vill undvika barn med downs syndrom för att barnets föräldrar var egoistiska nog att knulla fram en? Förstår inte ens vad incels har med barn att göra.

Men du har väl lärt dig ett nytt ord, förstår det.
Haha ja du är en Incel, enligt det du just skrev... MEN TS har en kvinna (som du troligen inte har) och de vill ha barn, lycka till TS säger jag bara! Min EX kvinna var nog 32 när hon blev parad med mitt sista barn, inget fel på den pöjken!
Citera
2019-10-17, 03:23
Medlem
Citat:
Att barnet riskerar att åka på diverse åkommor enbart för att ni vill ha barn. Risken för downs syndrom är skyhögt även missfall. Sedan är det väl inte kul att ha en morsa som är 70år när man själv är 30.

Riskerna handlar inte bara om ålder utan hur man lever, mår och annat under graviditeten. Förmodligen en massa annat också. Men visst ökar risken när man blir äldre för downs bl. a men skyhög risk är det inte.
Citera
2019-10-17, 03:48
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Kortfattat; Du som 36 årig man har alla förutsättningar.
Även om din partner blie gravid kommer hon vara 51 när erat eventuella barn är 10 år. Tror inte ni inser hur mycket ansvar det är.

Det e ingen hund direkt. Det är konstant hela tiden

Och om ni inte tar hand om barnet till den delen ett barn behöver.

Är det med stor sannolikhet att det blir en outsider som väljer sina egna vägar för hennes mamma inte orkade guida och uppfostra henne.

Ett barn med bristande relation till sin mor är bevisat öka stor chans till alla sorters problem i livet, Oftast psykiska.

Ett barn och mamma har ett band ingen annan kan komma nära, inte ens pappan. Så när eran unge är 14 och din partner 55? Inte snällt. Och ja det finns hurtiga 55åringar. Men går inte ens jämföra med en 10-14åring. Kommer hon palla?

Testa va barnvakt eller nåt.
Tänk för helvete inte på ER att just NI ska ha barn. Tänk på att det en stabil framtid för er knodd.

Mitt tips? Om ni verkligen vill barn, adoptera ett barn som behöver ett tryggt hem.
Citera
2019-10-17, 04:59
Medlem
Tjejens morsa var 45 när hon fick henne, enda defekten är väl hennes aggressivitet men den kan vara kulturell(serb), intellektuellt är hon över normalgraden. Hennes farsa var 20 år äldre. Knulla på.
Citera
2019-10-17, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midarada
Behöver alla tips.....
Jag och min fru har varit tillsammans i 4år vi gifte oss i somras nu längtar vi båda efter ett gemensamt barn - problemet är min fru är 41 vågar vi försöka klockan går.
Har läst sjukt mycket att barn kan föddas med funktionsnedsättningar mm mm - då kvinnan är
äldre att hon typ kan riskera dö osv osv osv....
Min fru har regelbundna menstruationer så det borde inte vara några problem för min fru att bli gravid? Bör vi kontakta gyn kan min fru undersökas för att se hur fertil hon är - vad hade ni gjort bara testat se om hon blir gravid?

Vill tillägga min fru har ett barn sedan tidigare
förhållande hon fick barnet när hon var 35 jag själv har inga barn - anledningen att vi väntat är att min fru studerat. Vi har båda bra jobb lever ett bra liv allt funkar skitbra med hennes barn som bor här förutom varannan helg då barnet är hos sin pappa.

Frugan slutade med pm för drygt
tre månader sedan - vi har dock skyddat oss för jag är sjukt rädd efter allt jag läst att få barn vid högre ålder min fru är inte alls orolig hon tycker mer jag överdriver.
Hon har ÄL om några dagar och har sagt nu eller aldrig vad ska jag göra?

Och JA vi är svenskar bara seriösa svar
Önskas Tack

Det var väldigt dumt att vänta i hela fyra år när hon var 37. Sorry men där gick ditt tåg för barn. Man väntar INTE något vid den åldern.

Men ni kan pröva, finns ju chans fortfarande speciellt om hon tillhör blodgrupp A som bevarar äggen i bra skick längre. Hon kanske kan frysa ner sina ägg ifall ifall så att ni inte har 44 åriga ägg tillslut att befrukta.
Citera
2019-10-17, 06:03
Medlem
Merwinnas avatar
Det stämmer att risken för att modern och/eller barnet ska dö, I GENOMSNITT är större för en 41-årig kvinna än för en 21-årig kvinna. Men skillnaderna mellan individer är jättestor, och i det enskilda fallet är kvinnans hälsa och livsstil viktigare än hennes ålder. Om din fru inte har någon grundsjukdom (diabetes, hjärtfel, astma, högt blodtryck...), inte är överviktig, inte röker och inte har alkohol- eller drogberoende, så skulle jag säga att det bara är att köra på. Det är farligt att leva - man kan dö!

Dessutom är din fru inte förstföderska, och det gör att förlossningen kommer att gå mycket lättare (all other things equal) än för en 41-42-årig förstföderska (som kan få det mycket tufft, det ska man inte sticka under stol med).

Vad gäller risken för fosterskador, så kommer din fru, på grund av sin ålder, att få ta alla tänkbara tester inom det normala mödravårdsprogrammet, om hon vill ha dem. (KUB-test, fostervattensprov och utökat ultraljud är väl de främsta.) Då upptäcks det allra mesta. Men ni måste förstås vara beredda på att göra en - i värsta fall ganska sen - abort, om något skulle vara fel. (Runt 17:de veckan eftersom man inte ser allt innan.)

Risken för DS är ett par procent för er nu, och det är ju trots allt en väldigt liten risk. Men vänta inte längre i onödan, för risken stiger brant nu för varje år!

Om ni inte vet med er att er fru har några hälso- eller fertilitetsproblem, så finns det ingen anledning att gå till någon läkare. Men har hon inte blivit gravid efter ett halvår så bör ni göra det, för ni har inte mycket tid att vinka på.

Regelbundna menstruationer är en förutsättning för att bli med barn, men inte en garanti för att man kan bli det, eftersom äggens kvalitet försämras flera - eller rentav många - år innan menstruationerna upphör. Det finns helt enkelt inte lika många befruktningsdugliga ägg kvar vid 41, som vid 21.
Senast redigerad av Merwinna 2019-10-17 kl. 06:07.
Citera
2019-10-17, 06:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Kortfattat; Du som 36 årig man har alla förutsättningar.
Även om din partner blie gravid kommer hon vara 51 när erat eventuella barn är 10 år. Tror inte ni inser hur mycket ansvar det är.

Det e ingen hund direkt. Det är konstant hela tiden

Och om ni inte tar hand om barnet till den delen ett barn behöver.

Är det med stor sannolikhet att det blir en outsider som väljer sina egna vägar för hennes mamma inte orkade guida och uppfostra henne.

Ett barn med bristande relation till sin mor är bevisat öka stor chans till alla sorters problem i livet, Oftast psykiska.

Ett barn och mamma har ett band ingen annan kan komma nära, inte ens pappan. Så när eran unge är 14 och din partner 55? Inte snällt. Och ja det finns hurtiga 55åringar. Men går inte ens jämföra med en 10-14åring. Kommer hon palla?

Testa va barnvakt eller nåt.
Tänk för helvete inte på ER att just NI ska ha barn. Tänk på att det en stabil framtid för er knodd.

Mitt tips? Om ni verkligen vill barn, adoptera ett barn som behöver ett tryggt hem.

Det där var ett märkligt råd i förhållande till allt du skrev innan, eftersom adoptivbarn nästan alltid är mycket mer krävande än biologiska barn. De har ju så mycket i bagaget (för det mesta, det är inte ofta man får ett nyfött, friskt spädbarn), och till det kommer alla issues med själva det faktum att de är adopterade, ser annorlunda ut än sina föräldrar och kamrater, och inte känner sina riktiga föräldrar och rötter - hela den identitetsbiten. Som adoptivföräldrarna måste orka med att vägleda och stötta barnet i.
Citera
2019-10-17, 06:14
Medlem
Knucklehugss avatar
Kör på och lycka till 41 är inte för gammalt. När hon kommer in i övergångsåldern då är det för sent och jag vet personligen om yngre tjejer (23 år) som fått barn med funktionsnedsättning. Så inga garantier finns oavsett ålder.
Citera
2019-10-17, 07:25
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midarada
Behöver alla tips.....
Jag och min fru har varit tillsammans i 4år vi gifte oss i somras nu längtar vi båda efter ett gemensamt barn - problemet är min fru är 41 vågar vi försöka klockan går.
Har läst sjukt mycket att barn kan föddas med funktionsnedsättningar mm mm - då kvinnan är
äldre att hon typ kan riskera dö osv osv osv....
Min fru har regelbundna menstruationer så det borde inte vara några problem för min fru att bli gravid? Bör vi kontakta gyn kan min fru undersökas för att se hur fertil hon är - vad hade ni gjort bara testat se om hon blir gravid?
Och JA vi är svenskar bara seriösa svar
Önskas Tack
Det kommer nog bli rynkor i mångas pannor om det kommer en sladdis, men en efterbliven sladdis kan ni vara lugna över att inte få. Mödravården erbjuder extraktion om de ser bråck eller annan skada i fostret.
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Tycker du inte det är elakt mot ett eventuellt barn att ni är så gamla?
När barnet kan handla på systembolaget så är ni nästan pensionärer.
Statistiskt så klarar sig barn till +40åringar (60 när barnen blir 20) bättre än de som har medelgamla eller unga föräldrar, så det så.
Senast redigerad av GoUoD 2019-10-17 kl. 07:29.
Citera
2019-10-17, 07:32
Medlem
Svenska idioter tycker alltid det är fel att skaffa barn. Första är man för ung sen ska man utbilda sig och "göra karriär" till man är 35 eller 40 sen blir man för gammal.

I den moderna svenska idiotes föreställningsvärld är det omoraliskt att skaffa barn eftersom livet i sig självt är jobbigt och det är omoraliskt att skapa någon som inte kommer ha det roligt varje sekund den lever. Det enda rätta enligt den moderna svenska idioten är att ta livet av sig för då slipper man allt som är jobbigt.

Ett par i min familj skaffade 4 barn när de var både 40 plus och det verkar ha fungerat utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in