2019-10-17, 01:50
Bannlyst
Behöver alla tips.....
Jag och min fru har varit tillsammans i 4år vi gifte oss i somras nu längtar vi båda efter ett gemensamt barn - problemet är min fru är 41 vågar vi försöka klockan går.
Har läst sjukt mycket att barn kan föddas med funktionsnedsättningar mm mm - då kvinnan är
äldre att hon typ kan riskera dö osv osv osv....
Min fru har regelbundna menstruationer så det borde inte vara några problem för min fru att bli gravid? Bör vi kontakta gyn kan min fru undersökas för att se hur fertil hon är - vad hade ni gjort bara testat se om hon blir gravid?

Vill tillägga min fru har ett barn sedan tidigare
förhållande hon fick barnet när hon var 35 jag själv har inga barn - anledningen att vi väntat är att min fru studerat. Vi har båda bra jobb lever ett bra liv allt funkar skitbra med hennes barn som bor här förutom varannan helg då barnet är hos sin pappa.

Frugan slutade med pm för drygt
tre månader sedan - vi har dock skyddat oss för jag är sjukt rädd efter allt jag läst att få barn vid högre ålder min fru är inte alls orolig hon tycker mer jag överdriver.
Hon har ÄL om några dagar och har sagt nu eller aldrig vad ska jag göra?

Och JA vi är svenskar bara seriösa svar
Önskas Tack
Senast redigerad av Midarada 2019-10-17 kl. 02:18.
Citera
2019-10-17, 01:52
Medlem
DRD4s avatar
Vill du ha barn med henne? i så fall, spruta henne full.
Citera
2019-10-17, 01:57
Medlem
C-3POs avatar
Trådens huvudfokus ligger på om det är skadligt för en kvinna att få barn vid hög ålder och då är inte R&S rätt delforum.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Medicin och hälsa
/Moderator
Senast redigerad av C-3PO 2019-10-17 kl. 02:00.
Citera
2019-10-17, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Vill du ha barn med henne? i så fall, spruta henne full.

Klart jag vill tänker på riskerna för båda mer.
Citera
2019-10-17, 02:20
Medlem
Zaedrewss avatar
41 är ju ingen ålder.

Citat:
Indisk kvinna, 73, har fött tvillingar – blev världens äldsta mamma
https://www.expressen.se/nyheter/indisk-kvinna-73-har-fott-tvillingar-blev-varldens-aldsta-mamma/

Sedan är det såklart alltid bra att ha kontakt med gyn. Din ålder kommer också spela roll i fråga om risk med funktionsnedsättningar. Desto äldre pappa, desto större risk. Men det är just bara en risk. Kör på. Annars finns ju den stora risken att ni sitter där och verkligen ångrar att ni inte försökte när ni är +60.
Senast redigerad av Zaedrews 2019-10-17 kl. 02:33.
Citera
2019-10-17, 02:26
Medlem
Lauderdales avatar
Varför var du tvungen att nämna att ni är svenskar? Får inte alla etniciteter barn eller?
Citera
2019-10-17, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
41 är ju ingen ålder.

Sedan är det såklart alltid bra att ha kontakt med gyn. Din ålder kommer också spela roll i fråga om risk med funktionsnedsättningar. Desto äldre pappa, desto större risk. Men det är just bara en risk. Kör på. Annars finns ju den stora risken att ni sitter där och verkligen ångrar att ni inte försökte när ni är +60.

Jag får övertala frugan att kontakta gyn för
säkerhets skull fast hon anser inte att det behövs - jag är 36
Nej sant vilken djävulsk ångest man skulle haft då när man är 60.
Citera
2019-10-17, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lauderdale
Varför var du tvungen att nämna att ni är svenskar? Får inte alla etniciteter barn eller?

Självklart men inte enligt skribenten #curvymillie - därför jag nämnde det till hen.
Citera
2019-10-17, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midarada
Att få eget/egna barn är det bästa du kan uppleva här i livet, jag lovar!!
Citera
2019-10-17, 02:52
Medlem
[quote=Midarada|69028674]Behöver alla tips.....
Jag och min fru har varit tillsammans i 4år vi gifte oss i somras nu längtar vi båda efter ett gemensamt barn - problemet är min fru är 41 vågar vi försöka klockan går.
Har läst sjukt mycket att barn kan föddas med funktionsnedsättningar mm mm - då kvinnan är
äldre att hon typ kan riskera dö osv osv osv....
Min fru har regelbundna menstruationer så det borde inte vara några problem för min fru att bli gravid? Bör vi kontakta gyn kan min fru undersökas för att se hur fertil hon är - vad hade ni gjort bara testat se om hon blir gravid?/QUOTE]
Har själv en snart 2 årig dotter med en 43 årig kvinna och dottern är frisk och kry.
Man kan ju göra olika tester vid v 13 tror jag och då kan man få reda på hur stor risken är för t.ex. downs syndrom, det har inte bara med ålder att göra utan olika faktorer styr det där med risker.
Tror det heter cub test eller möjligen kub test. Googla runt lite så får du se.
Citera
2019-10-17, 03:04
Medlem
curvymillies avatar
Citat:
Vad är det som är roligt?

Att barnet riskerar att åka på diverse åkommor enbart för att ni vill ha barn. Risken för downs syndrom är skyhögt även missfall. Sedan är det väl inte kul att ha en morsa som är 70år när man själv är 30.
Citera
2019-10-17, 03:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jo alltid bra att ha kontakt. För lite inspiration kan man ju alltid ta till sådana som Edward Blom. Bägge de var över 41 år när de fick första barnet. Hon var 47 när de fick sin tredje helt friska unge. Sådant där med risker ska man inte tänka alltför mycket på. Finns även för de som är 20 när de blir föräldrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in